ایرانی توانمند
Business is booming.

شرکت پخش مویرگی کالا چه می کند و چه شعاری آنها را هیجان انگیز می کند؟

0

شرکت پخش مویرگی کالا چه می کند و چه شعاری آنها را هیجان انگیز می کند؟

شرکت پخش مویرگی توزیع مجدد کالاهای مصرفی را با استفاده از راه حل خرده فروشی مجدد تصویر سازی می کند
این راه حل، توسط مارک هایی مانند Walmart هند استفاده می شود، به مارک ها کمک می کند تا خرده فروشی ها را افزایش دهند، سهام را کاهش دهند و تبلیغات تجاری بهتری انجام دهند.
کالاهای مصرفی هندی، شرکت پخش مویرگی و توزیع FMCG به دلیل داشتن چندین لایه در ساختار با CFA’s ، Dealer / Distributors ، Wholesalers و خرده فروشی های کوچک و خرده فروشان نهایی در سراسر کشور همیشه یک امر پویا و پیچیده بوده است و دارای جغرافیای مختلف و خصوصیات منحصر به فرد خود هستند، از این رو، بیشتر مارک های FMCG همواره از Reach و Coverage به عنوان دو اهرم اصلی برای افزایش سهم استفاده کرده اند، تحولات اخیر مانند GST به همراه گسترش سریع تلفنهای مقرون به صرفه (۴G ، Jio) فرصتی را برای برندها فراهم کرده است تا شبکه توزیع خود را ساده تر کرده و میزان دستیابی را به روشی کارآمد برای پیروزی در بازار افزایش دهند، اعم شرکت ها از جمله شرکت های پخش مویرگی در تلاشند به جای تکیه بر توزیع کنندگان عمده فروشی و سایر ردیف های شبکه، مستقیماً در حد امکان به فروشندگان خرده فروشی Kirana و با کمک از ابزارهایی همچون نرم افزار پخش مویرگی مراجعه کنند.
آزمایشات انجام شده بر شرکت پخش مویرگی
آزمایشات متعددی در محل بازار هند و جنوب شرقی آسیا توسط FMCG و شرکتهای صنایع مصرفی مشابه انجام می شود تا با خرده فروشان تعامل بهینه تری داشته و از ارتقاء بالایی برخوردار شوند، فرض رایج در اکثر این آزمایشات این است که متوسط صاحب فروشگاه های هندی یک فرد گرسنه است که بیش از چند دقیقه دیگر برای گفتگو با نماینده فروش یک FMCG Major وقت نخواهد داشت و بیشتر نگران مشتری خود خواهد بود که از مغازه پس از خرید کالا از او خوشحال و راضی خواهد بود.

