ایرانی توانمند
Business is booming.

گزارش تحلیل استراتژیک The Estée Lauder Companies Inc

6

گزارش تحلیل استراتژیک The Estée Lauder Companies Inc

 

به روز شده: ۲۸ ژوئن ۲۰۲۲

معرفی

این گزارش یک تحلیل استراتژیک از Estee Lauder، غول شرکت لوازم آرایشی و مراقبت از پوست که به طور گسترده محصولات خود را در بازارهای مختلف در سطح جهانی تولید و توزیع می کند، ارائه می دهد. بخش‌های زیر پیشینه و تاریخچه شرکت را ارائه می‌کند و بینشی از عملکرد سازمان، چشم‌انداز موجود، مأموریت و اهداف استراتژیک آن را اثبات می‌کند. نقاط قوت و ضعف شرکت همراه با شناسایی تهدیدها و فرصت هایی که برای شرکت آشکار می شود برجسته شده است. تحلیل موردی شرکت استی لودر نیز ارزیابی داخلی و خارجی شرکت را به همراه موقعیت شرکت و سطح رقابت پذیری آن ارائه می دهد. جدای از این، بخش‌های زیر نیز چشم‌انداز توسعه‌یافته و بیانیه‌های مأموریتی را برای شرکت ارائه می‌دهد. همچنین توصیه هایی در مورد اینکه چگونه استی لادر می تواند موقعیت استراتژیک خود را به منظور موثرتر و کارآمدتر بودن در بازار و در عین حال تلاش برای دستیابی به چشم انداز و ماموریت اهداف توسعه یافته این شرکت بهبود بخشد، ارائه شده است.

پیشینه سازمانی

شرکت های Estee Lauder در ایالات متحده مستقر هستند و به عنوان یکی از بزرگترین شرکت ها در زمینه زیبایی و مراقبت شخصی در سراسر جهان به حساب می آیند. شرکت استی لادر توسط زنی به نام استی لادر در سال ۱۹۴۶ با “چهار محصول و یک باور تزلزل ناپذیر: هر زنی می تواند زیبا باشد” تاسیس شد. امروز، بیش از ۶۰ سال بعد، این مفهوم ساده به معنای واقعی کلمه چهره تجارت زیبایی را تغییر داده است» (‘About Estee Lauder: Estee Lauder, the woman a life of beauty’, 2009).

Estee Lauder چندین محصول مراقبت شخصی را تولید و به فروش می رساند که شامل شامپو، عطر، لوازم آرایشی و بهداشتی، محصولات مراقبت از پوست و مو و همچنین محصولات درمان زیبایی می شود. نام‌های تجاری که در زیر مجموعه شرکت‌های استی لودر قرار می‌گیرند شامل نام‌های تجاری پیشنهادی مانند Clinique، Aveda، Aramis، MAC، American Beauty و Flirt است. این شرکت محصولات خود را از طریق کانال‌های توزیع متعددی به مشتریان می‌فروشد که شامل فروشگاه‌های تخصصی، فروشگاه‌های دپارتمان، فروشگاه‌های خرده‌فروشی، و همچنین داروخانه‌ها و اخیراً وب جهانی نوآورانه و مبتنی بر فناوری است. این شرکت تا سال ۱۹۹۵ یک شرکت خصوصی بود تا زمانی که به گروهی از شرکت‌های سهامی عام تبدیل شد.

شرکت های استی لادر در سراسر جهان با عملیات منطقه ای در آمریکای شمالی، اروپا، آمریکای لاتین، خاورمیانه، آسیا و همچنین آفریقا فعالیت دارند. در سال ۲۰۰۷، تعداد کارکنانی که توسط شرکت استخدام شده بودند، در مجموع به ۲۸۰۰۰ نفر رسید. تا سال ۲۰۰۸، فروش این شرکت به رقم هشت میلیارد دلار رسید.

شرکت های Estee Lauder به عنوان یک غول موفق در صنعت مراقبت شخصی و لوازم آرایشی، با رقابت سختی در بازار با سایر شرکت هایی روبرو هستند که به همان اندازه قدرتمند هستند. این نیروگاه ها Proctor and Gamble یک ارائه دهنده محصولات مصرفی چندملیتی و L’Oreal یک گروه فرانسوی از شرکت های لوازم آرایشی و مراقبت شخصی هستند.

