تجزیه و تحلیل PESTEL و تجزیه و تحلیل محیط
تجزیه و تحلیل PESTEL ابزاری است که توسط پروفسور هاروارد فرانسیس آگیلار برای انجام یک تحلیل خارجی کامل از محیط کسب و کار هر صنعتی که دادههای مربوط به آن در دسترس است، ابداع شده است. این یک گام مهم برای در نهایت ابداع استراتژی است که می تواند به طور موثر رقابت را برای به حداکثر رساندن شانس پایداری و سودآوری شرکت مانور دهد. PESTEL ملغمهای از حروف اول عوامل مختلف است که نه تنها بر کل صنعت تأثیر میگذارد، این عوامل عبارتند از: سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فناوری، زیستمحیطی و حقوقی.
تجزیه و تحلیل PESTEL بینش ارزشمندی را در مورد چالش های عملیاتی ارائه می دهد که به نظر می رسد هر شرکت در صنعت با آن مواجه است و بنابراین ممکن است شرکت مورد نظر نیز با آن مواجه شود. اگر خطر، مثلاً از یک رژیم سیاسی ناپایدار یا یک رکود اقتصادی ناگهانی ناشی شود، درک فضای رقابتی کلی از مشارکت سرمایهگذاران و کارآفرینان در هر گونه سرمایهگذاری مخاطرهآمیز جلوگیری میکند. این را می توان با خروج اخیر بریتانیا از اتحادیه اروپا نشان داد. پیامدهای ناگهانی سیاسی بود و باعث شد بسیاری از سرمایه گذاران از سرمایه گذاری های جدید خارج شوند و توسعه خود را متوقف کنند، زیرا آینده در پی این تصمیم نامشخص بود.
نوار انتظار نمره خود را بالا مقیاس کنید!
محتوای کاملاً نوشته شده ما عملکرد تحصیلی استثنایی را تضمین می کند. شما می توانید نسخه خود را بدون هیچ تلاش اضافی تهیه کنید.
ما را استخدام کنید
بدون سرقت ادبی
تضمین کیفیت
نویسندگان تخصصی
در زمان تحویل
عوامل سیاسی تأثیرگذار
عوامل سیاسی که ممکن است بر سودآوری یا شانس بقای شرکت تأثیر بگذارد بسیار متنوع هستند. خطرات سیاسی از تغییرات ناگهانی در رژیمهای سیاسی موجود گرفته تا ناآرامیهای مدنی تا تصمیمهای اصلی اتخاذ شده توسط دولت متفاوت است. در مورد شرکتهای چندملیتی احتمالی، میتوان عوامل سیاسی را نیز در بر گرفت که نه تنها بر کشور میزبان بلکه بر همه کشورهایی که دارای عملیات تجاری هستند یا ممکن است در تجارت با
برای ارزیابی درست میزان ریسک کلی سیستماتیک سیاسی که ممکن است در معرض آن قرار گیرد، عوامل زیر باید قبل از مشارکت در هر سرمایه گذاری در نظر گرفته شوند:
سطح ثبات سیاسی کشور در سال های اخیر.
صداقت سیاستمداران و احتمال مشارکت آنها در اعمال فساد، زیرا عواقب ناشی از آن ممکن است به استیضاح یا استعفای احتمالی کارمندان عالی رتبه دولت منجر شود.
قوانینی که کشور اعمال می کند، به ویژه در مورد تجارت، مانند قانون قراردادها، زیرا آنها تعیین می کنند که چه کاری انجام شود و چه کاری مجاز نیست. به عنوان مثال، برخی از کشورها مشروبات الکلی را ممنوع می کنند یا شرایط خاصی دارند که باید رعایت شوند، در حالی که برخی از سیستم های دولتی مقادیر ناکارآمدی تشریفات اداری دارند که تجارت را دلسرد می کند.
اینکه آیا مالکیت معنوی یک شرکت (IP) محافظت می شود یا خیر. برای مثال، کشوری که هیچ سیاستی برای حفاظت از IP ندارد به این معنی است که سرمایهگذاری در آن برای کارآفرینان بسیار خطرناک است.