در حالی که در تمام این آزمایشات که در حال انجام است، یک استنتاج احتمالاً توسط همه توافق شده است، مکانیسم سفارش یا جنبه فناوری به شکلی و از نوعی گرفته شده و امکان پذیر است که چالش در ساختن سازوکار ارزشمند برای خرده فروش و شرکت پخش مویرگی ممکن باشد.
شناخت بسترهای لازم برای شرکت های توزیع مویرگی
Capillary Direct to Retail (D2R) یک بستر آماده برای استقرار و برنامه ای است که می تواند مارک ها را قادر سازد از طریق توزیع کنندگان خود مستقیماً به خرده فروشان دسترسی پیدا کنند، امکان تبدیل دیجیتال کانال های توزیع را پوشش می دهد که سفارشات، تبلیغات، توصیه ها و وفاداری را در اختیار شرکت پخش مویرگی شما قرار می دهد، برندها می توانند رد پای خرده فروشی خود را با هر مکانی و هر زمان که امکان سفارش گیری را برای همکاران فروش و شرکای توزیع خود ایجاد کرده اند، گسترش دهند، آنها می توانند اطمینان حاصل کنند که شرکای توزیع با توصیه های محصول خودکار و شخصی شده به خوبی آشنا شده و به تکامل رسیده اند، تبلیغات تجاری مبتنی بر ROI را بر اساس شخصی سازی و تجزیه و تحلیل هوشمند پشتیبانی داده ها فعال می کنند و در عین حال پاداش شرکای توزیع خود را نیز به صورت هوشمندانه برای تقویت وفاداری بیشتر کانال انجام می دهند.
شرکت پخش مویرگی همچنین یک بستر تحلیلی ساخته شده بر روی هوش مصنوعی و Machine Learning فراهم کرده است که می تواند بینش فوری عملکردی را برای رهبری فروش و همچنین دست های موجود در بازار فراهم کند تا بتواند فروش را از طریق کانالها به طور موثر سوق دهد. این موارد می تواند به صورت شخصی سازی باشد، شناسایی دسته مناسب / SKU / تبلیغاتی که در کانال صحیح / سطح خرده فروش قرار می گیرد، Complex Trend Analytics با استفاده از یادگیری ماشینی برای جداسازی و شناسایی روند گرانول از سیگنال های پیچیده فروش و تولید هشدار و اقدامات بلافاصله وقتی فرد فروش در فروشگاه خرده فروشی است و SKU را ردیابی میکند، عملکرد محصول و پیش بینی ها را در سطح دانه بندی انجام می دهد، هدف این است که به FMCG برندهای قدرت تحلیلی کمک کند تا به جای انجام بسیاری از تجزیه و تحلیل های post-facto، فعالیت های خود را در این زمینه orkstrate و هدایت کند.
شعار چند شرکت پخش مویرگی موفق
“ما بسیار هیجان زده هستیم تا یک محصول عمومی مستقیم و خرده فروشی را انجام دهیم، این ۱۰مین سال از وجود ماست و ما ۳۰۰+ مارک جهانی و خرده فروشان را در سراسر ۳۰+ کشور خدمت کرده ایم، زمان بسیار خوبی برای خرید کالاهای مصرفی است که آماده است؛ برای اختلال در دیجیتال، مارک هایی مانند وال مارت هند از راه حل Direct to Retail استفاده کرده اند و مزایای قابل توجهی را مشاهده کرده اند. “به نقل از آنیش رددی، بنیانگذار و مدیر عامل شرکت Capillary Technologies.
“شرکت پخش مویرگی با توجه به سابقه طولانی و غنی خود در کمک به همه خرده فروشان در جهان در حال توسعه برای نزدیک شدن بیشتر به مصرف کنندگان خود، با راه حل ها و نوآوری ها به خوبی آماده شده است تا برندها را در دستیابی و تعامل موثر با مشتریان (خرده فروشان) خود قرار دهد و از طریق دیجیتالی کردن به مصرف کنندگان خدمات ارائه دهد و بینش های عملی با استفاده از تجزیه و تحلیل، AI و ML، را در بر دارد.”به نقل از Jayaraman Krishnamurthy ، مدیر کل و رئیس کسب و کار، فن آوری های مویرگی.
درباره فن آوری های مویرگی
