ایرانی توانمند
Business is booming.

اعلام نتایج نهایی و اسامی پذیرفته‌شدگان آزمون سراسری سال ۱۴۰۲

2,353

نتایج نهایی و اسامی پذیرفته‌شدگان آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ اعلام شد
رئیس سازمان سنجش آموزش کشور از اعلام اسامی پذیرفته‌شدگان رشته‌های مختلف تحصیلی دانشگاه‌ها ومؤسسات آموزش عالی آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور، دکتر عبدالرسول پورعباس ضمن تبریک به پذیرفته‌شدگان و آرزوی موفقیت‌های بیشتر برای آنان، گفت: نتایج پذیرفته‌شدگان نهایی رشته‌های مختلف تحصیلی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ در رشته‌های تحصیلی با آزمون و پذیرش صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی در درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور اعلام شد.
معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: پذیرفته‌شدگان نهایی رشته‌های مختلف تحصیلی دوره‌های روزانه،‌ نوبت‌دوم ‌(شبانه)، مراکز آموزشی دانشگاه پیام‌نور، پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی، مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی، رشته‌های تحصیلی مجازی، پردیس و شهریه‌پرداز دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور در رشته‌های تحصیلی با آزمون و پذیرش صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی، همچنین رشته‌های تحصیلی پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ اعلام شده است.
وی درباره تعداد پذیرفته‌شدگان در آزمون سراسری سال ۱۴۰۲، گفت: در آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ کلیه دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و چهار رشته دانشگاه آزاد اسلامی تعداد ۴۸۲ هزار و ۵۹۹ داوطلب قبول شده‌اند که از این تعداد ۱۸۹ هزار و ۸۴۰ داوطلب در رشته‌های تحصیلی با آزمون و ۲۹۲ هزار و ۷۵۹ داوطلب در پذیرش صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی پذیرفته شده‌اند که حدود ۶۱ درصد پذیرفته‌شدگان زن و حدود ۳۹ درصد مرد هستند.
رئیس سازمان سنجش آموزش کشور درباره نحوه ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی گفت: پذیرفته‌شدگان برای اطلاع از نحوه، تاریخ و مدارک لازم برای ثبت‌نام، علاوه بر مدارک مندرج در اطلاعیه منتشر شده در درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور، ضرورت دارد از تاریخ ۱۷ مهر ماه به درگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه یا موسسه آموزش عالی محل قبولی خود مراجعه نمایند.
دکتر پورعباس خاطرنشان کرد: ‌ نتایج مربوط به سایر رشته‌های تحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی به‌جز رشته‌های تحصیلی پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی هم‌زمان از طریق درگاه اطلاع‌رسانی مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی اعلام می‌شود. متقاضیانی که هم در ردیف پذیرفته‌شدگان یکی از دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و هم در ردیف پذیرفته‌شدگان دانشگاه آزاد اسلامی قرار می‌گیرند توجه داشته باشند که منحصراً می‌توانند در یکی از کدرشته‌محل‌های قبولی ثبت‌نام نمایند و به عبارتی مجاز به ثبت‌نام در هر دو محل قبولی نیستند.
وی درباره زمان انتشار کارنامه علمی داوطلبان نیز، گفت: برای همه متقاضیانی که فرم انتخاب رشته خود را تکمیل نموده‌اند، کارنامه علمی حاوی رتبه داوطلب در هر یک از کدرشته‌محل‌های انتخابی در بین متقاضیان کدرشته‌محل مزبور در سهمیه مربوط و همچنین رتبه آخرین نفر پذیرفته شده در کدرشته‌محل‌های انتخابی تا اولویت رشته محل قبولی، حداکثر تا تاریخ ۲۵ مهر ماه تهیه و در درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان قرار داده خواهد شد.
معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری درباره ویژگی‌های آزمون سراسری سال ۱۴۰۲، گفت: این آزمون برای نخستین بار در دو نوبت برگزار شد و سوابق تحصیلی داوطلبان که توسط وزارت آموزش و پرورش بر اساس نتایج امتحانات هماهنگ و کشوری ارسال شده است با تأثیر قطعی ۴۰ درصدی برای سه گروه اصلی آزمایشی شامل علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی و علوم انسانی و تأثیر قطعی ۲۶ درصدی برای گروه‌های زبان‌های خارجی و هنر اعمال شد.
دکتر پورعباس در پایان به داوطلبان توصیه کرد اطلاعیه اعلام نتایج پذیرفته‌شدگان نهایی رشته‌های مختلف تحصیلی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ در پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور را به دقت مطالعه کنند.
انتهای پیام/

امتیاز post

نظرات بسته شده است، اما بازتاب و پینگ باز است.