برخی از نام‌های مشهور جهانی که با شرکت‌های استی لادر مرتبط هستند، شامل کسانی مانند کارن گراهام، شان کیسی، کارولین مورفی، الیزابت هرلی و همچنین پائولینا پوریزکوا و گوئینت پالترو می‌شوند. این نمادها به عنوان چهره Estee Lauder عمل کرده اند که بر برند و ارزش شرکت ها افزوده است.

تحلیل استراتژیک

چشم انداز، ماموریت، اهداف و استراتژی های موجود

مشخصات سرمایه‌گذار در وب‌سایت شرکت‌های استی لادر اطلاعات دقیقی در مورد چشم‌انداز، مأموریت، اهداف و استراتژی‌های شرکت ارائه می‌دهد.

ماموریت این شرکت که توسط شرکت های استی لادر ارائه شده است به شرح زیر است: “مأموریت ما این است که با انتقال برندهای خود به مناطق جغرافیایی جدید و بهترین فرصت های خرده فروشی و توسعه محصولات ضروری، در حال گسترش باشیم. هر جا که آینده ما را ببرد، مصرف کننده در مرکز تفکر ما خواهد بود. ما قصد داریم منابع بیشتری را در بینش مصرف‌کننده سرمایه‌گذاری کنیم، بنابراین می‌توانیم به ایجاد محصولات و خدماتی ادامه دهیم که مصرف‌کنندگان را در سراسر جهان شگفت‌زده و هیجان‌زده کند.» (“از دفتر اجرایی شرکت های استی لادر”، ۲۰۰۹) چشم انداز شرکت “تقویت موقعیت خود به عنوان رهبر جهانی در زیبایی پرستیژ” است (“از دفتر اجرایی شرکت های استی لادر”، ۲۰۰۹)

هدف استراتژیک فعلی شرکت های استی لودر این است که مقرون به صرفه باشد و فروش بالایی را برای سازمان تامین کند. در نتیجه، شرکت برای ابتکاراتی تلاش می کند که از قدرت شرکت و برندهای آن استفاده کند تا آن را مؤثرتر، کارآمدتر کند و همچنین فروش را برای شرکت افزایش دهد. گذشته از این، این شرکت همچنین خود را به عنوان یک شهروند شرکتی فعال اجتماعی می‌بیند.

شعار به کار گرفته شده توسط شرکت “تصور، ادغام و نوآوری” است که توسط شرکت برای دستیابی به چشم انداز، ماموریت و تعیین اهداف استراتژیک استفاده می شود. شرکت های Estee Lauder از فناوری و نوآوری به عنوان بخشی از عملیات شرکت برای ایجاد شهرت برتر برای خود استفاده می کنند که مربوط به ظرافت، تجمل و کیفیت بسیار خوب است. این شرکت و به دنبال حفظ بهترین استانداردهای ممکن در زمینه ارائه کالاها و خدمات به مشتریان است. این شرکت به دنبال درک مشتریان خود و بازار هدف برای درک نیازهای متنوع آنهاست.

این شرکت به طور گسترده در تحقیق و توسعه محصولاتی که مراقبت از پوست، مراقبت از مو، عطر و نیازهای بازارهای هدف خود را برآورده می کند، درگیر است.

چشم انداز و بیانیه ماموریت توسعه یافته برای استی لادر

چشم انداز توسعه یافته برای شرکت این است که شرکت را به عنوان بهترین شرکت در زمینه مراقبت شخصی ارائه محصولات و خدمات با کیفیت بالا به مشتریان بر اساس نیازهای مراقبت شخصی آنها قرار دهد.

ماموریت توسعه یافته این شرکت استفاده از نوآوری در عملیات و تحقیق و توسعه به منظور ارائه محصولات و خدمات مرتبط به مشتریان در عین حال که با مسئولیت اجتماعی فعالیت می کند.