موانع تجاری که کشور میزبان دارد محافظت خواهد کرد. با این حال، موانع تجاری که کشورهای دارای شرکای تجاری بالقوه با جلوگیری از صادرات بالقوه به شرکتها آسیب میرسانند.
سطح بالای مالیات باعث بی انگیزگی شرکت هایی می شود که از حداکثر کردن سود خود استفاده می کنند.
خطر تهاجم نظامی توسط کشورهای متخاصم ممکن است باعث انصراف از سرمایه گذاری شود.
حداقل دستمزد پایین به معنای سود بیشتر و در نتیجه شانس بیشتری برای بقا است
عوامل اقتصادی موثر
عوامل اقتصادی همه عواملی هستند که به اقتصاد کشور مربوط میشوند، مانند تغییرات نرخ تورم، نرخ ارز، نرخ بهره، تولید ناخالص داخلی و مرحله فعلی چرخه اقتصادی. این عوامل و تأثیر آنها بر تقاضای کل، سرمایهگذاری کل و فضای کسبوکار، به طور کلی، پتانسیل این را دارند که یک شرکت را به سوددهی بالایی تبدیل کنند، یا احتمال زیاندهی را به شدت متحمل شوند. عوامل اقتصادی در تحلیل PESTEL، کلان اقتصادی هستند.
عوامل اقتصادی که ممکن است به آنها حساس باشد و به نوبه خود باید قبل از سرمایه گذاری در نظر گرفته شود ممکن است شامل موارد زیر باشد:
سیستم اقتصادی که در حال حاضر در بخش مورد نظر عملیاتی است – خواه یک انحصار باشد، یک انحصار یا چیزی شبیه به یک سیستم اقتصادی رقابت کامل.
نرخ رشد تولید ناخالص داخلی در کشور بر سرعت پیش بینی رشد در آینده نزدیک تأثیر می گذارد.
نرخ بهره در کشور بر میزان تمایل افراد برای وام گرفتن و سرمایه گذاری تأثیر می گذارد. نرخهای بالاتر منجر به سرمایهگذاریهای بیشتر میشود که به معنای رشد بیشتر است
به هر حال بازارهای مالی کارآمد عمل می کنند، همچنین بر میزان افزایش سرمایه با قیمت منصفانه، با در نظر گرفتن تقاضا و عرضه تأثیر می گذارد.
نرخ ارز کشوری که در آن فعالیت می کند، بر سودآوری کشور تأثیر می گذارد، به ویژه اگر در تجارت بین المللی شرکت کند. ثبات ارز نیز مهم است – یک ارز بی ثبات سرمایه گذاران بین المللی را دلسرد می کند.
سطح بالای بیکاری در کشور به این معنی است که عرضه شغل بیشتر از تقاضا است، به این معنی که مردم مایلند با دستمزد کمتری کار کنند، که هزینههای آن را کاهش میدهد.
عوامل اجتماعی تاثیرگذار
عوامل اجتماعی تأثیرگذار بازتاب مستقیم جامعه ای است که در آن فعالیت می کند و فرهنگ، باور، نگرش ها و ارزش هایی را که اکثریت جمعیت ممکن است به عنوان یک جامعه داشته باشند، در بر می گیرد. تأثیر عوامل اجتماعی نه تنها برای جنبه عملیاتی، بلکه بر جنبه بازاریابی سازمان نیز مهم است. درک کامل مشتریان، سبک زندگی، سطح تحصیلات و باورهای آنها در یک جامعه یا بخشی از جامعه، به طراحی محصولات و پیام های بازاریابی که منجر به موفقیت یک سرمایه گذاری می شود، کمک می کند.
عوامل اجتماعی که بر جنبه اجتماعی تحلیل PESTEL تأثیر می گذارند و باید در آن گنجانده شوند عبارتند از:
جمعیت شناسی جمعیت، به معنای سن و جنسیت مربوطه، تأثیر زیادی بر عرضه یا عدم عرضه یک محصول خاص برای آنها دارد. آرایش بیشتر به زنان ارائه میشود، بنابراین هدف قرار دادن اکثریت مردان جمعیت کمتری نسبت به جمعیتی که عمدتاً زن هستند، خواهد بود.
