ایرانی توانمند
Business is booming.

ترفندهای افزایش فروش؛ ۷ تکنیک جهانی و موثر

890

ترفندهای افزایش فروش؛ ۷ تکنیک جهانی و موثر

در بازار کنونی چگونه فروش خود را افزایش دهیم؟ آیا تا‌به‌حال از خودتان پرسیده‌اید که چه عواملی باعث افزایش فروش میشود؟ یکی از راه‌های حفظ اشتیاق مشتریان در بازار مدرن، دانستن تکنیک فروش و داشتن یک مدل استراتژی بازاریابی کارآمد است که با هدف افزایش فروش طراحی شده باشد. صرف نظر از اینکه کسب‌وکار شما جا افتاده و دارای اعتبار باشد یا خیر، تقویت روش‌های مدیریت و بازاریابی به‌عنوان یکی از راهکارهای افزایش فروش کسب و کار شما اهمیت بالایی دارد. این مقاله مناسب افرادی است که به دنبال دانستن ترفندهای افزایش فروش و جذب مشتری و در نهایت، دانستن روش افزایش فروش در کسب‌وکارشان هستند.

۱. چگونه فروش خود را افزایش دهیم؟ ایجاد پرسونای مخاطب

داشتن یک دید روشن از مفهوم مشتری، نخستین تکنیک فروش است. هر چه تمرکز شما روی مشتری ایده‌آل کمتر باشد، جذب مشتری برای‌تان آسان‌تر خواهد بود. برای بهبود این فرآیند نیاز به تعریف پرسونای مخاطب خواهید داشت. پرسونای مخاطب دربرگیرنده اطلاعاتی از عادت‌ها، رفتار و علایق شخص حین جست‌وجو در شبکه‌های اجتماعی و وبگردی است.

هنگامی که مشتری هدفتان را پیدا کردید، باید کمپین‌های بازاریابی را طوری تنظیم کنید که در راستای علایق و رفتار جست‌وجوی مخاطبانتان باشد. نگران کنار گذاشتن سایر مشتریان بالقوه نباشید؛ زیرا با انجام این کار به اندازه کافی مشتری جدید به‌دست خواهید آورد.

بازاریابی و تبلیغات موثر با را‌ه‌اندازی کمپین های تبلیغاتی هدفمند برای فروش بیشتر

۲. بازاریابی و تبلیغات موثر با را‌ه‌اندازی کمپین های تبلیغاتی هدفمند برای فروش بیشتر

برای سرعت بخشیدن به فرآیند فروش و تلاش برای افزایش فروش و جذب مشتری بودجه بازاریابی خود را افزایش داده و برای تبلیغات دیجیتال هدفمند هزینه کنید. بسیاری از کارآفرینان در تلاش هستند تا در کانون توجه قرار گیرند و برای این کار لازم است تا به‌طور‌مداوم کمپین‌های بازاریابی را طراحی و اجرا کنند. هزینه کردن برای تبلیغات شرکت‌های نوپا و آن دسته از شرکت‌هایی که هنوز جایگاهی محکم در بازار کسب نکرده‌اند، لازم و ضروری است.

در این راستا شرکت در وبینارها و کارگاه‌های آموزش مدیریت و رشد کسب‌و‌کار برای ارتقای سطح دانش شما و کسب اطلاع از جدیدترین تکنیک‌های مدیریت و بازاریابی مفید خواهد بود. اگر در مورد تکنیک‌های رشد کسب‌و‌کار اطلاع ندارید و در مورد آن تحقیق نکرده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم در یک دوره رشد کسب‌و‌کار شرکت کنید تا بازخورد آن را در پیشرفت شرکتتان مشاهده کنید. اساتید بسیاری مانند حسین طاهری، دوره‌های رشد کسب و کار برگزار می‌کنند که می‌‌توانید به دلخواه در یکی از این دوره‌ها شرکت کرده و دانش خود را گسترش دهید.