فرصت ها و تهدیدهای خارجی برای استی لودر

فرصت هایی که شرکت های استی لادر با آن روبرو هستند شامل موارد زیر است:

  • این شرکت فضای گسترده ای برای توسعه دارد. حتی از طریق Estee Lauder که یک برند مشهور جهانی است، بازارهایی مانند آسیای مرکزی و بخش‌هایی از اروپا و آمریکای جنوبی وجود دارد که این شرکت هنوز در آنها سرمایه گذاری نکرده است. در نتیجه شرکت به راحتی می تواند بر اساس موقعیت فعلی بازار و نام تجاری خود به راحتی در این بازارها تثبیت شود.
  • چندین برند معروف وجود دارند که در زیر مجموعه شرکت های Estee Lauder قرار می گیرند. این نام‌های تجاری انواع مختلفی از مشتریان را هدف قرار می‌دهند که این شرکت را قادر می‌سازد تا به طور جامع به طیف متنوعی از مشتریان برای نیازهای مراقبت شخصی آنها در آرایش، عطر، مراقبت از مو و مراقبت از پوست پاسخ دهد.
  • از آنجایی که استی لودر یک شرکت غول‌پیکر با منابع گسترده است، این شرکت را قادر می‌سازد تا نام‌های تجاری بیشتری را در حین خرید برندها در بازارهای خارجی به کار گیرد و راه‌اندازی کند.
  • شرکت های Estee Lauder دارای اعتبار همراه با سطح بالایی از وفاداری به برند هستند. این می تواند آنها را قادر سازد تا در صنعت مد مراقبت شخصی گسترش بیشتری پیدا کنند و محصولات و خدمات اضافی را به مشتریان در این زمینه ارائه دهند.
  • نام تجاری، شهرت و ارزش برند شرکت، آن را قادر می سازد تا از طریق قیمت گذاری برتر، حق بیمه را برای محصولات خود دریافت کند.

تهدیداتی که شرکت های استی لودر با آن روبرو هستند شامل موارد زیر است:

  • این شرکت با رقابت گسترده و شدیدی با سایر شرکت های بزرگ مانند Proctor and Gamble و L’Oreal مواجه است.
  • افزایش رقابت به معنای فرآیندهای تحقیق و توسعه سریعتر است که می تواند نتایج تحقیقات و آزمایشات را به خطر بیندازد و منجر به شکایت منفی علیه شرکت شود.
  • همانطور که در بالا ذکر شد، شرکت های Estee Lauder محصولات و خدمات خود را در بازارهای متعدد در سراسر جهان ارائه می دهند که آنها را در برابر نوسانات نرخ ارز و همچنین سیاست های محدود کننده تجارت در مناطق مختلف آسیب پذیر می کند. این عوامل می تواند بر سودآوری کسب و کار تأثیر بگذارد.

نیروهای خارجی کلیدی (تحلیل PESTL)

فشارهای اقتصادی

عوامل اقتصادی اصلی که بر کسب و کار برای استی لودر تأثیر می گذارد به درآمد قابل تصرف مشتریان، تمایل آنها به خرج کردن و پس انداز و همچنین شرایط اقتصاد کلان و خرد است که بر بازارهای منطقه تأثیر می گذارد. میزان اشتغال زنان در بازارها نیز حائز اهمیت است زیرا مشتریان اصلی این شرکت زنان هستند.

نیروهای اجتماعی و فرهنگی

جنبه های جمعیت شناختی محیط اجتماعی و فرهنگی از اهمیت بالایی برخوردار است، زیرا محصولاتی که توسط شرکت تولید و فروخته می شوند، توسط مصرف کنندگان در طول عمرشان بر اساس مرحله چرخه عمرشان مصرف می شوند. با این حال، با افزایش سن جمعیت و افزایش تقاضا برای پوست جوان تر، استی لادر باید خط تولید خود را برای تامین نیازهای مشتریان مسن تر گسترش دهد. علاوه بر این، از آنجایی که این شرکت به بازارهای مختلف در سراسر جهان پاسخ می دهد، شرکت باید به هنجارهای اجتماعی و فرهنگی متفاوت خود در مورد مراقبت شخصی پایبند باشد. سطح درآمد و جمعیت شناسی مشتریان در این بازارها نیز باید در نظر گرفته شود.

نیروهای سیاسی و حقوقی

همانطور که استی لودر در بازارهای متعدد در سراسر جهان فعالیت می کند و در نتیجه تحت تأثیر شرایط سیاسی و محیط های قانونی در مناطق فعالیت آنها قرار می گیرد. این شرکت باید به قوانین مالیاتی، تعرفه های تجاری و همچنین مقررات مربوط به تجارت پایبند باشد. رشد منطقه عملیاتی و وضعیت سیاسی/حقوقی آن باید توسط شرکت در نظر گرفته شود.