توزیع طبقاتی در میان جمعیت از اهمیت بالایی برخوردار است: اگر اکثریت جمعیت از طبقه پایین تر بودند، قادر به تبلیغ یک محصول ممتاز برای عموم مردم نبودند. بلکه باید به بازاریابی بسیار تخصصی تکیه کنند.
تا حدودی، تفاوت در زمینه تحصیلی بین بازاریابان و بازار هدف ممکن است برقراری ارتباط موثر با بازار هدف و جذب در آن را دشوار کند. باید بسیار مراقب بود تا ارتباط با علایق و اولویت های بازار هدف از بین نرود.
نیاز به آگاهی کامل از سطح استانداردهای بهداشتی، واکنش به ادعاهای آزار و اذیت و اهمیت حفاظت از محیط زیست در صنعت به عنوان یک کل دارد و بنابراین از هر شرکتی انتظار می رود همانطور که به عنوان هنجار دیده می شود.
به دنبال کمک با مقاله Estee Lauder Companies Inc PESTEL & Environment Analysis هستید؟
همین الان سفارش را شروع کنید
عوامل تکنولوژیکی که تاثیر می گذارند
فناوری می تواند به سرعت ساختار قیمت و چشم انداز رقابتی یک صنعت را در مدت زمان بسیار کوتاهی از بین ببرد. بنابراین، نوآوری مداوم و مداوم، نه تنها به خاطر به حداکثر رساندن سود ممکن و تبدیل شدن به یک رهبر بازار، بلکه همچنین برای جلوگیری از منسوخ شدن در آینده نزدیک، بسیار مهم است. نمونه های متعددی از محصولات نوآورانه وجود دارد که به طور کامل هنجار یک صنعت را بازطراحی می کنند: اوبر و لیفت بر صنعت تاکسی تاکسی تسلط دارند. گوشیهای هوشمند، گوشیهای دیگر را گزینهای غیرقابل اجرا برای اکثر موارد و غیره گذاشتهاند.
عوامل تکنولوژیکی که ممکن است بر آنها تأثیر بگذارد ممکن است شامل موارد زیر باشد:
همانطور که در بالا ذکر شد، پیشرفت های تکنولوژیکی و پیشرفت های اخیر توسط رقبا. اگر با فناوری جدیدی مواجه میشوید که در صنعت مورد نظر محبوبیت پیدا میکند، نظارت بر میزان محبوبیت و سرعت رشد آن و اختلال در درآمد رقبا بسیار مهم است. این به معنای سطح فوریت مورد نیاز برای پاسخگویی مناسب به نوآوری است، چه از طریق تطبیق فناوری یا یافتن یک جایگزین نوآورانه.
این فناوری چقدر آسان و در نتیجه سریع به سایر شرکتها در صنعت پخش میشود و منجر به کپی کردن سایر شرکتها از فرآیندها/ویژگیهای فناوری میشود.
بهبود فناوری تا چه حد آنچه را که محصول در ابتدا ارائه میدهد، بهبود/تغییر میدهد. اگر این بهبود شدید باشد، دیگر شرکتهای صنعت آسیب بیشتری خواهند دید.
تأثیر فناوری بر هزینههایی که اکثر شرکتها در این صنعت متحمل میشوند، پتانسیل افزایش یا کاهش بسیار سود حاصله را دارند. اگر تعداد این سودها زیاد باشد، ممکن است مجدداً در بخش تحقیق و توسعه سرمایهگذاری شود، جایی که نوآوریهای فناوری آینده سطح سود را بیشتر میکند و به همین ترتیب سودهای پایدار را در یک دوره زمانی طولانی تضمین میکند.
عوامل محیطی تاثیرگذار
صنایع مختلف استانداردهای متفاوتی را برای حفاظت از محیط زیست به عنوان یک هنجار در سر دارند. سپس این هنجار دیکته می کند که هر شرکتی باید حداقل چه هدفی را برای جلوگیری از تبدیل شدن به هدف گروه های فشار و تحریم به دلیل عدم رعایت وجدان زیست محیطی داشته باشد. به عنوان مثال، از یک شرکت در صنعت نساجی انتظار نمی رود که به اندازه یک شرکت نفتی دچار آلودگی و تخریب محیط زیست شود. مصرف کننده جدید، مسلح به علاقه و دانشی که حمل می کند، ترجیح می دهد کسب و کار خود را در اختیار شرکت هایی قرار دهد که از نظر آنها اخلاقی تر هستند، به ویژه در مورد محیط زیست در پی گرمایش جهانی.
