دوره تولید محتوای دیجیتال حرفه ای
این دوره 3 آپدیت جدید دارد، آخرین آپدیت تیرماه سال 1400 میباشد
چرا تولید محتوای دیجیتال مهم است؟
اهمیت محتوای دیجیتال آنجایی مشخص می شود که به قدرت بالای بازاریابی محتوایی پی می بریم! شرکت های بسیار بزرگی در جهان هستند که صرفا با تولید محتوا در وب، مشتریان بسیاری را به سمت خود جذب کرده اند و توانسته اند کسب و کارهای بسیار موفقی در سطح جهانی را بدون هزینه و سرمایه گذاری های زیاد راه اندازی کنند.
سوال اصلی اینجاست که آیا واقعا می توان فقط با تولید محتوا مشتریان جدید پیدا کرد و از رقبا پیشی گرفت؟
پاسخ بله است!
اهمیت تولید محتوا به قدری در این زمان بالا رفته است که همه بارها دیده ایم که فرد یا شرکتی با تولید یک فیلم جذاب می تواند تا چه حد در یک کشور یا در جهان به شهرت برسد!
محتوای دیجیتال با فرمت های مختلفی می تواند تولید و منتشر شود اما اگر به صورت تخصصی بیاموزید که چگونه این کار را انجام دهید قطعا مخاطبین خود را شگفت زده خواهید کرد و در بازه زمانی کوتاهی نتایج فوق العاده آن را خواهید دید.
به چه محتوایی دیجیتال گفته می شود؟
به محتوایی که قابل لمس نباشد و فقط بتوان آن را به صورت دیجیتالی مشاهده کرد یا به آن گوش داد محتوای دیجیتال می گویند، فرمت محتوای دیجیتال تا به امروز متنی، صوتی و تصویری بوده است که محبوبیت فایل های تصویری ویدیویی، امروزه بالاترین رتبه را دارد!
با نگاهی سریع به بازدید و رتبه ی سایت های یوتیوب و آپارات می توانید به راحتی صحت این موضوع را بررسی کنید!
محتوای متنی برای موتورهای جستجو اهمیت بسیار بالایی دارد و باید با اصول تخصصی تولید، نگارش و منتشر شود که به دو صورت مقالات متنی و کتاب های الکترونیکی منتشر می شوند.
محتوای صوتی فایل های شنیداری هستند که در هر دستگاهی قابل پخش بوده و شامل فایل های آموزشی، پادکست ها، مصاحبه ها و… می باشد.
محتوای تصویری که به صورت عکس ثابت و فایل های ویدیویی هستند نوع دیگری از محتوای دیجیتال محسوب می شوند که فایل های ویدیویی بالاترین طرفدار در میان محتوای دیجیتال را دارد.
تولید محتوای دیجیتال چه مزایایی دارد؟
مهمترین مزیت تولید محتوای دیجیتال که البته تاکید ما در اینجا محتوای آموزشی می باشد نشان دادن تخصص شما به گروه گسترده ای از افراد است که همین موضوع می تواند مخاطبین و در نهایت مشتریان زیادی را برای کسب و کار شما جذب کرده و آنها را برای همکاری با شما آماده کند.
آیا تولید محتوای دیجیتال در ایران هم مفید است؟
یکی از بزرگترین کسب و کارهای اینترنتی ایران یا شاید بتوان گفت بزرگترین کسب و کار اینترنتی ایران تا به امروز وب سایت دیجی کالا است که تقریبا همه مردم ایران از موفقیت و درآمدهای این وب سایت آگاه هستند، قطعا همه ما می دانیم که دیجی کالا بزرگترین مزیت رقابتی که از ابتدای مسیر خود داشت، محتوای مفید آن بود!
سالها مردم برای کسب اطلاع از امکانات و دیدن ویدیوهای معرفی جذاب به دیجی کالا مراجعه می کردند و همین موضوع کم کم همه آنها را مشتری دیجی کالا کرد و یکی از بهترین مثال های موفق بازاریابی محتوا در ایران وب سایت دیجی کالا است.
قطعا هر کسب و کاری با تولید محتوای هدفمند و با کیفیت می تواند فرهنگ یک جامعه را تغییر دهد و عادات روزمره جدیدی را با توجه به مخاطبین خود برای آنها ایجاد نماید!
وب سایت مدیر وب نیز در زمان کمتر از ۶ ماه توانست با تولید محتوای هدفمند به موفقیتی چشمگیر برسد که کسب و کارها در حالت عادی برای رسیدن به آن نقطه حداقل ۳ تا ۵ سال زمان نیاز دارند، مدیر وب و تیم آرمانیک در سال اول خود یکی از شناخته شده ترین برندهای تجارت الکترونیک در ایران شدند و این موضوع کاملا شفاف است که هرگز تبلیغات انبوهی از این وب سایت ها در جایی دیده نشد! ما از ابتدای کار تمرکز اصلی را روی تولید محتوا قرار دادیم و لحظه ای انجام این کار را متوقف نکردیم.