نیروهای فناورانه

تحولات فنی در زمینه ارتباطات مانند اینترنت و همچنین فناوری مورد استفاده برای تحقیق و توسعه هر دو بر عملیات شرکت تأثیر می گذارد. تغییرات تکنولوژیکی می تواند بر نحوه انجام تحقیق و توسعه توسط شرکت تأثیر بگذارد در حالی که فناوری پیشرفته اینترنت و بازار رو به رشد آنلاین این شرکت را قادر می سازد تا محصولات و خدمات خود را از طریق کانال اینترنتی به مشتریان خود ارائه دهد.

نیروهای رقابتی – مدل پنج نیروی پورتر

موانع ورود

موانع کمی برای ورود به صنعت مراقبت شخصی و لوازم آرایشی وجود دارد. عواملی که بر پتانسیل موانع تأثیر می گذارند عبارتند از وفاداری به برند، اعتبار شرکت. تاریخچه و زمان از تاسیس و همچنین ماهیت بخش تحقیق و توسعه این شرکت است.

رقابت

سطح رقابت در این صنعت بسیار فشرده و به شدت رقابتی است زیرا برندهای متعددی که توسط سایر غول‌های مراقبت شخصی و همچنین خرده‌فروشان کوچک‌تر و فروشگاه‌های بزرگ ارائه می‌شوند در این بازار فعالیت می‌کنند که به بازارهای هدف مشابهی عرضه می‌شوند. هزینه های سوئیچینگ در صنعت کم است، بنابراین شرکت ها وفاداری مشتری را هدف قرار می دهند.

تهدیدات واردکنندگان جدید و محصولات جایگزین

تهدید تازه واردان در صنعت نسبتاً کم است، در حالی که تهدید جایگزین یا جایگزینی محصولات مراقبت شخصی در بازارهای متنوعی مانند آفریقا، چین و هند که محصولات محلی بسیار مورد علاقه مشتریان است، زیاد است.

ماتریس پروفایل رقابتی (CPM)

جدول زیر ماتریس مشخصات رقابتی برای شرکت های استی لادر و دو رقیب اصلی آن Procter and Gamble و L’Oreal را نشان می دهد.

ماتریس CPM
استی لادر Proctor & Gamble گروه لورآل
عوامل کلیدی موفقیت دبلیو آر W.Sc آر W.Sc آر W.Sc
وفاداری به برند ۱۰% ۴ ۰.۴ ۳ ۰.۳ ۴ ۰.۴
ارزش برند ۱۰% ۴ ۰.۴ ۳ ۰.۳ ۴ ۰.۴
تبلیغات ۱۰% ۴ ۰.۴ ۴ ۰.۴ ۴ ۰.۴
کیفیت محصول ۱۰% ۳ ۰.۳ ۳ ۰.۳ ۴ ۰.۴
قیمت ۱۰% ۳ ۰.۳ ۴ ۰.۴ ۴ ۰.۴
مدیریت ۵% ۳ ۰.۱۵ ۴ ۰.۲ ۳ ۰.۱۵
جایگاه مالی ۵% ۲ ۰.۱ ۳ ۰.۱۵ ۴ ۰.۲
سهم بازار ۱۰% ۲ ۰.۲ ۳ ۰.۳ ۳ ۰.۳
تحقیق و توسعه ۱۰% ۳ ۰.۳ ۴ ۰.۴ ۴ ۰.۴
CSR ۱۰% ۳ ۰.۳ ۲ ۰.۲ ۴ ۰.۴
بازارهای جهانی ۱۰% ۳ ۰.۳ ۴ ۰.۴ ۳ ۰.۳
۱۰۰% ۳.۱۵ ۳.۳۵ ۳.۷۵

تجزیه و تحلیل CPM و ماتریس نشان داده شده در بالا نشان می دهد که گروه L’Oreal بر عوامل حیاتی موفقیت با امتیاز کل وزنی ۳,۷۵ تسلط دارد که بسیار خوب است.

ماتریس ارزیابی عوامل داخلی و خارجی

ماتریس ارزیابی عوامل داخلی بر اساس نقاط قوت و ضعف داخلی شرکت های استی لادر در زیر نشان داده شده است.

