ایرانی توانمند
Business is booming.

روز جهانی دختر

0

روز جهانی دختر

روز جهانی دختر (به انگلیسی: International Day of the Girl Child) یک روز یادبود بین‌المللی اعلام‌شده از سوی سازمان ملل متحد است. این روز را روز کودکان دختر و روز جهانی دختربچه‌ها نامیده‌اند. ۱۱ اکتبر ۲۰۱۲، نخستین روز دختران بود.

روز جهانی دختر در حمایت از فرصت‌های بیشتر برای دختران و بالا بردن آگاهی در مورد نابرابری جنسیتی برگزار می‌شود که دختران در سطح جهان به دلیل جنسیت خود با آن مواجه‌اند. این نابرابری مواردی مانند حق دسترسی به آموزش، تغذیه، حقوق قانونی، مراقبت‌های پزشکی و محافظت در برابر تبعیض، خشونت علیه زنان، ازدواج اجباری و کودک‌همسری را دربر می‌گیرد.

جشن روز دختر همچنین ظهور موفقیت‌آمیز دختران و زنان جوان به عنوان یک گروه متمایز در سیاست‌های توسعه، برنامه‌ریزی، مبارزات انتخاباتی و تحقیقات را بازتاب می‌دهد.

اهداف روز جهانی دختر

اهداف روز جهانی دختر عبارتند از:

  • بالا بردن آگاهی در مورد نابرابری جنسیتی که دختران در سراسر جهان با آن مواجه‌اند.
  • حمایت از فرصت‌های بیشتر برای دختران، از جمله دسترسی به آموزش، تغذیه، حقوق قانونی، مراقبت‌های پزشکی و محافظت در برابر تبعیض، خشونت علیه زنان، ازدواج اجباری و کودک‌همسری.
  • گرامیداشت دستاوردهای دختران و زنان جوان در سراسر جهان.

فعالیت‌های روز جهانی دختر

در روز جهانی دختر، سازمان‌های دولتی، غیردولتی و مردمی در سراسر جهان فعالیت‌های مختلفی را برای گرامیداشت این روز و حمایت از حقوق دختران برگزار می‌کنند. این فعالیت‌ها می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

  • برگزاری سخنرانی‌ها، سمینارها و کارگاه‌های آموزشی در مورد حقوق دختران و نابرابری جنسیتی.
  • برگزاری نمایشگاه‌ها و جشنواره‌های فرهنگی در مورد دستاوردهای دختران و زنان جوان.
  • جمع‌آوری کمک‌های مالی برای حمایت از برنامه‌های آموزشی، بهداشتی و حمایتی برای دختران.

اهمیت روز جهانی دختر

روز جهانی دختر یک روز مهم برای گرامیداشت دستاوردهای دختران و زنان جوان و حمایت از حقوق آنها است. این روز فرصتی است برای یادآوری این موضوع که دختران و زنان جوان همانند مردان، از حقوق و فرصت‌های برابر برخوردارند.

با برگزاری فعالیت‌های مختلف در روز جهانی دختر، می‌توانیم به آگاهی‌بخشی در مورد نابرابری جنسیتی که دختران در سراسر جهان با آن مواجه‌اند کمک کنیم و از حقوق آنها حمایت کنیم.

امتیاز post

نظرات بسته شده است، اما بازتاب و پینگ باز است.