۳. چه عواملی باعث افزایش فروش میشود؟ بهبود قیف فروش

یکی از راه‌های ایجاد این ارتباط با مشتری روشی است که با نام قیف فروش شناخته می‌شود. قیف فروش یک فرآیند اتوماسیون بازاریابی فروش است که با ایجاد یک شبکه گسترده شروع می‌شود؛ در این فرآیند با ارائه یک پیشنهاد رایگان به مخاطب مانند دانلود رایگان کتاب الکترونیکی یا ارسال یک کد تخفیف اختصاصی به ایمیل یا شماره همراه افراد، می‌توانید مشتریان بالقوه زیادی را جذب کنید.

یکی از راه‌های ایجاد یک قیف فروش، ارائه پیشنهاد ویژه به مخاطب در یک پلتفرم اجتماعی یا کمپین تبلیغاتی پولی است. هنگامی که مخاطب آدرس ایمیل خود را برای دریافت تخفیفات ویژه در اختیار شما قرار می‌دهد، عملا وارد قیف فروش شما شده است. با داشتن ایمیل کاربر می‌توانید یک کمپین ایمیل خودکار ایجاد کنید و به‌صورت مداوم مشتری را از تخفیفات و پیشنهادات ویژه محصولات یا خدمات خود مطلع کنید. با انجام این کار نرخ تبدیل فروش خود را نیز بهبود می‌بخشید که باعث افزایش درآمد شما خواهد شد.

دانستن تکنیک‌های نوین بازاریابی و شناخت قیف فروش در کنار یادگیری بیزینس کوچینگ قطعا در رشد کسب‌و‌کار شما تاثیرگذار خواهد بود. در همین راستا شرکت در دوره‌های آموزش بیزینس کوچینگ به شما کمک خواهد کرد تا با صرف هزینه در جای درست، بیشترین بازدهی را برای حرفه و کسب‌و‌کارتان به ارمغان بیاورید.

۴. اعتمادسازی برای ایجاد رابطه صمیمی‌ با مشتری؛ یکی از ترفندهای افزایش فروش

هنگامی که بدانید برای چه جامعه هدفی بازاریابی می‌کنید و چگونه می‌توانید به آن‌ها برای پیدا کردن محصول یا خدمت مورد‌نظرشان کمک کنید، وقت آن است که استراتژی‌های بازاریابی خود را پیاده‌سازی کنید. ایجاد رابطه با مشتری به معنای ایجاد ارتباطی است که براساس اعتماد، احترام و اطمینان ساخته شده باشد تا شما بتوانید به‌طور‌مداوم محصول یا خدمات مورد‌نظرتان را به مخاطب عرضه کنید.

از آن‌جایی‌که جلب اعتماد مشتری موضوع بسیار مهمی است، تمرکز خود را به‌جای فروش روی ارائه خدمات بی‌نظیر و منحصر‌به‌فرد به مشتریان بگذارید. اگر مشتری اینطور احساس کند که تنها هدف کسب‌ و کار شما کسب درآمد بیشتر است، به دنبال برند دیگری خواهد رفت؛ هر چقدر هم که برند شما معتبر باشد، اگر به خواسته‌های مشتری اهمیت ندهید و این میزان اهمیت را به او منتقل نکنید، در افزایش فروش و جذب مشتری شکست خواهید خورد.

۵. بروزرسانی مستمر محصولات؛ به‌روز بودن مداوم برای فروش بیشتر

حتی اگر بهترین نکات افزایش فروش را اجرا کرده و روش‌های بازاریابی را بدون نقص اجرا کنید، اما دائماً نوآوری نداشته باشید، نتیجه‌ای برای شما در بر نخواهد داشت. واقعیت این است که شما باید زمان و انرژی را صرف بهبود محتوای کاتالوگ خدمات و محصولات خود کنید تا به‌طور‌مستمر نیازها و خواسته‌های مخاطبان هدفتان را برآورده کنید؛ چرا که یکی از انواع تکنیک فروش، بروز‌رسانی مستمر خدمات و محصولات یک کسب‌و‌کار است.