بیش از ۹۰٪ مشتریان ما در مدیر وب و آرمانیک از طریق محتوای منتشر شده ما در وب و سایت های انتشار ویدئو با ما آشنا شده اند و بعد از دیدن ویدئوهای مدیر وب کاملا با ما احساس دوستی و راحتی دارند و به راحتی سرویس های مورد نیاز خود را نیز از مدیر وب تهیه می کنند و همواره در کنار ما هستند.
معرفی دوره تولید محتوای دیجیتال:
در دوره تولید محتوای دیجیتال چه چیزهایی آموزش داده شده است؟
این دوره شامل ۴ بخش متفاوت می باشد که در هر بخش به تولید تخصصی نوعی از محتوا پرداخته شده است.
(با توجه به سو استفاده های صورت گرفته محتوای کامل دوره در زیر گفته نشده است و فقط به عنوان های کلی اشاره شده است)
بخش اول: تولید محتوای متنی
نحوه نوشتن یک مقاله با استفاده از سایت های مرجع
نحوه نگارش و ویراستاری مقالات به صورت حرفه ای
ساخت فایل های پی دی اف حرفه ای
نحوه ساخت یک کتاب الکترونیکی حرفه ای برای فروش آنلاین
آموزش تخصصی و کاربردی کار با نرم افزار طراحی کتاب الکترونیک
طراحی زیبا و سریع جلد های کتاب و اصول طراحی کتاب الکترونیک
و…
بخش دوم: تولید محتوای صوتی
آموزش ضبط صدا با کیفیت عالی با ساخت استودیوی خانگی
آموزش گرفتن خروجی صدای با کیفیت مناسب برای انتشار در وب
آموزش گرفتن خروجی صدای با کیفیت مناسب برای انتشار در وب
آموزش تگ گذاری دقیق صداها برای ارجاع مجدد به سایت
و…
بخش سوم: تولید محتوای ویدیویی
آموزش فیلم برداری حرفه ای از مانیتور و ساخت ویدئوهای آموزشی تخصصی
آموزش آماده سازی یک ویدئوی آموزشی برای انتشار در وب
آموزش ساخت ویدئوی آموزش با پرده کروماکی (پرده سبز)
آموزش کار با دوربین های DSLR برای فیلم برداری کروماکی (پرده سبز)
تنظیمات نور و اصول نورپردازی مناسب برای ضبط ویدئوهای آموزشی
نحوه فیلم برداری در استودیو با استفاده از پرده کروماکی
نحوه گرفتن خروجی از فیلم های تهیه شده و کاهش حجم آنها
بخش چهارم: آموزش تدوین حرفه ای ویدئو دقیقا مشابه مدیر وب
آموزش تدوین فیلم های تهیه شده در سطح جهانی
نحوه تدوین فیلم های مانیتور و قرار دادن انیمیشن های زیبا در ابتدا و انتهای آنها
نحوه کشیدن خط روی نقطه ای حساس در فیلم و یا اشاره به جایی از مانیتور
نحوه تدوین فیلم های گرفته شده در نرم افزار پریمیر
نحوه برداشتن پرده کروماکی از پشت سوژه و تدوین نور و رنگ بندی فیلم
نحوه قرار دادن وله در ابتدا و زیر نویس و انتهای فیلم ها
نحوه گرفتن خروجی مناسب برای استفاده در وب
نحوه تبدیل فیلم ها برای استفاده در وب با نرم افزار تخصصی
بخش پنجم: آموزش ساخت وله های حرفه ای برای ویدیوها
آموزش ساخت جلوه های ویژه نمایشی ویدیوهای مدیر وب
ساخت یک انیمیشن زیرنویس اختصاصی برای ویدیوها
گرفتن خروجی مناسب برای انتقال انیمیشن ها به ویدیوها
نحوه قرار دادن طرح های نهایی در نرم افزار پریمیر
بخش پایانی تولید ویدیو های آموزشی دقیقا مانند ویدیوهای مدیر وب
این دوره برای چه کسانی مناسب است؟
افرادی که می خواهند ویدیوهای آموزشی تولید کنند
افرادی که مدرس هستند و می خواهند به صورت اینترنتی کسب درآمد کنند
سخنرانان و اساتید که تمایل به فروش دیجیتال دانش خود دارند
افرادی که می خواهند کسب و کار خود را به طور جدی توسعه دهند
افرادی که می خواهند سئو وب سایت خود را بهبود دهند
شرکت هایی که سرویس های جدیدی ارائه می کنند
هر کسب و کاری که دنبال تمایز جدی نسب به رقبا می باشد
نظرات بسته شده است، اما بازتاب و پینگ باز است.