ایرانی توانمند
Business is booming.

تجزیه و تحلیل پنج نیروی استی لودر پورتر

0

تجزیه و تحلیل پنج نیروی استی لودر پورتر

مدلی توسط مایکل ارائه شد. E.

پورتر در مقاله ای در هاروارد بیزینس ریویو در سال ۱۹۷۹.

این مدل که به مدل پنج نیروی پورتر معروف است یک ابزار مدیریت استراتژیک است که به تعیین چشم انداز رقابتی یک صنعت کمک می کند. هر یک از پنج نیروی ذکر شده در مدل و نقاط قوت آنها به برنامه ریزان استراتژیک کمک می کند تا پتانسیل سود ذاتی در یک صنعت را درک کنند.

نقاط قوت این نیروها در صنعت به صنعت متفاوت است، به این معنی که هر صنعتی از نظر سودآوری و جذابیت متفاوت است. ساختار یک صنعت، با وجود اینکه پایدار است، می تواند در طول زمان تغییر کند.

این پنج نیروی پورتر به شرح زیر است:

 

تهدید تازه واردها

قدرت چانه زنی تامین کنندگان

قدرت چانه زنی خریداران

تهدید محصولات یا خدمات جایگزین

رقابت بین شرکت های موجود

 

مدل پنج نیروی پورتر را می توان برای تحلیل صنعتی که استی لادر در آن فعالیت می کند، از نظر جذابیت از طریق پتانسیل سود ذاتی استفاده کرد. اطلاعات تحلیل شده با استفاده از مدل می تواند توسط برنامه ریزان استراتژیک برای Estee Lauder برای تصمیم گیری استراتژیک مورد استفاده قرار گیرد.

 

تحلیل پنج نیروی استی لادر پورتر

 

این بخش استی لادر را با استفاده از هر یک از پنج نیروی مدل پورتر تحلیل می‌کند.

تهدید تازه واردها

 

در صنعتی که استی لادر در آن فعالیت می کند، دستیابی به صرفه جویی در مقیاس نسبتاً دشوار است. این امر مزیت هزینه را برای کسانی که ظرفیت های بزرگ تولید می کنند آسان تر می کند.

 

همچنین تولید را برای تازه واردان پرهزینه تر می کند. این باعث می شود تهدیدهای تازه واردان به نیروی ضعیف تری تبدیل شود.

 

تمایز محصول در صنعت قوی است، جایی که شرکت‌های صنعتی محصولات متمایز را به جای یک محصول استاندارد می‌فروشند. مشتریان همچنین به دنبال محصولات متمایز هستند.

 

تاکید زیادی بر تبلیغات و خدمات مشتری نیز وجود دارد. همه این عوامل تهدید ورود تازه واردان را به یک نیروی ضعیف در این صنعت تبدیل می کند.

 

سرمایه مورد نیاز در صنعت زیاد است، بنابراین، راه اندازی کسب و کار را برای تازه واردان دشوار می کند زیرا هزینه های زیادی باید متحمل شود. هزینه های سرمایه ای نیز به دلیل هزینه های بالای تحقیق و توسعه بالا است.

 

همه این عوامل باعث می شود که تهدید تازه واردان به نیروی ضعیف تری در این صنعت تبدیل شود.

 

دسترسی به شبکه های توزیع برای تازه واردان آسان است، که می توانند به راحتی کانال های توزیع خود را راه اندازی کنند و وارد تجارت شوند. تنها با چند فروشگاه خرده فروشی که نوع محصول را می فروشند، برای هر تازه واردی آسان است که محصول خود را در قفسه ها قرار دهد.

 

 

همه این عوامل باعث می شود که تهدید تازه واردان به یک نیروی قوی در این صنعت تبدیل شود.

 

سیاست‌های دولت در صنعت نیازمند مجوزهای سختگیرانه و الزامات قانونی است که قبل از شروع فروش یک شرکت انجام شود.

 

این امر پیوستن تازه واردان به این صنعت را دشوار می کند، بنابراین تهدید تازه واردان را به یک نیروی ضعیف تبدیل می کند.

چگونه استی لادر می تواند با تهدید تازه واردان مقابله کند؟

 

استی لادر می‌تواند از صرفه‌جویی‌های مقیاسی که در صنعت دارد استفاده کند و از طریق مزیت هزینه‌اش با تازه واردان مبارزه کند.

