ایرانی توانمند
Business is booming.

تولید واکسن نمادی از توانمندی علمی ایران است

امام جمعه کامفیروز:

0 57

ایسنا: فارس امام جمعه کامفیروز تاکید کرد که تولید واکسن، نمادی از توانمندی‌های گسترده علمی ایران و دانشمندان ایرانی محسوب می‌شود.

حجت الاسلام محمد تقی‌زاده، در خطبه‌های نماز جمعه ۱۱ تیر کامفیروز ضمن قدردانی از دانشمندان ایرانی برای تلاش در تولید واکسن کرونا، گفت: در هفته گذشته یکی از شیرین ترین و بزرگترین موفقیت‌های تاریخ کشور ایران رقم خورد.

او اضافه کرد: پس از قریب به دو سال از شیوع ویروسی کشنده و خطرناک، که سراسر کره زمین در حال دست و پنجه نرم کردن با آن و تحمل شکست های پیاپی از این دشمن ریزنقش بوده است، بین این همه کشورهای مدعی علم و پیشرفت، این ایران اسلامی بود که توانست علی رغم وجود تحریم های خارجی و تحقیر های مزدوران داخلی، یکی از معدود کشورهای جهان باشد که واکسن کرونا تولید کرده و آن را به مرحله بهره‌برداری برساند.

تقی‌زاده گفت: اما آنچه که باعث شگفتی نخبگان عالم شد و به اندازه خود تولید واکسن کرونا برای ما ایرانیان غرور آفرید، اعتماد پیر فرزانه ی ما و اول شخص ایران اسلامی به جوانان و دانشمندان این مرزوبوم بود.

امام جمعه کامفیروز گفت: رهبر معظم انقلاب که می توانست بسیار پیش از آن و در قالب توجیه های متفاوت از واکسن های نمونه خارجی استفاده کند، در عمل نشان داد که ضمن ِ تصدی رهبری دینی، وطن دوست تر و وطن پرست تر از او در این مرز و بوم وجود ندارد.

وی با تاکید براینکه باید عمل مقام معظم رهبری، سرمشقی برای سایر مسئولان باشد، گفت: امام خامنه ای جان خود را، با صلابت برای اعتماد سازی مردم ایران به این واکسن و روحیه دادن به دانشمندان ایرانی بر کف خویش گرفت و با استفاده از این واکسن داخلی به همگان آموخت که قلبا اعتماد و اعتقاد به تولید داخل دارد.

امام جمعه کامفیروز در بخشی از خطبه‌های نماز، با اشاره به حادثه آوار شدن یک برج در میامی آمریکا، گفت: آنچه در تفکر غرب زده‌های داخل بود، آواربرداری سریع پس از این حادثه بود، اما در عمل شاهد این بودیم که متاسفانه شماری از افراد کشته شده و قریب به ۱۵۰ نفر برای روزها زیر آوار ماندند.

او گفت: آمریکا به همگان نشان داد علی رغم ادعای داشتن تکنولوژی و صنعت برتر دنیا، توانایی کنترل یک بحران کوچک را ندارد و مردم دنیا هم فهمیدند آن تصوری که از آمریکا و قدرت او در ذهنشان بود محدود و محصور به همان فیلم های تخیلی هالیوودی است. آمریکا منهای قدرتی که هالیوود و رسانه‌های مستکبر دنیا به او عطا کرده و به دروغ او را بزرگ نموده دیگر جز یک کشور معمولی چیزی نخواهد بود.

امام جمعه کامفیروز گفت: بسیار مایلم بدانم آنان که در حادثه پلاسکو به هر طریق و رقمی که توانستند، مدیریت داخلی و امکانات ما را به سخره گرفتند و عزیزان ما را تحقیر کردند، اکنون کجایند که ببینند کشور ِ قبله آمال آنها درچه تلاطمی دست و پا میزند.

تقی‌زاده گفت: به گفته افراد محلی تا چند روز پیش صدای ناله‌ی افراد زیر آوار مانده را می‌شنیدند اما کاری نمی توانستند برای آنها کنند. ما واقعاً در حال نظاره و تماشای فروریختن هیمنه و ابرقدرتی آمریکا در دنیا هستیم و ان شاءالله به زودی آن را جشن خواهیم گرفت.

امتیاز post

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.