ایرانی توانمند
Business is booming.

نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۲ اعلام شد

20

نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۲ اعلام شد

رییس سازمان سنجش آموزش کشور از اعلام نتایج اولیه آزمون ورودی دوره‌های کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۲ دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی خبر داد.

سازمان سنجش آموزش کشور، عبدالرسول پورعباس با اعلام این خبر گفت: پس از اعلام نتایج اولیه، دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی این آزمون که شامل شرایط، ضوابط و ظرفیت پذیرش رشته‌ها است، از روز چهارشنبه مورخ ۱۰ خرداد در درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش قابل دریافت است و داوطلبان مجاز به انتخاب رشته از روز پنج شنبه مورخ ۱۱ خرداد تا ساعت ۲۴ روز سه‌شنبه ۱۶ خرداد می‌توانند با مراجعه به سایت این سازمان به نشانی www.sanjesh.org و مطالعه دقیق دفترچه راهنما اقدام به انتخاب رشته کنند.

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: آن دسته از متقاضیان علاقه‌مند به انتخاب رشته‌های تحصیلی مراکز و واحدهای دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی، پس از اعلام نتیجه اولیه آزمون و دریافت کارنامه، برای اطلاع از زمان و نحوه انتخاب رشته از ۱۱ خرداد به درگاه اطلاع‌رسانی مرکز سنجش، پذیرش و فارغ‌التحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی مراجعه کنند.

وی با اشاره به برگزاری آزمون کارشناسی ارشد در اسفند ماه سال گذشته، گفت: در آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۲ تعداد ۴۷۱ هزار و ۵۲۸ نفر شرکت کرده‌اند که از این تعداد ۲۵۵ هزار نفر زن و ۲۱۶ هزار و ۵۲۸ نفر مرد هستند که در ۶ گروه آزمایشی و ۱۳۴ کدرشته به رقابت پرداختند.

پور عباس تأکیدکرد: داوطلبان برای کسب اطلاعات لازم در خصوص نحوه انتخاب رشته «اطلاعیه انتشار کارنامه نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۲ و زمان تکمیل فرم انتخاب رشته» که همزمان با اعلام نتیجه اولیه در سایت سازمان منتشر می‌شود به دقت مطالعه کنند.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

نظرات بسته شده است، اما بازتاب و پینگ باز است.