استی لادر می تواند بر نوآوری تمرکز کند تا محصولات خود را از محصولات تازه وارد متمایز کند. می تواند برای بازاریابی برای ایجاد هویت برند قوی هزینه کند. این به آن کمک می کند تا مشتریان خود را به جای از دست دادن آنها در مقابل تازه واردان حفظ کند.

 

قدرت چانه زنی تامین کنندگان

 

تعداد تامین کنندگان در صنعتی که استی لودر در آن فعالیت می کند در مقایسه با خریداران بسیار است. این بدان معناست که تامین کنندگان کنترل کمتری بر قیمت ها دارند و این باعث می شود قدرت چانه زنی تامین کنندگان به یک نیروی ضعیف تبدیل شود.

محصولاتی که این تامین کنندگان ارائه می کنند نسبتا استاندارد شده، کمتر متمایز شده و هزینه سوئیچینگ پایینی دارند. این امر باعث می‌شود خریدارانی مانند استی لادر راحت‌تر بتوانند تامین‌کننده را تغییر دهند. این باعث می شود که قدرت چانه زنی تامین کنندگان به نیروی ضعیف تری تبدیل شود.

تامین کنندگان با سایر محصولات در این صنعت مخالفت نمی کنند. این بدان معنی است که هیچ جایگزین دیگری برای محصول به جز مواردی که تامین کنندگان ارائه می دهند وجود ندارد. این باعث می شود که قدرت چانه زنی تامین کنندگان نیروی قوی تری در صنعت باشد.

تامین کنندگان تهدید معتبری برای ادغام آینده در صنعتی که استی لادر در آن فعالیت می کند، ارائه نمی کنند. این باعث می شود که قدرت چانه زنی تامین کنندگان به نیروی ضعیف تری در صنعت تبدیل شود.

صنعتی که استی لادر در آن فعالیت می کند، مشتری مهمی برای تامین کنندگان آن است. این بدان معناست که سود صنعت به سود تامین کنندگان مرتبط است. بنابراین، این تامین کنندگان باید قیمت معقولی ارائه دهند. این باعث می شود که قدرت چانه زنی تامین کنندگان به نیروی ضعیف تری در صنعت تبدیل شود.

 

چگونه استی لادر می تواند با قدرت چانه زنی تامین کنندگان مقابله کند؟

 

استی لودر می تواند مواد اولیه را با هزینه کم از تامین کنندگان خود خریداری کند. اگر هزینه‌ها یا محصولات برای استی لودر مناسب نباشد، می‌تواند تامین‌کننده‌های خود را تغییر دهد زیرا هزینه‌های تعویض پایین است.

می تواند چندین تامین کننده در زنجیره تامین خود داشته باشد. به عنوان مثال، استی لودر می تواند تامین کنندگان مختلفی برای موقعیت های جغرافیایی مختلف خود داشته باشد. به این ترتیب می تواند کارایی را در زنجیره تامین خود تضمین کند.

از آنجایی که این صنعت یک مشتری مهم برای تامین کنندگان خود است، استی لادر می تواند از ایجاد روابط نزدیک با تامین کنندگان خود بهره مند شود، جایی که هر دو از آنها سود می برند.

قدرت چانه زنی خریداران

 

تعداد تامین کنندگان در صنعتی که استی لادر در آن فعالیت می کند بسیار بیشتر از تعداد شرکت های تولید کننده محصولات است. این بدان معنی است که خریداران چند شرکت برای انتخاب دارند و بنابراین کنترل زیادی روی قیمت ها ندارند.

این باعث می شود قدرت چانه زنی خریداران به نیروی ضعیف تری در صنعت تبدیل شود.

تمایز محصول در صنعت زیاد است، به این معنی که خریداران قادر به یافتن شرکت های جایگزین برای تولید یک محصول خاص نیستند. این مشکل در تعویض، قدرت چانه زنی خریداران را به نیروی ضعیف تری در صنعت تبدیل می کند.

 

درآمد خریداران داخل صنعت کم است. این بدان معنی است که فشار برای خرید با قیمت های پایین وجود دارد و خریداران را نسبت به قیمت حساس تر می کند. این باعث می شود که قدرت خرید خریداران به نیروی ضعیف تری در صنعت تبدیل شود.

