ایرانی توانمند
Business is booming.

انتشار کتاب میان‌رشته‌ای برای شناساندن عملکرد مغز

با حمایت ستاد علوم شناختی صورت گرفت

2,737

انتشار کتاب میان‌رشته‌ای برای شناساندن عملکرد مغز

کتاب “مبانی علوم اعصاب” با هدف تقویت دانش آناتومی دانشجویان همراه با آموزش مبانی فیزیولوژی اعصاب و شناساندن بهتر ساختار و عملکرد آن وبیان عوارض ناشی از بیماری‌های مرتبط با آسیب به نواحی مختلف دستگاه عصبی با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی چاپ و منتشر شد.

در کتاب “مبانی علوم اعصاب” علوم اعصاب امروزه به عنوان علمی میان رشته‌ای تعیین و تسلط برآن نیازمند آشنایی با علوم مختلفی همچون آناتومی فیزیولوژی، زیست‌شناسی سلولی و مولکولی، زیست‌شناسی تکوینی، روانشناسی، علوم شناختی، فارماکولوژی و بیماری‌شناسی عصبی یا نورولوژی قلمداد شده است.

این کتاب شامل ۴۶۴ صفحه و شامل ۲۲ فصل با حجمی مناسب از نظر محتوای مطالب ضروری برای یادگیری علوم اعصاب تالیف دکتر شمس‌الدین احمدی توسط انتشارات دانشگاه کردستان منتشر شده است.

مؤلف در مقدمه کتاب می‌نویسد: مغز انسان پیچیده‌ترین ساختار زنده در جهان هستی است و ما را از محیط درون و بیرون آگاه می‌کند، اعمال حیاتی و پاسخ‌های ما را متناسب با محرک‌های مختلف کنترل و تنظیم می‌کند و احساسات، عواطف و هیجانات ما را مدیریت می‌کند.

در بخشی دیگر از این نوشتار تاکید شده است که مغز بخشی از دستگاه عصبی است که به انسان اجازه می‌دهد تا تجربه و دانش کسب کرده و با تفکر و اندیشه برنامه‌ریزی و سازماندهی انجام دهد تا به موفقیت‌های شگرفی دست یابد.

مؤلف می‌افزاید: مبانی علوم اعصاب بر اساس سرفصل‌های متنوعی که دارد، نیاز طیف وسیعی از دانشجویان علوم شناختی، علوم زیستی، علوم پزشکی، روانشناسی، مشاوره، تربیت‌بدنی و دانشجویان رشته‌های مهندسی مانند هوش مصنوعی و مهندسی پزشکی را برای یادگیری علوم اعصاب برآورده می‌کند.

به نقل از روابط عمومی ستاد علوم شناختی، وی در این کتاب با اشاره به برگزاری سالانه مسابقات دانش مغز (Brain Bee) کشوری توسط انجمن علوم اعصاب ایران و ستاد توسعه‌ علوم و فناوری‌های شناختی می‌نویسد: این مسابقات در میان دانش‌آموزان دبیرستان، علاقه‌مندان زیادی پیدا کرده است. با توجه به این که منابع این مسابقات بیشتر به زبان انگلیسی هستند، مطالعه‌ کتاب مبانی علوم اعصاب می‌تواند یادگیری پایه‌ای علوم اعصاب را برای دانش‌آموزان علاقه‌مند به مسابقات دانش مغز تسهیل کرده و آنان را برای مرحله‌ مقدماتی و کشوری این مسابقات آماده کند.

امتیاز post

نظرات بسته شده است، اما بازتاب و پینگ باز است.