ایرانی توانمند
Business is booming.

گزارش خلاصه سهامداران استی لادر

5

گزارش خلاصه سهامداران استی لادر

استی لادر یک شرکت آرایشی موفق است که از سال ۱۹۴۶ با توسعه خط مراقبت از پوست چهار قسمتی فعالیت خود را آغاز کرده است. از آن زمان، این شرکت رشد کرده است و محصولات خود را در بیش از ۱۵۰ شهرستان و منطقه به فروش رسانده است که مجموع فروش خالص آن در سال ۲۰۲۰ برابر با ۱۴.۲۹ میلیارد بوده است (Who we are 2020). پس از بررسی بخش برجسته عملکرد استی لادر در سال ۲۰۱۹، می توانیم چندین نتیجه گیری کنیم.

این گزارش از چندین شکل مختلف استفاده می‌کند که اطلاعات را در نمودارهایی با خوانایی آسان نشان می‌دهد. نمودار اول میزان فروش CAGR یا نرخ رشد مرکب سالانه را در ده سال گذشته به مخاطب نشان می دهد. شرکت استی لادر ۸ درصد رشد داشته است. شرکت زیبایی جهانی پرستیژ ۵ درصد رشد داشته است. در نهایت، شاخص S&P 500 Consumer Staples نرخ رشد سه درصدی را نشان داد. از این نمودار می‌توانیم نرخ‌های رشد را مقایسه کنیم و بفهمیم که استی لادر رشد قابل‌توجهی داشته است، به‌ویژه در مقایسه با سایر شرکت‌ها (شرکت‌های استی لادر، سال ۲۰۱۹ در بررسی).

نمودار بعدی تصویری از درآمد خالص رقیق شده به ازای هر سهم مشترک است. از سال ۲۰۱۷ تا p2018 شاهد کاهش از ۳.۳۵ به ۲.۹۵ هستیم. با این حال، تا سال ۲۰۱۹، افزایش چشمگیری به ۴.۸۲ وجود دارد. اگر به سهامی که برای سفارشات فروش تسریع شده و/یا تغییر ساختار و سایر هزینه‌ها و تعدیل‌ها تعدیل شده‌اند نگاه کنیم، اعداد متفاوتی نسبت به موارد گزارش شده مشاهده می‌کنیم. در سال ۲۰۱۷ اعداد تعدیل شده ۳.۴۷ است، سپس شاهد افزایش در سال ۲۰۱۸ به ۴.۵۱ و سپس در سال ۲۰۱۹ به ۵.۲۹ هستیم (شرکت های استی لادر، سال ۲۰۱۹ در بررسی سال).

نمودار بعدی نمایشی از فروش خالص بر اساس رده محصول، به میلیون ها، همانطور که گزارش شده است. در سال ۲۰۰۹ مراقبت از مو تنها فروش ۴۰۲ عطر را به همراه عطر ۱۱۵۱ گزارش کرد که این دو دسته کم فروش بودند. فروش لوازم آرایش برابر با ۲۸۳۱ و مراقبت از پوست در مجموع به ۲۸۸۶ رسید. در سال ۲۰۱۹ شاهد افزایش همه این اعداد هستیم که با توجه به نرخ رشد سالانه استی لادرز در ده سال گذشته قابل انتظار است. مراقبت از مو ۵۸۴ فروش خالص داشت، و عطر برابر با ۱۸۰۲ بود. آرایش جهشی بزرگ به فروش خالص ۵۸۶۰ داشت. محصولات مراقبت از پوست در نهایت بیشترین افزایش را به مجموع فروش خالص ۶۵۵۱ رساندند (شرکت های استی لادر، سال ۲۰۱۹ در بررسی). این تعجب آور نیست زیرا استی لادر برای مراقبت از پوست و آرایش شناخته شده است و نام تجاری خود را بر اساس یک شرکت مراقبت از پوست پیشرفته ساخته است.

نمودار بعدی فروش خالص بر اساس منطقه و مقایسه آنها برای سال ۲۰۰۹ و ۲۰۱۹ است. APAC یا آسیا و اقیانوسیه، در سال ۲۰۰۹ ۱۲۹۹ میلیون فروش داشت و در سال ۲۰۱۹ این میزان به ۳۶۷۳ افزایش یافت. EMEA یا اروپا، خاورمیانه و آفریقا ۲۶۶۱ میلیون نفر بود که بیشترین افزایش و بیشترین فروش را در بین سه منطقه در سال ۲۰۱۹ به ۶۴۵۲ داشت. در نهایت، قاره آمریکا کمترین میزان رشد را بین سه منطقه مشاهده کرد. در سال ۲۰۰۹ فروش خالص ۳۴۲۱ و در سال ۲۰۱۹ فروش خالص برابر با ۴۷۴۱ بوده است (شرکت های استی لادر، سال ۲۰۱۹ در بررسی).

در نهایت، نمودار آخر، بازده کل سهامداران ده ساله تجمعی را نشان می دهد. این بازده سهامداران را در ژوئن هر سال از ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۹ نشان می‌دهد. همچنین شرکت‌های استی لادر، شاخص S&P 500 و S&P 500 Consumer Staples Index را مقایسه می‌کند. هر یک در ده سال گذشته افزایش یافته است. در سال ۲۰۱۷ استی لادر به شدت افزایش می یابد. در ژوئن ۲۰۱۷ بازده سهامداران کمی بیش از ۵۰۰ دلار و در سال ۲۰۱۹ کمی کمتر از ۱۲۰۰ دلار بود (شرکت های استی لادر، سال ۲۰۱۹ در بررسی).

به طور کلی، ارائه حرفه ای و دقیق است. گزارش به هدف خود می رسد. ذینفعان اطلاعات لازم را از طریق نمودارهای آسان خوان دریافت خواهند کرد. یک طرح رنگی و تم مشترک وجود دارد که همه نمودارها را به هم متصل می کند و باعث می شود ارائه به راحتی اجرا شود.

امتیاز post

نظرات بسته شده است، اما بازتاب و پینگ باز است.