 

کیفیت محصولات برای خریداران مهم است و این خریداران به صورت مکرر خرید می کنند.

این بدان معناست که خریداران در صنعت حساسیت کمتری نسبت به قیمت دارند.

 

این باعث می شود قدرت چانه زنی خریداران به نیروی ضعیف تری در صنعت تبدیل شود.

هیچ تهدید قابل توجهی برای خریداران برای ادغام به عقب وجود ندارد. این امر تهدید چانه زنی خریداران را به نیروی ضعیف تری در صنعت تبدیل می کند.

 

چگونه استی لادر می تواند با قدرت چانه زنی خریداران مقابله کند؟

 

استی لادر می تواند بر نوآوری و تمایز تمرکز کند تا خریداران بیشتری را جذب کند. تمایز محصول و کیفیت محصولات برای خریداران در صنعت مهم است و استی لودر می تواند با تمرکز بر این موارد تعداد زیادی از مشتریان را جذب کند.

استی لودر نیاز به ایجاد یک پایگاه مشتری بزرگ دارد، زیرا قدرت چانه زنی خریداران ضعیف است. می تواند این کار را از طریق تلاش های بازاریابی با هدف ایجاد وفاداری به برند انجام دهد.

 

استی لادر می‌تواند از صرفه‌جویی در مقیاس خود برای ایجاد مزیت هزینه و فروش با قیمت‌های پایین به خریداران کم‌درآمد این صنعت استفاده کند. به این ترتیب می تواند تعداد زیادی از خریداران را جذب کند.

 

تهدید محصولات یا خدمات جایگزین

 

جایگزین های بسیار کمی برای محصولات تولید شده در صنعتی که استی لودر در آن فعالیت می کند موجود است. جایگزین های بسیار کمی که در دسترس هستند نیز توسط صنایع کم سود تولید می شوند. این بدان معناست که هیچ سقفی برای حداکثر سودی که شرکت ها می توانند در صنعتی که در آن استی لودر در آن فعالیت می کند به دست آورند وجود ندارد. همه این عوامل تهدید محصولات جایگزین را به نیروی ضعیف تری در صنعت تبدیل می کند.

جایگزین های بسیار کمی که در دسترس هستند کیفیت بالایی دارند اما بسیار گران تر هستند. در مقایسه، شرکت‌هایی که در صنعتی تولید می‌کنند که استی‌لودر در آن فعالیت می‌کند، با قیمتی پایین‌تر از جایگزین‌ها، با کیفیت مناسب می‌فروشند. این بدان معناست که خریداران کمتر به محصولات جایگزین روی می آورند. این بدان معنی است که تهدید محصولات جایگزین در صنعت ضعیف است.

 

چگونه استی لادر می تواند با تهدید محصولات جایگزین مقابله کند؟

 

استی لادر می تواند بر ارائه کیفیت بیشتر در محصولات خود تمرکز کند. در نتیجه، خریداران محصولات آن را انتخاب می‌کنند که کیفیت بیشتری را با قیمت پایین‌تر در مقایسه با محصولات جایگزینی که کیفیت بالاتر اما با قیمت بالاتر ارائه می‌دهند، ارائه می‌کنند.

استی لودر می تواند بر متمایز ساختن محصولات خود تمرکز کند. این تضمین می کند که خریداران محصولات آن را منحصر به فرد می بینند و به راحتی به جایگزینی محصولاتی که این مزایای منحصر به فرد را ارائه نمی دهند، روی نمی آورند. می تواند با درک بهتر نیازهای آنها از طریق تحقیقات بازار، و ارائه آنچه که مشتری می خواهد، چنین مزایای منحصر به فردی را برای مشتریان خود فراهم کند.

 

رقابت بین شرکت های موجود

 

تعداد رقبا در صنعتی که استی لادر در آن فعالیت می کند بسیار اندک است. اکثر اینها هم اندازه بزرگی دارند. این بدان معناست که شرکت‌های فعال در این صنعت بدون توجه به آنها حرکتی انجام نخواهند داد. این باعث می شود رقابت بین شرکت های موجود به نیروی ضعیف تری در صنعت تبدیل شود.

