ایرانی توانمند
Business is booming.

آینده کتاب ، ایجاد کتاب‌های تعاملی ، متحرک و زنده

0 12

آینده کتاب ، ایجاد کتاب‌های تعاملی ، متحرک و زنده
منظور از آینده کتاب ، ایجاد کتاب‌های تعاملی ، متحرک و زنده است که می تواند احساس خواننده را تغییر دهد .

پیش آگاهی‌ها همواره ، درباره چگونگی تأثیر فناوری بر تغییر شکل کتاب‌های کاغذی قرن‌ها با ما بوده است؛ ظهور هر رسانه جدید از جمله روزنامه‌ها ، عکاسی ، رادیو ، فیلم ، تلویزیون ، بازی‌های ویدئویی و اینترنت در این تغییر نقش داشته اند .

کاربرد فناوری به سرعت موجبات تغییر در صنعت نشر کتاب و کتابداری آینده و تبدیل آن به یک اصل اساسی در جهان را فراهم کرده است .

کتاب‌های الکترونیکی ارائه شده در حوزه عمومی ، موجب دسترسی آسان به طیف عظیمی از مطالب مؤثر برای خوانندگان دیجیتال می‌شود .

یک کتابخانه دیجیتالی شامل مجموعه ای از اسناد ، مقالات ، مجلات ، کتاب ، تصاویر ، فایل‌های صوتی و فیلم‌ها در قالب الکترونیکی و قابل دسترس در اینترنت با قابلیت به روز رسانی است .

اکوسیستم راه اندازی کتاب‌های دیجیتالی که در اوایل سال ۲۰۱۰ پدیدار شد ، موجب دسترسی مخاطبان به کل کتابخانه در دستگاهی است که وزن آن کمتر از یک کتاب کوچک است که به ندرت نیاز به شارژ دارد .
ظهور انقلاب در صنعت نشر

گسترش فناوری و خدمات جدید ، اقتصاد نویسنده را تغییر داده است .

تقریباً نیمی از درآمد نویسندگان اکنون از کتاب‌های منتشر شده به صورت مستقل حاصل می شوند .

امکان ذخیره سازی اطلاعات بر بستر اینترنت و ابر و غلبه کتابخانه‌های دیجیتالی بر محدودیت‌های فیزیکی ، طیف وسیعی از ویژگی‌های جستجو را توسعه داده‌اند که میتواند دسترسی به مجموعه ای از داده‌ها را تسهیل ‌کند .

پیشرفت‌های فنی ، کتاب‌های صوتی را به یک تجربه عالی تبدیل کرده است ، کیفیت بالاتر ، عمر بهتر باتری و هدفون‌های بلوتوث ارزان‌تر ، همه گیرشدن اتصال و همگام سازی ابری چند دستگاهه بازار کتاب را تحت الشعاع قرار داده است .

طبق آمار ، کتاب‌های صوتی تنها در سال‌های اخیر توانسته سهم قابل توجهی از بازار چاپ را به دست آورد . کتاب‌های صوتی ، به ۲ . ۵ میلیارد دلار درآمد در سال ۲۰۱۷ رسیده و در سال ۲۰۱۸ توانسته ۷/ ۲۲درصد رشد نسبت به سال قبل داشته است .

امتیاز post

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.