ایرانی توانمند
Business is booming.

مدل پنج نیرو

1

Five forces Model
مدل پنج نیرو

۱) تامین کننده قدرت
۲) قدرت چانه زنی خریداران
۳) ورودی های بالقوه جدید
۴) تهدید جایگزین ها
۵) رقبای صنعت

نقاط قوت
۱) تامین کننده قدرت
اگر تامین‌کنندگان شرکت بتوانند قیمت‌ها را افزایش دهند یا مقدار عرضه‌شده را در بخش پوشاک با مارک‌های اصلی مانند Arrow، Levis، Lee، Provogue، Pepe، Louis Philip، Zodiac کاهش دهند، جذابیتی ندارد.

ضعف

۲) قدرت خرید مشتری

قدرت چانه زنی مشتری در SS می تواند یک ضعف باشد اگر مشتری به سمت جایگزین ها سوق پیدا کند. مارک های مختلف دیگری وجود دارند که می توانند جایگزین SS شوند، به عنوان مثال: Zodiac، Raymonds، Color plus، و Arvind Mills.

۳) رقبای صنعت رقبای مانند گلوبوس، وست ساید و لایف استایل، ویلز لایف استایلز، آر پی جی، پنتالون که به همان قشر از مشتریان پاسخگو بودند، وارد بازار شدند.
۴) افراد بالقوه جدید

شریک ترجیحی برای بازیکنان خارجی

SS شریک / خرده فروش ترجیحی برای مارک های خارجی است که وارد هند می شوند. این شرکت قبلاً توافق نامه ای با خرده فروش بریتانیایی Mothercare برای خرده فروشی محصولات خود امضا کرده است. این شرکت برند لوازم آرایشی MAC Estee Lauder را با یکی از فروشگاه‌های با عملکرد قوی که تاکنون افتتاح شده است، مرتبط کرده است.

SS همچنین با آستین رید هم برای تولید و هم برای خرده‌فروشی برند خود در هند ارتباط قدرترار کرده است. ما انتظار داریم فرصت‌های بیشتری برای پیوندهای مشابه داشته باشیم، به‌ویژه که دولت اجازه داده است تا ۵۱ درصد سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی در خرده‌فروشی‌های تک برندی داشته باشد.

Shoppers’ Stop دارای ۴ بخش پوشاک مردانه، پوشاک زنانه، پوشاک بچه گانه و غیر پوشاک است. در زیر سهم آنها در گردش مالی آورده شده است.

* مردان ۴۳ درصد از فروش
* زنان ۱۸ درصد از فروش
* کودکان ۸ درصد از فروش
* غیر پوشاک ۳۱ درصد از فروش
برنامه های وفاداری SS
SS اولین برنامه های وفاداری هند را پیشگام کرد
آنها دارای ۳ برنامه وفاداری هستند ۱) لحظات کلاسیک برای سطح ورودی ۲) لبه نقره ای ۳) درخشش طلایی، اعضا بسته به هزینه های خود با شرکت در دسته بندی های مختلفی قرار می گیرند، آنها همچنین امتیازهای پاداش دریافت می کنند که می توانند بعداً از آنها استفاده کنند.

امتیاز post

نظرات بسته شده است، اما بازتاب و پینگ باز است.