تحلیل گروه استراتژیک
استی لادر تشکیل گروه استراتژیک
- تجزیه و تحلیل گروه استراتژیک به موقعیت بازیگران صنعت در شرایط و سناریوهای متمرکز نگاه می کند.
- از طریق عوامل استراتژیک اساسی که سودآوری یک سازمان را تعیین می کنند، بازیکنان مختلفی را که با شرکت های استی لادر رقابت می کنند، ارزیابی می کند، مشابه اینکه چگونه سودآوری نیز تحت تأثیر ماهیت رقابتی صنعت قرار می گیرد و تحت تأثیر قرار می گیرد.
- تجزیه و تحلیل گروه استراتژیک، رویه های تک تک رقبای قابل توجه شرکت های استی لادر در ابعاد مختلف استراتژیک را توصیف می کند.
- این ابعاد مقایسه، بازیگران را به گروههای استراتژیک متمایز میکند و باید به عنوان مبنای مقایسه با در نظر گرفتن ساختار صنعت، عوامل بهرهوری و مسائل سرمایهگذاری مورد توجه قرار گیرد.
جنبه های مختلف گروه بندی استراتژیک
گروهبندی استراتژیک کلیدی بازیگران در یک صنعت را میتوان بر اساس جنبههای مختلف متعددی مانند:
- تخصص
- شناسایی برند
- استراتژی های فشار در مقابل کشش
- تعیین کانال
- کیفیت محصول
- موقعیت فنی
- پیوستن عمودی
- موقعیت هزینه
- سرویس
- استراتژی قیمت
- نفوذ مالی یا کاری
- رابطه سازمان والدین
- رابطه دولت
علیرغم جنبههای مختلف موجود برای مقایسه بازیکنان رقیب، اغلب مهم است که گروهبندی استراتژیک بازیکنان از جنبههای نحوه رقابت آنها با یکدیگر و نیز جنبههایی از محل رقابت آنها متمایز شود.
رویه تجزیه و تحلیل گروه استراتژیک برای استی لادر
- نتایج تجزیه و تحلیل بازیکن را جمع آوری کنید.
- تعیین جنبه های مقایسه برای گروه های استراتژیک.
- بازیکنان را متمایز کنید و مهمترین جنبههایی را انتخاب کنید که بازیکنان را در مقایسه با موضوعات مورد نظر به گروههای استراتژیک تقسیم میکند.
- ابعاد ممکن است شامل استراتژی قیمت و کیفیت محصول باشد.
- بازیکنان را گروه بندی کنید: استی لادر و رقبا را همراه با ماتریس قرار دهید.
- تحرک و جهت گیری گروه را ارزیابی کنید. ارزیابی هدف کلیدی سازمانهای منفرد در رقابت با شرکتهای استی لادر ، مشابه ارزیابی الگوهای صنعت و موانع ورود/خروج برای تصمیمگیری درباره تحولات بالقوه در داخل و بین گروهها.
۳.۵.۴. چگونه برنامه ریزی استراتژیک گروهی به شرکت های استی لادر
برای استی لادر، تجزیه و تحلیل گروه استراتژیک مهم است زیرا:
۳.۵.۴.۱. پویایی صنعت استراتژیک
- کمک به بررسی پویایی های استراتژیک و تغییرات در صنعت.
- نزدیکترین رقبا و بازیکنان رقیب را برای کسب و کار شناسایی کنید. کمک به ارزیابی جهت استراتژیک این بازیکنان رقیب؛ و در آخر، کمک به توسعه استراتژی هایی برای جلوتر ماندن از رقبا.
۳.۵.۴.۲. ارزیابی موقعیت بازار
- تجزیه و تحلیل گروه استراتژیک برای شرکت های استی لادر نیز مهم است زیرا به تجزیه و تحلیل موقعیت فعلی بازار بازیگران و همچنین در ارزیابی حرکت های استراتژیک آینده و جهت گیری های رقابت در بازار کمک می کند.
- به ارزیابی و شناسایی عوامل زمینهای مختلف که بر سودآوری شرکت تأثیر میگذارند کمک میکند.
- از جنبه های مقایسه استاندارد بین بازیگران مختلف در یک صنعت استفاده می کند تا آنها را بر اساس جهت های استراتژیک و همچنین ابعاد استراتژیک گروه بندی کند.
۳.۵.۴.۳. شناسایی موانع ورود به یک صنعت
- ابعاد استراتژیک مختلف در امتداد ماتریس گروهبندیهای استراتژیک اغلب با موانع ورود و خروج در امتداد ابعاد گروههای استراتژیک و همچنین با موانع تحرک مشخص میشوند.
- این موانع، حرکت شرکتها را دشوار میسازد، و در بین ابعاد استراتژیک مختلف حرکت میکند – اغلب آنها را مجبور میکند با همان رقابت در جای خود باقی بمانند.
نظرات بسته شده است، اما بازتاب و پینگ باز است.