ایرانی توانمند
Business is booming.

تحلیل SWOT استی لادر: پیشگام در صنعت رقابتی لوازم آرایشی و بهداشتی

0

تحلیل SWOT استی لادر: پیشگام در صنعت رقابتی لوازم آرایشی و بهداشتی

 

 

اگر از شما بخواهم که برترین برندهای لوازم آرایشی جهان را فهرست کنید، ۱۰۰% مطمئن هستم که فهرست شما حاوی نام استی لادر است. هر فردی که از محصولات آرایشی و بهداشتی استفاده می کند، به استی لادر امتیاز بسیار بالایی می دهد.

 

برند لوازم آرایشی و بهداشتی با ارائه محصولاتی با کیفیت عالی جایگاه خود را در قلب مصرف کنندگان و بازار باز کرده است. مقاله امروز برای دوستداران محصولات آرایشی و مراقبت از پوست مفید خواهد بود، زیرا در این مقاله به عملیات استی لودر می پردازیم.

 

استی لودر یکی از پیشگامان صنعت آرایشی و بهداشتی است. اکنون چندین دهه است که فعالیت می کند. ما را هیجان زده می کند که ببینیم چگونه برند در تمام این سال ها خود را مرتبط نگه داشته است. برای شناخت بینش برند، تحلیل SWOT Estee Lauder را انجام دادیم.

 

با کمک تجزیه و تحلیل SWOT، ما قادر خواهیم بود عوامل داخلی و خارجی مسئول تأثیرگذاری بر عملیات استی لادر را تجزیه و تحلیل کنیم. با این حال، قبل از اینکه به تحلیل SWOT بپردازیم، دانستن تاریخچه برند ضروری است.

estee-lauder-swot-analysis-opportunities

 

امروز شاهد گسترش استی لودر در سراسر جهان با فروشگاه های زیبا و نیروی کار عظیم هستیم. با این حال، شروع برند مورد علاقه شما چندان با این موضوع همخوانی نداشت.

 

استی لادر شروعی نسبتاً ساده داشت. در سال ۱۹۴۶، زنی به نام استی لادر و همسرش شروع به تولید چهار محصول آرایشی ساده کردند: روغن پاک کننده، کرم همه کاره فوق غنی، لوسیون پوست و پک کرم.

 

پس از یک سال، این برند اولین سفارش بزرگ خود را از یک فروشگاه بزرگ معتبر دریافت کرد. این یک مسیر برای موفقیت برند ایجاد کرد. پس از آن، این برند به فروش محصولات خود به فروشگاه های مختلف ادامه داد و همچنان به سود خود ادامه داد.

 

در سال ۱۹۵۸، استی لودر برای اولین بار محصولات خود را با یک میلیون دلار فروخت. این یک نقطه عطف بزرگ بود که توسط این برند به دست آمد. به دنبال این دستاورد، این برند با نقل مکان به لندن، فعالیت خود را در خارج از کشور گسترش داد.

 

به زودی این برند با عرضه یک کیت آرایش با چندین محصول، صنعت را متحول کرد. با این حال، این برند فقط به محصولات آرایشی پایبند نبود. در سال ۱۹۶۸، این برند فعالیت های خود را متنوع کرد و در مراقبت از پوست تخصص یافت.

 

روند گسترش واقعاً برای استی لادر متوقف نشد. این برند به رشد و گسترش فعالیت های خود در کشورهای مختلف ادامه داد. سرانجام در سال ۱۹۹۵ این برند لوازم آرایشی تصمیم به عرضه عمومی گرفت. در نتیجه در بورس نیویورک پذیرفته شد.

 

این امر به رشد شرکت کمک کرد و به گسترش عملیات خود کمک کرد. در حال حاضر استی لودر به عنوان یکی از برترین برندهای لوازم آرایشی در جهان رتبه بندی شده است. علاوه بر این، این برند از نظر مالی بسیار خوب عمل می کند.

 

در سال ۲۰۲۲، استی لودر ۱۷.۷ میلیارد دلار درآمد داشت. این برند لوازم آرایشی در حال حاضر تقریباً در ۱۵۰ کشور جهان فعالیت می کند. این شرکت تقریباً ۱۶۰۰ فروشگاه در سراسر جهان دارد. با این حال، برای فعالیت در چنین سطح عظیمی، داشتن نیروی کار گسترده نیز ضروری است، به همین دلیل استی لادر ۶۳۰۰۰ کارگر را استخدام کرده است.

 

اکنون که تاریخچه و عملیات فعلی استی لادر را مورد بحث قرار دادیم، بیایید در مورد چیستی آنالیز SWOT بحث کنیم تا بتوانیم به تحلیل SWOT استی لادر برویم.

