ایرانی توانمند
Business is booming.

جدیدترین تکنولوژی ها برای مقابله با ویروس کرونا

0 4

جدیدترین تکنولوژی ها برای مقابله با ویروس کرونا

از زمان آغاز شیوع ویروس کرونا ، شرکت‌ها و استارت‌آپ‌های گوناگون در سراسر دنیا به دنبال ابداع ابزارهای متنوع برای پیشگیری از این بیماری همه گیر هستند .
در حال حاضر ویروس کووید -۱۹ بسیاری از کشورهای جهان را درگیر کرد و همزمان با شیوع کرونا ، فناوری در بخش‌های مختلف به جلوگیری از انتشار ویروس کرونا کمک زیادی کرده است . در ادامه به معرفی تعدادی از فناوری‌ها برای مقابله با ویروس کرونا می‌پردازیم:
تشخیص کرونا با کلاه ایمنی هوشمند

از آنجایی که یکی از علائم اصلی بیماری کرونا تب است ، بسیاری از فروشگاه‌ها در کشور آمریکا از فناوری تصویربرداری حرارتی استفاده می‌کنند تا تشخیص دهند آیا افرادی که به این مکان‌ها وارد می‌شوند تب دارند . نیروهای پلیس دبی نیزبه تازگی نوعی کلاه هوشمندی طراحی کرده‌اند که به قابلیت تصویربرداری حرارتی مجهز بوده و برای شناسایی افرادی که درجه حرارت بدن آن‌ها بیشتر از مقدار معمول است ، به کار می‌رود . این فناوری دمای بدن افراد را از فاصله پنج متری اندازه گیری می‌کند و در زمانی حدود یک دقیقه ، حداقل ۲۰۰ نفر را اسکن می‌کند و در صورت تشخیص درجه حرارت نگران کننده ، هشدار می‌دهد .
کنترل تماس دست با صورت توسط مچ بند “ایموتاچ”

افراد به منظور پیشگیری از بیماری کرونا نباید صورت خود را با دست‌های آلوده لمس کنند ، زیرا در این صورت ممکن است ویروس از طریق دست‌های آلوده به غشاهای مخاطی موجود در دهان و بینی منتقل شود و فرد را بیمار کند . یک استارت‌آپ به نام “اسلایتلی روبوت” (Slightly Robot) ، مچ بندی برای افراد مبتلا به “اختلال موکنی” (کندن مکرر موی خویش) ابداع کرد که مانع تماس دست با صورت می‌شد . با توجه به شیوع بیماری کرونا ، این مچ بند دوباره طراحی شد تا در صورت تماس دست با صورت ، با لرزش به کاربر هشدار دهد . در این صورت مغز واکنش منفی نسبت به این کار را دریافت کرده و کاربر به مروز زمان تمایلی به لمس کردن صورت با دست‌های خود نخواهد داشت .
پیشگیری از کرونا با قلاب “هایجینهوک”

با توجه به شیوع ویروس کرونا و احتمال ماندگاری ویروس بر روی سطوح مختلف ، خطر لمس کردن سطوح به ویژه دستگیره درها افزایش پیدا کرده است . یک طراح مبلمان بریتانیایی برای حل این مشکل ، وسیله ساده‌ای همانند گیره لباس طراحی کرده است . کاربران می‌توانند با قرار دادن قسمت خمیده این وسیله روی دستگیره در ، آن را به راحتی باز و بسته کنند؛ از این وسیله می‌توان برای چرخاندن دستگیره نیز استفاده کرد . به نظر می‌رسد که استفاده از این فناوری در مکان‌های عمومی مانند بانک ، بیمارستان و غیره خطر ابتلا به بیماری کرونا را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد .

امتیاز post

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.