ماتریس IFE
نقاط قوت داخلی وزن رتبه بندی امتیاز وزنی
وفاداری به برند ۱۵% ۴ ۰.۶
ارزش برند و نمایندگی ۷% ۴ ۰.۲۸
حضور گسترده بین المللی ۷% ۳ ۰.۲۱
برند و سبد محصولات قوی ۱۰% ۳ ۰.۳
عملکرد تحقیق و توسعه قوی ۱۰% ۴ ۰.۴
وضعیت نقدینگی خوب ۵% ۳ ۰.۱۵
استفاده بهینه از منابع ۱۰% ۴ ۰.۴
ابتکارات CSR (مسئولیت اجتماعی شرکتی) ۵% ۳ ۰.۱۵
نقاط ضعف داخلی ۰
کاهش درآمد حاصل از کسب و کار مراقبت از مو ۵% ۲ ۰.۱
کاهش درآمد از بخش آمریکا ۱۰% ۱ ۰.۱
اتکای شرکت به مشتریان کم (مشتریان وفادار) ۶% ۲ ۰.۱۲
کاهش آهسته سهم بازار ۱۰% ۱ ۰.۱
۱۰۰% ۲.۹۱

امتیاز وزنی ۲.۹۱ در ماتریس IFE نشان می دهد که استی لودر دارای موقعیت داخلی نسبتاً بالاتر از حد متوسط ​​است.

ماتریس ارزیابی عوامل خارجی بر اساس فرصت ها و تهدیدهای پیش روی شرکت های استی لودر در زیر نشان داده شده است.

ماتریس EFE
فرصت ها وزن رتبه بندی امتیاز وزنی
اتاق برای گسترش ۱۰% ۳ ۰.۳
دسترسی گسترده به مشتریان ۸% ۴ ۰.۳۲
دسترسی به بازارهای بالقوه برای محصولات جدید ۸% ۴ ۰.۳۲
توانایی و منابع برای تصاحب برندهای اضافی ۷% ۳ ۰.۲۱
افزایش محبوبیت خرید آنلاین ۷% ۴ ۰.۲۸
امکان خرید برندها از بازارهای منطقه ۷% ۳ ۰.۲۱
قیمت گذاری ممتاز بر اساس ارزش برند امکان سود بالا را فراهم می کند ۸% ۴ ۰.۳۲
تهدیدها
رقابت شدید در بازار ۲۰% ۴ ۰.۸
تحقیق و توسعه ناکافی به دلیل رقابت می تواند منجر به شکایت شود ۱۵% ۳ ۰.۴۵
سیاست های تجاری محدود کننده ۵% ۲ ۰.۱
نوسانات نرخ ارز ۵% ۲ ۰.۱
مجموع امتیاز وزنی ۱۰۰% ۳.۴۱

امتیاز وزنی ۳.۴۱ در ماتریس EFE نشان می دهد که استی لودر دارای توانایی بالاتر از حد متوسط ​​است.

ماتریس نقاط قوت، ضعف، فرصت ها و تهدیدها (SWOT)

موارد زیر ماتریس SWOT را به همراه استراتژی هایی به تصویر می کشد که می توان از نقاط قوت برای غلبه بر تهدیدها و استفاده از فرصت ها برای رفع نقاط ضعف شرکت استفاده کرد.