 

تجزیه و تحلیل SWOT ابزاری برای بررسی نقاط قوت، ضعف، فرصت ها و تهدیدهایی است که یک سازمان باید با آن مقابله کند. یک الگوی SWOT مسئول برجسته کردن عوامل داخلی و خارجی است که بر عملیات سازمان تأثیر می گذارد.

 

پس از بحث در مورد هدف تحلیل SWOT، اجازه دهید به تحلیل SWOT استی لادر برویم.

 

فهرست

 

نقاط قوت استی لودر

  1. شناخت قوی برند
  2. حضور بین المللی
  3. تعداد زیادی فروشگاه

نقاط ضعف استی لودر

  1. نیروی کار عظیم
  2. مناقشات
  3. هزینه تحقیق و توسعه پایین

فرصت های ارائه شده برای استی لودر

  1. افزایش هزینه تحقیق و توسعه
  2. گسترش عملیات در اقتصادهای در حال توسعه
  3. ادغام و اکتساب

تهدیدات استی لادر

  1. رقابت سخت
  2. تورم جهانی بالا
  3. محصولات تقلبی

تحلیل SWOT استی لادر: کلمه نهایی

 

نقاط قوت استی لودر

 

هر سازمانی دارای برخی نقاط قوت است. نقاط قوت هر سازمانی نکات مثبت آن است که آن را از سایر برندها متمایز می کند و به رشد آن در بازار کمک می کند. در این بخش، به بررسی نقاط قوت استی لودر خواهیم پرداخت.

  1. شناخت قوی برند

 

کسب‌وکارها همیشه سعی می‌کنند برند را به رسمیت بشناسند، زیرا به آنها در به حداکثر رساندن سود کمک می‌کند. با این حال، زمانی که مشتریان شروع به اعتماد به محصولات یک برند می‌کنند، شناسایی می‌شود. به عنوان مثال، استی لودر دهه‌ها در صنعت لوازم آرایشی فعالیت می‌کند و از برند قوی برخوردار است.

 

در طول سال ها، چندین مجله، استی لودر را به عنوان یکی از برترین برندهای لوازم آرایشی شناخته اند. این باعث می شود آن را معتبرتر و معروف تر کند. علاوه بر این، Estee Lauder چندین چهره مشهور را نیز برای تایید محصولات خود استخدام کرده است که باعث شناخت قوی برند شده است.

  1. حضور بین المللی

 

برندها همیشه به دنبال راه هایی برای گسترش در سطح بین المللی هستند زیرا انجام این کار باعث افزایش مشتری و درآمد آنها می شود. Estee Lauder یکی از برندهایی است که در حال حاضر در بیش از ۱۵۰ کشور جهان فعالیت می کند.

 

چنین حضور گسترده بین المللی به برند کمک می کند تا درآمد زیادی کسب کند. علاوه بر این، این به استی لادر کمک می کند تا از بازارهای بین المللی استفاده نشده استفاده کند، که به برند کمک می کند پایگاه مشتری خود را افزایش دهد.

  1. تعداد زیادی فروشگاه

 

هدف اولیه هر کسب و کاری کسب حداکثر سود است. یکی از راه های انجام این کار این است که شبکه ای از فروشگاه های خود را گسترش دهید تا مشتریان آن را در همه جا ببینند و اغلب از آن بازدید کنند. استی لادر بر اساس این فلسفه عمل می کند و به همین دلیل بیش از ۱۶۰۰ فروشگاه دارد.

 

وجود فروشگاه های زیاد به نفع استی لودر است زیرا مشتریان بیشتری از این فروشگاه ها بازدید می کنند. در نتیجه درآمد بیشتری ایجاد می شود. علاوه بر فروشگاه های فیزیکی، استی لادر یک فروشگاه آنلاین نیز دارد که از طریق آن فروش انجام می دهد.

estee-lauder-swot-analysis

نقاط ضعف استی لودر

 

نقاط ضعف، کاستی های یک سازمان هستند که آن را از دستیابی به موفقیت های آینده باز می دارند. هر سازمانی دارای نقاط ضعفی است که باید به نقاط قوت تبدیل شود. این بخش نقاط ضعف استی لادر را برجسته می کند.

  1. نیروی کار عظیم

 

برندها به کارکنانی نیاز دارند که بتوانند به موفقیت یک برند کمک کنند. با این حال، داشتن تعداد زیادی کارمند، هزینه عملیاتی برند را افزایش می‌دهد و به همین دلیل حاشیه سود آن کاهش می‌یابد.