راه حلهای فناوری شرکت پخش مویرگی به مشاغل کمک می کند تا همراه با تحول دیجیتالی جلو بیایند و “همیشه مصرف کننده آماده” بمانند، بیش از ۳۰۰ مارک در ۳۰ کشور جهان از جمله Pizza Hut ، VF Brands ، Walmart، Al-Futtaim، KFC، Starbucks، Madura Garments، Courts و Samsung ، به Capillary اعتماد دارند تا تجربیات مصرف کننده آسان و یکپارچه ای را در اختیار شما قرار دهند، با بیش از ۳۰۰ میلیون مصرف کننده و ۲۵۰۰۰ فروشگاه بر روی سیستم عامل، Capillary شرکت پخش مویرگی پیشرو محصول SaaS در آسیا است، بیش از ۷۰۰ همکار مویرگی در ۱۱ دفتر جهانی به طور مداوم در حال بدست آوردن راه های جدیدی برای برندها هستند تا زندگی مصرف کنندگان خود را آسان تر کرده و تجربه های به یاد ماندنی را تجربه کنند.
مقاله جدید و مرتبط
آشنایی با شرکت پخش مویرگی
یکی از مهم ترین مواردی که زمینه موفقیت شرکت پخش مویرگی را فراهم می سازد، آموزش پخش مویرگی است. از آن جا که هزینه پخش در شهرهای بزرگ بسیار بالا می باشد، پخش مویرگی در این شهرها می تواند عاملی موثر در افزایش فروش و کسب سود باشد.
پخش یا توزیع که در اصطلاح انگلیسی تحت عنوان Distribution از آن یاد می شود، به معنای تقسیم نمودن محصول میان چندین کانال است. البته گاها مفهوم پخش با عبارت لجستیک نیز آمیخته می شود. بنابراین هر زمان کلمه انبار و لجستیک مورد استفاده قرار بگیرد، بدون شک مفاهیم توزیع دخالت خواهند داشت.
حال شاید این سوال ذهنتان را به خود درگیر کرده باشد که توزیع به چه معنا است؟
قابل دسترس ساختن محصولات تولید شده توسط یک شرکت در بازار را تحت عنوان توزیع نام گذاری می کنند. به عبارت دیگر هرگاه محصول مناسب در زمان مناسب به مکان مناسب برسد، توزیع رخ داده است.
شرکت پخش مویرگی نیز شرکتی است که محصولات تولیدی خود را در پایین ترین سطح کانال های توزیع ارائه می کند. چنین شرکت هایی بخش بندی بازار را نادیده می گیرند و محصولات خود را در تمامی بازارهای موجود عرضه می کنند تا مشتریان بتوانند به راحتی به آن ها دسترسی داشته باشند.
حال شاید از خودتان بپرسید منظور از کانال توزیع چیست؟
جالب و در عین حال لازم است بدانید که منظور از کانال توزیع مسیری است که شرکت پخش مویرگی محصولات تولیدی خود را به دست مشتریان اعم از خریداران و یا مصرف کننده نهایی می رساند. نیازمندی های مشتری، توانمندی های شرکت، در دسترس بودن و تمایل واسطه های مناسب چهار عامل اصلی در ساختار کانال توزیع می باشند.
یکی از مهم ترین وظایفی که مدیر شرکت پخش مویرگی بر عهده دارد، تداوم و بازنگری در اثربخشی هزینه کانال های توزیع موجود حال حاضر و کنار آمدن با این واقعیت است که اجباری بر ثابت ماندن دائمی کانال های توزیع نیست. بلکه این کانال ها می توانند در صورت لزوم و در مواقع ضروری عوض شوند.
آشنایی با انواع کانال های توزیعی شرکت پخش مویرگی
همان گونه که پیشتر نیز اشاره کردیم، کانال های توزیعی در واقع مسیرهایی هستند که شرکت پخش مویرگی به منظور توزیع کالاهای تولید خود مورد استفاده قرار می دهد که از جمله مهم ترین آن ها می توان عمده فروشی، بنکداری، فروشگاه های زنجیره ای، نمایندگان، پیمانکاران توزیع و خرده فروشان را نام برد.
گفتنی است که یک شرکت پخش مویرگی از نظر ساختار و اندازه با سایر شرکت های پخش مویرگی تفاوت دارد. لازم به ذکر است که شرکت های پخش مویرگی را از نظر ساختار به دو دسته شرکت پخش مویرگی مستقل و شرکت پخش مویرگی وابسته تقسیم بندی می کنند. در ادامه به معرفی این دو نوع شرکت پخش مویرگی خواهیم پرداخت.