نقاط قوت نقاط ضعف
وفاداری به برند کاهش درآمد حاصل از کسب و کار مراقبت از مو
ارزش برند و نمایندگی کاهش درآمد از بخش آمریکا
حضور گسترده بین المللی اتکای شرکت به مشتریان کم (مشتریان وفادار)
برند و سبد محصولات قوی کاهش آهسته سهم بازار
عملکرد تحقیق و توسعه قوی
وضعیت نقدینگی خوب
ابتکارات CSR (مسئولیت اجتماعی شرکتی)
استفاده بهینه از منابع
فرصت ها استراتژی های SO استراتژی های WO
اتاق برای گسترش از ارزش برند برای گسترش به بازارهای جدید استفاده کنید با وجود کاهش درآمد از کسب و کار مراقبت از مو، محصولات جدیدی را توسعه دهید
دسترسی گسترده به مشتریان
دسترسی به بازارهای بالقوه برای محصولات جدید مشتریان فعلی شرکت را می توان برای محصولات خاص که می تواند به بازار هدف فروخته شود، بیشتر معرفی کرد. به بازارهای جدید سرمایه گذاری کنید تا با وجود کاهش درآمد از قاره آمریکا، رقابتی باقی بمانید. هند و چین را می توان به عنوان بازارهای اصلی جدید متمرکز کرد
توانایی و منابع برای تصاحب برندهای اضافی از شهرت تثبیت شده، ارزش برند و تصویر برای ورود به بازارهای جدید استفاده کنید
افزایش محبوبیت خرید آنلاین محصولات را از طریق اینترنت در اختیار مشتریان قرار دهید با تبلیغ خرید و فروش آنلاین محصولات و خدمات برای برندهای استی لادر، به جای مشتریان وفادار، به طیف وسیع تری از مشتریان دسترسی پیدا کنید.
امکان خرید برندها از بازارهای منطقه مارک های محلی موفق را از بازارهای منطقه ای خریداری کنید که با مشخصات برند شرکت مطابقت دارد محصولات جایگزین سودآور را برای مراقبت شخصی در بازارهای در حال توسعه مانند هند و چین خریداری کنید تا با نام Estee Lauder عرضه شود.
قیمت گذاری ممتاز بر اساس ارزش برند امکان سود بالا را فراهم می کند بسته به مشخصات اقتصادی و جمعیت شناختی بازار هدف، قیمت گذاری حق بیمه مبتنی بر نام تجاری را در چندین بازار شارژ کنید.
تهدیدها استراتژی های ST استراتژی های WT
رقابت شدید در بازار محصولات جدیدی را توسعه دهید که به بهترین وجه برای مشتریان مناسب باشد و بتواند به شرکت کمک کند تا در بازار رقابتی بماند
تحقیق و توسعه ناکافی به دلیل رقابت می تواند منجر به شکایت شود عملکرد قوی تحقیق و توسعه را توسعه دهید تا برای اقتصاد رقابتی نوآورانه تر، پیشرفته تر و کارآمدتر باشد.
سیاست های تجاری محدود کننده از شهرت و ارزش برند شرکت استفاده کنید تا با دولت های محلی برای تجارت آزاد سودمند متقابل توافق کنید.
نوسانات نرخ ارز از مدل های پیش بینی برای مدیریت نرخ ارز با استفاده از مدیریت و منابع در دسترس شرکت استفاده کنید.

ماتریس ارزیابی موقعیت و اقدام استراتژیک (SPACE)

ماتریس SPACE از تحلیل مدل پنج نیروی پورتر و تحلیل عوامل خارجی که قبلاً به تصویر کشیده شده است استفاده می شود. ماتریس SPACE زیر نشان می دهد که استی لادر باید یک استراتژی تهاجمی را دنبال کند.

موقعیت استراتژیک داخلی موقعیت استراتژیک خارجی
محور X رقابتی (CA) صنعت (IS)
تصویر نام تجاری ۴ موانع ورود
کیفیت محصول ۶ پتانسیل رشد
سهم بازار ۶ دسترسی به تامین مالی
وفاداری مشتری ۳ تحکیم
Av. Av.
-۱.۷۵ ۴.۷۵
مجموع امتیاز محور X: 3
محور Y مالی (FS) محیط زیست (ES)
۵ ROA تقاضای مشتری
۶ قدرت نفوذ فناوری – تحقیق و توسعه
۶ نقدینگی تورم
۳ جریان نقدی مسائل CSR
Av. Av.
۵ -۲.۲۵
مجموع امتیاز محور Y: 2.75

ماتریس گروه مشاور بوستون (BCG)

نمودار زیر ماتریس BCG را نشان می دهد که در آن مارک های اصلی شرکت استی لادر به صورت ستاره، گاو نقدی، سگ یا علامت سوال به تصویر کشیده شده اند. همانطور که نمودار نشان می دهد که شرکت دارای تعداد قابل توجهی از برندهای بزرگ در رده ستاره است، رشد آینده آینده برای شرکت می تواند بسیار خوب باشد.

ماتریس BCG
ستاره ها علامت سوال
زیبایی آمریکایی پوست خوب
استی لادر گرس روتز
معاشقه! شان جان
لوازم آرایشی و بهداشتی MAC
گاوهای نقدی سگ ها
بابی براون آرامیس
آودا استیلا
سری آزمایشگاه

ماتریس استراتژی بزرگ

از طریق تجزیه و تحلیل نقاط قوت و ضعف داخلی و عوامل خارجی مؤثر بر سازمان، به دست آمده است که استی لودر دارای رشد رقابتی نسبتاً رشته ای است، با این حال رشد بازار این شرکت اخیراً به ویژه در قاره آمریکا و برای محصولات مراقبت از موی آن در نتیجه شرکت در ربع چهارم ماتریس استراتژی بزرگ قرار دارد که در زیر نشان داده شده است.