 

استی لادر برندی است که نیروی کار گسترده ای دارد. این برند لوازم آرایشی تقریباً ۶۳۰۰۰ کارگر استخدام کرده است. چنین نیروی کار عظیمی به دلیل به خطر افتادن سود برند باعث افزایش هزینه های برند می شود.

  1. مناقشات

بحث و جدل همیشه برای هر برندی مضر است زیرا به تصویر برند آسیب می رساند و مشتریان را از خود دور می کند. به همین دلیل است که برندها همیشه از بحث و جدل اجتناب می کنند. با این حال، استی لادر چندین بار در چندین جنجال بوده است.

 

این برند مشهور لوازم آرایشی اخیراً به نژادپرستی متهم شده است که مشتریان آن را در سراسر جهان نابود کرده است زیرا مردم از هر نژادی از محصولات استی لادر استفاده می کنند. علاوه بر این، این برند به نقض حقوق کارکنان نیز متهم شد. درگیر شدن در چنین جنجال‌هایی برای برند مضر بوده زیرا بر شهرت آن تأثیر منفی گذاشته است.

  1. هزینه تحقیق و توسعه پایین

 

کسب و کارها همیشه به دنبال راه هایی برای نوآوری هستند تا از رقبای خود جلوتر باشند. برای انجام این کار، آنها پول زیادی را در تحقیق و توسعه سرمایه گذاری می کنند. در دنیای امروز، هر برندی که تمرکز کمتری بر تحقیق و توسعه داشته باشد، در آینده از صنعت بیرون رانده خواهد شد.

 

مانند هر برند دیگری، استی لادر نیز در تحقیق و توسعه سرمایه گذاری کرد. در سال ۲۰۲۰، استی لادر ۲۲۰ میلیون دلار در تحقیق و توسعه سرمایه گذاری کرد. اگرچه به نظر می رسد که این پول زیادی است، اما اینطور نیست. در همان سال، رقیب Estee Lauder، L’oreal، ۱.۱۸ میلیارد دلار برای تحقیق و توسعه هزینه کرد.

 

برای رقابت با L’oreal و سایر برندها، Estee Lauder باید بودجه R&D خود را افزایش دهد، در غیر این صورت مجبور به ترک صنعت خواهد شد.

فرصت های ارائه شده برای استی لودر

 

هر سازمانی فرصتی برای دستیابی به رشد پیدا می کند. برخی از کسب و کارها از این فرصت ها نهایت استفاده را می برند، در حالی که برخی دیگر از آنها استفاده نمی کنند. در این بخش، به برخی از فرصت‌های رشد استی لودر می‌پردازیم.

  1. افزایش هزینه تحقیق و توسعه

 

نوآوری از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا برندهای نوآور تمایل به موفقیت در آینده دارند. اگرچه استی لادر در حال حاضر روی تحقیق و توسعه سرمایه گذاری می کند، اما این کافی نیست. بنابراین، برند لوازم آرایشی فرصتی برای افزایش هزینه‌های تحقیق و توسعه و ارائه محصولات نوآورانه دارد.

 

به عنوان مثال، L’oreal با نوآوری محصولات مراقبت از آفتاب فراگیر را ایجاد کرده است. به طور مشابه، Estee Lauder می تواند محصولات نوآورانه ای را نیز معرفی کند. این امر پایگاه مشتریان استی لودر را افزایش می دهد و به برند در درآمدزایی بیشتر کمک می کند.

  1. گسترش عملیات در اقتصادهای در حال توسعه

 

برندها اغلب اقتصادهای توسعه یافته را هدف قرار می دهند، زیرا درک می کنند که مشتریان بیشتری محصولات آنها را در اقتصادهای توسعه یافته خریداری می کنند. با این حال، برندها فرصت های خوبی برای بهره برداری از اقتصادهای در حال توسعه دارند.

 

استی لادر فعالیت های گسترده ای دارد. با این حال، بیشتر عملیات آن به سمت اقتصادهای توسعه یافته اروپا هدایت می شود. بنابراین، استی لودر فرصتی برای گسترش فعالیت خود در اقتصادهای در حال توسعه دارد. با انجام این کار، استی لادر می تواند هزینه نیروی کار خود را کاهش دهد زیرا نیروی کار ارزان در اقتصادهای در حال توسعه در دسترس است.

  1. ادغام و اکتساب

 

کسب و کارها به دنبال راه هایی برای افزایش سهم بازار خود هستند. اگرچه راه‌های مختلفی برای انجام این کار وجود دارد، اما بیشتر کسب‌وکارها برای افزایش سهم بازار خود، ادغام می‌شوند یا شرکت‌های کوچک‌تری را خریداری می‌کنند.