شرکت پخش مویرگی مستقل
شرکت های پخش مویرگی مستقل به دسته ای از شرکت ها گفته می شود که به طور هم زمان مشغول فعالیت و همکاری با چندین برند می باشند. لازم به ذکر است که عمده شرکت هایی که به استفاده از پخش مویرگی روی می آورند، در زمینه صنایع غذایی و شوینده فعالیت دارند.
شرکت پخش مویرگی وابسته
شرکت های پخش مویرگی غیر مستقل فعالیت خود را زیر نظر هلدینگ شرکت های تولیدی خود انجام داده و تنها وظیفه آنان توزیع محصولات تولید شده توسط شرکت های تولید می باشد. شرکت هایی نظیر کاله، میهن، پگاه و گل پخش نمونه هایی از شرکت های پخش مویرگی وابسته می باشند.
در رابطه با اندازه یک شرکت پخش مویرگی می توان گفت که این دسته از شرکت ها بر اساس اندازه به سه دسته شرکت های کوچک محلی، شرکت های متوسط و شرکت های سراسری تقسیم بندی می شوند.
مزایا و معایب شرکت پخش مویرگی
همان گونه که قبل تر گفتیم، توزیع در پایین ترین سطح کانال که از آن تحت عنوان خرده فروشی یاد می شود، پخش مویرگی نامیده می شود. جالب است بدانید که شرکت های پخش بزرگ در مقایسه با شرکت های پخش کوچک بهره بیشتری از مزایای توزیع و پخش می برند. اصلی ترین دلیل این امر بالا بودن هزینه های این کانال نسبت به دیگر کانال ها و نیاز آن به سرمایه زیاد است.
مزایای شرکت پخش مویرگی
شرکت پخش مویرگی دارای مزایای متعددی است که در ادامه به معرفی برخی از آن ها خواهیم پرداخت.
یکی از بزرگ ترین مزایای شرکت های پخش مویرگی جمع آوری اطلاعات بازار و مشتریان می باشد. این شرکت ها می توانند در مواقع لازم این اطلاعات را به منظور انجام اقدامات اصلاحی مورد استفاده قرار دهند.
یکی دیگر از حائز اهمیت ترین مزایای شرکت پخش مویرگی فراهم نمودن امکان پخش شوندگی بالا به ویژه برای کالاهای تند مصرفی است که تاریخ آن ها کم می باشد.
کم شدن مانده مطالبات شرکت های در بازارهای موجود به علت افزایش شمار مشتریان و کاهش ریسک مالی یکی دیگر از فواید و مزایای شرکت های پخش مویرگی می باشد.
شرکت پخش مویرگی با استفاده از این سیستم ضمن افزایش سطح پوشش مشتریان زمینه ای را فراهم می سازد که سهم بازار به طرز قابل توجهی افزایش پیدا کند. از دیگر مزایای این شرکت ها می توان به بهبود شرایط سرمایه در بازارهای موجود و در نتیجه افزایش نقدینگی، افزایش سرمایه در گردش، افزایش تعداد کالاهای عرضه شده به بازار، افزایش پخش شوندگی کالا و در نتیجه کاهش ضایعات، ردیابی محصولات، حقیقی شدن سطح سفارشات، افزایش ارزش برند شرکت های تولید کننده محصول و… اشاره کرد.
معایب شرکت پخش مویرگی
این دسته از شرکت ها در کنار مزایای بی شماری که دارند، از معایبی نیز رنج می برند که در ادامه به معرفی تعدادی از آن ها خواهیم پرداخت.
یکی از بزرگ ترین مشکلاتی که این دسته از شرکت ها با آن رو به رو هستند، افزایش هزینه های شرکت می باشد. ضمنا چنین شرکت هایی نیازمند سرمایه در گردش بالا بوده و ممکن است با ایجاد تعارض در بین کانال های توزیعی مواجه گردند. نیاز شدید به مدیریت و منابع انسانی به منظور انجام مدیریت زنجیره توزیع یکی دیگر از معایب شرکت پخش مویرگی محسوب می شود.
جالب است بدانید که شرکت های پخش مویرگی بزرگ در مقایسه با نوع کوچک این شرکت ها با معایب و مشکلات بیشتری رو به رو هستند.

امتیاز post

نظرات بسته شده است، اما بازتاب و پینگ باز است.