توصیه ها

تجزیه و تحلیل استراتژیک نشان می دهد که شرکت باید یک رویکرد تهاجمی را به کار گیرد تا بتواند خود را در بازار رقابتی تر کند و موقعیت مطلوب تری برای تقویت رشد بازار برای شرکت در مناطق عملیاتی خود ایجاد کند.

  • استی لادر باید تلاش کند تا رقابتی تر، نوآورتر و فعال تر باشد
  • شرکت باید به طور فعال در بازارهای جدید سرمایه گذاری کند تا سهم بازار را از طریق حجم افزایش دهد
  • این شرکت باید محصولات جدیدی را توسعه دهد که جایگاه دست نخورده بازارها را مانند طیف گسترده تری از محصولات برای زنان مسن تر هدف قرار دهد.
  • عملکرد تحقیق و توسعه را برای پاسخگویی به نیازهای مشتریان و همچنین کارآمد کردن آن توسعه دهید
  • استی لادر باید عملکرد تحقیق و توسعه در شرکت را به عنوان یکی از نقاط قوت اصلی شرکت تبدیل کند
  • شرکت همچنین باید به دنبال هدف قرار دادن مشتریان از طریق کانال های ارتباطی جایگزین و نقاط تماس مشتری مانند اینترنت باشد. این شرکت می تواند در خرید آنلاین به منظور ارائه محصولات خود به مشتریان متنوع خود از طریق یک پورتال واحد توسعه یابد

نتیجه

موقعیت فعلی شرکت استی لادر به اندازه کافی مطلوب است، با این حال روندهای فعلی نشان می دهد که استی لودر با رشد آهسته بازار در آمریکا و همچنین کاهش رشد در بخش مراقبت از مو مواجه است. علاوه بر این، این شرکت تنها برای هدایت کسب و کار خود بر وفاداری مشتری تمرکز کرده است. این شرکت اکنون باید فعال‌تر، نوآورانه‌تر و همچنین از نظر استراتژیک رقابتی باشد تا بتواند خود را به‌عنوان رهبر صنعت برای مراقبت شخصی جابجا کند. این شرکت می تواند این کار را با سرمایه گذاری در بازارهای جدید و همچنین عرضه محصولات جدید و نوآورانه ای که به طور فعال بازار را هدف قرار می دهند، انجام دهد.

منابع

درباره استی لادر: استی لادر، زن یک زندگی زیباوب سایت رسمی شرکت استی لودر، ۲۰۰۹.

“از دفتر اجرایی شرکت های استی لادر”، وب سایت رسمی شرکت های استی لادر، ۲۰۰۹. وب.

“Estee Lauder Companies Inc بررسی تحلیل مالی و استراتژیک”، دفتر کتاب بهارات، ۲۰۰۹. وب.

هاچ، ام جی، شولتز، ام.، “آیا ستارگان استراتژیک برای برند شرکت شما همسو هستند”، هاروارد بیزینس ریویو، ۲۰۰۱. وب.

Kumar, S., Massie, C., Dumonceaux, MD, “استراتژی های تجاری نوآورانه مقایسه ای بازیگران اصلی در صنعت آرایشی و بهداشتی”، مجله مدیریت صنعتی و سیستم های داده، ۲۰۰۶، جلد. ۱۰۶، ش ۳، ص۲۸۵-۳۰۶. وب

همیلتون، آردی، اسکیین، دی، مایکلز، MP، “ارزیابی رقبا: شکاف بین هدف استراتژیک و قابلیت هسته”، برنامه ریزی طولانی مدت، ۱۹۹۸، جلد. ۳۱، ش ۳، ص۴۰۶-۴۱۷

Görsch، D.، Pedersen، MK، “رقابت کانال الکترونیکی: رویکردی استراتژیک به تجارت الکترونیکی”، مدرسه بازرگانی کپنهاگ

Scherer، FM، “صنعت داروسازی – قیمت ها و پیشرفت”، ۲۰۰۴، جلد ۳۵۱:۹۲۷-۹۳۲. وب

Kim, WC, Hwang, P., “Global Strategy and Multinationals’ Entry Mode Choice”, Journal of International Business Studies, Vol. 23, 1992. وب.

“Estee Lauder Companies Inc. (EL)”، Yahoo Finance، ۲۰۰۹. وب.

 

امتیاز post

نظرات بسته شده است، اما بازتاب و پینگ باز است.