 

استی لادر فرصتی برای ادغام با شرکت های بزرگ دارد. این به برند کمک می کند تا نوآوری کند و جدیدترین تکنیک های تجاری را بیاموزد. علاوه بر این، این برند می‌تواند کسب‌وکارهای کوچک‌تری را نیز برای نفوذ به بازار به دست آورد.

تهدیدات استی لادر

 

هر سازمانی با تهدیدات متفاوتی از محیط بیرونی مواجه است. با این حال، برندها برای موفقیت و رشد کسب و کار باید با این تهدیدات مقابله کنند. آخرین بخش از تجزیه و تحلیل SWOT به چند تهدیدی که استی لادر با آن روبه‌رو است، می‌پردازد.

  1. رقابت سخت

کسب‌وکارها هنگام رقابت در یک بازار بسیار رقابتی احساس خطر می‌کنند، زیرا هر برندی می‌تواند در هر زمانی سهم خود را از بازار بگیرد. علاوه بر این، کسب‌وکارها برای نوآوری مداوم فشار را احساس می‌کنند، یا ممکن است از بازار پرت شوند.

 

مانند بسیاری از صنایع، صنعت لوازم آرایشی نیز دارای رقابت سختی است. با این حال، برندهای زیادی در این صنعت مشغول به کار هستند و به دلیل موانع کم ورود، تعداد بیشتری نیز به این صنعت می پیوندند.

 

استی لودر نیز به دلیل رقابت زیاد احساس خطر می کند. برند لوازم آرایشی باید با چندین برند مانند L’oreal و Claraline رقابت کند.

  1. تورم جهانی بالا

 

تورم برای همه مشکل ایجاد می کند. با این حال، به دلیل تورم، مشاغل بیشترین آسیب را می بینند زیرا بین افزایش قیمت نهاده ها و واکنش مشتریان قرار می گیرند.

 

انتقال تورم به مشتریان از طریق افزایش قیمت محصولات برای کسب و کارها چالش برانگیز است زیرا این امر باعث ایجاد نارضایتی در بین مصرف کنندگان می شود. پس از همه گیری و درگیری بین روسیه و اوکراین، کل جهان تورم را تجربه می کند.

 

این تورم بالا استی لودر را نگران می کند زیرا هزینه عملیاتی برند را افزایش می دهد. افزایش در هزینه عملیاتی به این معنی است که سود استی لودر با افزایش تورم کاهش می یابد.

  1. محصولات تقلبی

 

حتماً محصولاتی را با لوگوی یک برند مشهور دیده اید که تقریباً به نصف قیمت اصلی خود فروخته می شوند. چنین محصولاتی نمونه کامل محصولات تقلبی هستند. بسیاری از فروشندگان محلی طرح یک برند معروف را کپی می کنند و محصولات تقلبی را با ادعای اصل بودن به فروش می رسانند.

 

استی لودر از محصولات تقلبی احساس خطر می کند زیرا می توانند به شهرت استی لودر لطمه بزنند. علاوه بر این، مشتریان حتی می توانند محصولات استی لادر را تحریم کنند، زیرا فکر می کنند پس از استفاده از یک محصول تقلبی، محصولات بی کیفیت تولید می کند.

تحلیل SWOT استی لادر: کلمه نهایی

 

استی لادر یکی از مشهورترین برندهای لوازم آرایشی است که در سراسر جهان فعالیت می کند. مقاله امروز شروع اولیه برند لوازم آرایشی را روشن کرد. سپس چگونگی تکامل برند در طول سال ها و عملیات فعلی آن را مورد بحث قرار داد.

 

پس از کسب اطلاعاتی در مورد برند، در مورد چیستی تحلیل SWOT و نیاز به انجام تحلیل SWOT بحث کردیم. پس از دانستن اینکه تجزیه و تحلیل SWOT عوامل داخلی و خارجی موثر بر عملیات تجاری را برجسته می کند، تصمیم گرفتیم تحلیل SWOT Estee Lauder را انجام دهیم.

 

این تجزیه و تحلیل SWOT نقاط قوت، ضعف، فرصت‌ها و تهدیدهای پیش روی استی لادر را به ما گفت. اگرچه در قالب مقاله به این عوامل پرداختیم. با این حال، می توان از یک ماتریس SWOT یا یک جدول SWOT برای برجسته کردن نتایج این تجزیه و تحلیل استفاده کرد.

امتیاز post

نظرات بسته شده است، اما بازتاب و پینگ باز است.