تعداد بسیار کمی از رقبا سهم بازار زیادی دارند. این بدان معناست که این افراد برای به دست آوردن موقعیت و تبدیل شدن به رهبران بازار، در اقدامات رقابتی شرکت خواهند کرد. این باعث می شود رقابت بین شرکت های موجود به نیروی قوی تری در صنعت تبدیل شود.

صنعتی که استی لودر در آن هر سال در حال رشد است و انتظار می‌رود تا چند سال آینده به این کار ادامه دهد. رشد مثبت صنعت به این معنی است که رقبا کمتر درگیر اقدامات کامل هستند زیرا نیازی به تصاحب سهم بازار از یکدیگر ندارند. این باعث می شود رقابت بین شرکت های موجود به نیروی ضعیف تری در صنعت تبدیل شود.

هزینه های ثابت در صنعتی که استی لادر در آن فعالیت می کند بالا است. این باعث می شود که شرکت های داخل صنعت به ظرفیت کامل خود فشار بیاورند. این همچنین به این معنی است که این شرکت ها در صورت کاهش تقاضا قیمت های خود را کاهش دهند. این باعث می شود رقابت بین شرکت های موجود به نیروی قوی تری در صنعت تبدیل شود.

محصولات تولید شده در صنعتی که استی لادر در آن فعالیت می کند بسیار متمایز است. در نتیجه، برای شرکت های رقیب به دلیل منحصر به فرد بودن هر یک از محصولات، جلب مشتریان یکدیگر دشوار است. این باعث می شود رقابت بین شرکت های موجود به نیروی ضعیف تری در صنعت تبدیل شود.

تولید محصولات در صنعت مستلزم افزایش ظرفیت با افزایش زیاد است. این صنعت را مستعد اختلال در تعادل عرضه و تقاضا می کند که اغلب منجر به تولید بیش از حد می شود. تولید بیش از حد به این معنی است که شرکت ها باید قیمت ها را کاهش دهند تا از فروش محصولات خود اطمینان حاصل کنند. این باعث می شود رقابت بین شرکت های موجود به نیروی قوی تری در صنعت تبدیل شود.

موانع خروج در صنعت به خصوص به دلیل سرمایه گذاری بالای مورد نیاز در سرمایه و دارایی برای فعالیت زیاد است. موانع خروج نیز به دلیل مقررات و محدودیت های دولتی زیاد است. این باعث می‌شود که شرکت‌های درون صنعت تمایلی به ترک کسب‌وکار نداشته باشند و حتی با سود کم به تولید ادامه دهند. این باعث می شود رقابت بین شرکت های موجود به نیروی قوی تری در صنعت تبدیل شود.

استراتژی‌های شرکت‌های داخل صنعت متنوع است، به این معنی که از نظر استراتژی برای یکدیگر منحصر به فرد هستند. این باعث می شود که آنها در مورد استراتژی با یکدیگر روبرو شوند. این باعث می شود که رقابت بین شرکت های موجود به یک نیروی قوی در صنعت تبدیل شود.

چگونه استی لادر می تواند با رقابت بین شرکت های موجود مقابله کند؟

 

استی لادر باید بر متمایز ساختن محصولات خود تمرکز کند تا اقدامات رقبا تأثیر کمتری بر مشتریانی که به دنبال محصولات منحصر به فرد آن هستند، داشته باشد.

همانطور که صنعت در حال رشد است، استی لادر می تواند به جای برنده شدن مشتریان جدید، بر مشتریان جدید تمرکز کند.

استی لادر می تواند تحقیقات بازار را برای درک وضعیت عرضه و تقاضا در صنعت و جلوگیری از تولید بیش از حد انجام دهد.

 

پیامدهای نیروهای پورتر پنج بر استی لودر

 

برنامه ریزان استراتژیک با استفاده از اطلاعات در تجزیه و تحلیل نیروهای پنج گانه استی لادر قادر خواهند بود بفهمند که چگونه عوامل مختلف تحت هر یک از پنج نیرو بر سودآوری صنعت تأثیر می گذارد. نیروی قوی تر به معنای سودآوری کمتر و نیروی ضعیف تر به معنای سود بیشتر است. بر این اساس می توان در مورد سودآوری صنعت قضاوت کرد و در برنامه ریزی استراتژیک از آن استفاده کرد.

امتیاز post

نظرات بسته شده است، اما بازتاب و پینگ باز است.