عوامل محیطی که ممکن است تأثیر قابل توجهی داشته باشد عبارتند از:
شرایط آب و هوایی فعلی ممکن است به طور قابل توجهی بر توانایی مدیریت حمل و نقل منابع و محصول نهایی تأثیر بگذارد. این به نوبه خود بر تاریخ های تحویل محصول نهایی در مواردی که مثلاً بادهای موسمی غیرمنتظره باشد تأثیر می گذارد.
تغییرات آب و هوایی همچنین برخی از محصولات را بی فایده می کند. به عنوان مثال در مورد منسوجات، در کشورهایی که زمستان به دلیل گرمایش جهانی بسیار معتدل شده است، لباس های گرم زمستانی بازار بسیار کمتری دارند.
شرکت هایی که مقادیر بسیار زیادی زباله تولید می کنند ممکن است طبق قانون ملزم به مدیریت عادت های زیست محیطی خود باشند. این ممکن است شامل جریمه ها و سهمیه های آلودگی باشد که ممکن است فشار مالی بر آن وارد کند
اگر باید (آگاهانه یا ناآگاهانه) در خطر انقراض بیشتر گونههای در حال انقراض نقش داشته باشد، نه تنها با عواقب قانون مواجه میشود، بلکه با واکنش عمومی مردم مواجه میشود که ممکن است در تلافی آن را تحریم کنند.
در حالی که اتکا به انرژی های تجدیدپذیر، در هر درصد ممکن است گران باشد، اغلب نه تنها از سوی دولت، بلکه از مشتریانش نیز حمایت می شود، که ممکن است مایل به پرداخت قیمت بالاتر برای محصولاتی باشد که ممکن است تولید کنند.
عوامل قانونی تاثیرگذار
نهادها و چارچوبهای دولتی در یک کشور، در عین حال که از نظر فنی نیز سیاسی هستند و در نتیجه تابع هر حزب سیاسی هستند که اکثریت را در یک نهاد دولتی دارند، قانونی نیز هستند و بنابراین باید در تحلیل PESTEL مورد توجه قرار گیرند. غالباً سیاستها به تنهایی برای محافظت مؤثر از کارگران و کارگران آن کافی نیستند، و باعث میشوند که محل کار نامطلوبی به نظر برسد که ممکن است کارگران ماهر و با استعداد را دفع کند.
عوامل قانونی که در خور توجه است عبارتند از:
قوانین مالکیت معنوی و سایر قوانین حفاظت از داده ها، همانطور که قبلا ذکر شد، برای محافظت از ایده ها و پتنت های شرکت هایی که فقط به دلیل این اطلاعات سود می برند، وضع شده است. اگر احتمال دزدیده شدن داده ها وجود داشته باشد، مزیت رقابتی خود را از دست داده و احتمال شکست بالایی خواهد داشت.
قوانین تبعیض توسط دولت وضع شده است تا از کارمندان محافظت کند و تضمین کند که با همه افراد بدون توجه به جنسیت، سن، ناتوانی، قومیت، مذهب یا گرایش جنسی منصفانه رفتار می شود و فرصت های یکسانی در اختیار آنها قرار می گیرد.
قوانین ایمنی و بهداشت پس از مشاهده شرایط وحشتناکی که کارکنان مجبور به کار در طول انقلاب صنعتی و مستقیماً پس از آن شدند، ایجاد شد. اجرای مقررات مناسب ممکن است پرهزینه باشد، اما نه تنها به دلیل قانون، بلکه به دلیل احساس شخصی مسئولیت اخلاقی و اجتماعی در قبال سایر انسانها، باید درگیر آن شود.
همچنین قوانینی برای اطمینان از سطح مشخصی از کیفیت یا قیمت مناسب برای محصولات خاص وضع شده است تا مشتری را ایمن نگه دارد و از ارائه آنها جلوگیری کند. صنایعی که این امر برای یافتن هزینههایشان اغلب افزایش یافته است.
نظرات بسته شده است، اما بازتاب و پینگ باز است.