ایرانی توانمند
Business is booming.

تبلیغات با اینفلوئنسرها یا میکرواینفلوئنسرها

4

تبلیغات با اینفلوئنسرها یا میکرواینفلوئنسرها

اینفلوئنسرها که در فضای مجازی قدرت تاثیرگذاری بر افراد را در حوزه های مختلفی مثل سبک زندگی، مد و لباس، آشپزی و رژیم، ورزش و بدنسازی و بسیاری از حوزه های دیگر دارند، هر یک از این توانایی برخوردارند تا تصمیم گیری های مخاطبان شان را تحت تاثیر قرار دهند. آنها نیازمند آن هستند آنچه را که می گویند تجربه واقعی خود معرفی کنند.

میکرواینفلوئنسرها، اینفلوئنسرهای کم طرفدارتری هستند که مخاطبان شان کمتر تردید می کنند که برای انتشار یک پست هزینه ای دریافت کرده و مشغول تبلیغات باشند. بنابراین مخاطبان شان بیشتر به آنها اعتماد می کنند.

بسیاری از برندها تبلیغات در صفحه های میکرواینفلوئنسرها با ۱۰هزار تا ۱۰۰هزار مخاطب را موثرتر از سلبریتی های میلیونی یافته اند. حالا برندهای بیشتری به میکرواینفلوئنسرها روی آورده اند. حتی افرادی که ۸هزار فالوور هم دارند حالا می توانند مورد توجه برندها برای تبلیغات قرار بگیرند، چرا که آنها مخاطبان موثرتری دارند.

برندها می توانند با بودجه ای معادل آنچه باید برای تبلیغات در اختیار یک سلبریتی مشهور بگذارند، با ۲۰-۴۰ میکرواینفلوئنسر وارد مذاکره شوند و مخاطبان وسیعی از اقشار مختلف را هدف بگیرند. یک تحقیق که توسط Markerly (یک پلتفرم اینفلوئنسر مارکتینگ) در میان ۲ میلیون اینفلوئنسر شبکه های اجتماعی انجام شده، نشان داده افرادی با کمتر از هزار فالوور، تقریبا ۸درصد برای هر پست از مخاطبان شان لایک می گیرند و آنهایی که بین هزار تا ۱۰هزار فالوور دارند حدود ۴درصد لایک می گیرند.

هر قدر فالوورها بیشتر می شوند، درصد مشارکت آنها کم می شود و افرادی که بین ۱۰هزار تا ۱۰۰هزار فالوور دارند، حدود ۲٫۴درصد لایک می گیرند. آنهایی که از یک میلیون تا ۱۰میلیون فالوور دارند تنها ۱٫۷درصد مخاطبان شان را قانع کرده اند که پست شان را لایک کنند. میزان کامنت ها هم تقریبا از همین قاعده پیروی می کند. گرچه به نظر می رسد افرادی که فالوورهای کمی دارند، تاثیرگذاری کمتری هم دارند، اما در عوض، برندها به مخاطبانی دسترسی پیدا می کنند که آنها را باور دارند و محتوای شان را تبلیغاتی به حساب نمی آورند.

سارا ور، مدیر عامل و یکی از بنیان گذاران مارکرلی می گوید شرکت او برای فعالیت های آنلاین یک برند چای لاغری، با کیم کارداشیان کار کرد اما بازخوردی که از فعالیت ۴۰ میکرواینفلوئنسر برای شرکت گرفتند، بسیار بهتر از آن بود. دلیلش یک محاسبه ریاضی ساده است: اگر یک شرکت ورزشی با مخاطبان ۲میلیونی یک سلبریتی ارتباط برقرار کند به دریایی از مخاطب دسترسی دارد که ممکن است ۹۰درصدشان اهل ورزش نباشند.

اما اگر سراغ ۱۰۰ فعال حوزه ورزش برود، با مخاطبانی روبه رو است که همه به دنبال موضوعات ورزشی هستند. توجه برندها به میکرواینفلوئنسرها روز به روز بیشتر می شود. از آنجایی که تغییر الگوریتم اینستاگرام باعث شده پست هایی با محبوبیت بیشتر، بالاتر نمایش داده شوند، فعالیت این افراد بیش از پیش اهمیت پیدا کرده است. در نهایت محتوایی که دوستان و خانواده افراد تولید کرده اند توسط این شبکه اجتماعی، مهم تر تشخیص داده می شود و می تواند مشارکت بیشتری در میان مخاطبان ایجاد کند.

ارتباط با نویسنده: Mina.einifar@gmail.com

امتیاز post

نظرات بسته شده است، اما بازتاب و پینگ باز است.