شبکه‌های اجتماعی؛ ابزار تعامل با مشتریان قدیمی و جذب مشتریان جدید

۶. شبکه‌های اجتماعی؛ ابزار تعامل با مشتریان قدیمی و جذب مشتریان جدید

نزدیک به شش میلیارد نفر در سراسر جهان حداقل یک حساب در رسانه‌های اجتماعی دارند. در ابتدا از طریق قیف فروش و پرسونای مخاطب دریابید که بیشترین حضور مشتری شما در کدام یک از پلتفرم‌های اجتماعی است و سپس حضور خود را در رسانه متمرکز کنید.

بهتر است در یک یا دو پلتفرم شبکه اجتماعی حضور فعال و قوی داشته باشید تا اینکه در همه رسانه‌های اجتماعی صرفا حساب ایجاد کرده و گاهی‌اوقات در آن تولید محتوا کنید. حضور برخی از کسب‌وکارها طبیعتاً در برخی از پلتفرم‌ها منطقی‌تر است؛ برای مثال، عکاسان عروسی بهتر است نمونه کارهای خود را در اینستاگرام نشان دهند، اما مهم‌تر از همه این است که ببینید مشتریان شما بیشتر در کدام شبکه اجتماعی فعالیت دارند تا شما نیز در آن جا حضور پر رنگ‌تری داشته باشید. با انجام این کار ضریب تبدیل مخاطب به مشتری برای کسب‌و‌کار شما افزایش خواهد یافت.

۷. خدمات پس از فروش عالی؛ کلید افزایش فروش و جذب مشتری بی‌نهایت

همواره از میزان رضایت مشتری از کیفیت خدمات مشتریان یا کیفیت پاسخگویی کارشناسان پشتیبانی مشتریان خود آگاه باشید. هرچقدر رضایت مشتریان از خدمات پشتیبانی شما بیشتر باشد، به‌همان‌میزان در افزایش فروش و جذب مشتری موفق‌تر خواهید بود. بهترین تبلیغ برای کسب‌و‌کار‌ شما داشتن سیستمی با کیفیت برای پاسخگویی مشتریان است؛ هیچ تماسی از مشتریانتان نباید بی‌پاسخ بماند.

تلاش کنید تا با گرفتن بازخوردهای ارزشمند از کیفیت خدمات خود، تعامل مثبتی را با مشتریان برقرار کنید. برای انجام این‌کار می‌توانید یک نظرسنجی کوتاه از مشتریان ترتیب داده و آن را به تلفن همراه آن‌ها ارسال کنید. برای افزایش میزان مشارکت مشتریان در نظرسنجی‌ها باید برای آن‌ها انگیزه و محرک ایجاد کنید.

این انگیزه، قرار دادن یک تخفیف جزئی برای خرید محصولات یا خدمات شماست. سپس، سعی کنید تا ایرادها را برطرف کرده و درباره رفع آن به مشتری گزارش دهید. همیشه انتقادات سازنده را بپذیرید و به همه نشان دهید که چقدر برای افکارشان ارزش قائل هستید، حتی زمانی که فکر می‌کنید نظر و دیدگاه آن‌ها منصفانه نیست.

برای افزایش میزان فروش دائما وب‌سایت‌تان را به‌روز کنید

اگر سایت شما به‌طور‌مداوم به‌روز نشود، به‌همان‌میزان توجه مردم و در نهایت گوگل را از دست خواهید داد و در افزایش فروش و جذب مشتری شکست خواهید خورد. در مورد کسب و کارهای غیر‌آنلاین و سنتی نیز همین موضوع صدق می‌کند. اگر به بازخورد مشتریان و پیشنهادات و انتقادات آن‌ها توجهی نکرده و و برای رفع آن‌ها هیچ اقدامی انجام ندهید، بخش قابل‌توجهی از مشتریان خود را از دست خواهید داد.

همچنین اگر برای بازاریابی هزینه نکنید، دایره مشتریان شما افزایش نخواهد یافت و به مشتریان وفادار و قدیمی و وابستگان آن‌ها محدود خواهد شد. پس برای اینکه کسب‌وکارتان همواره رشد کرده و روز‌به‌روز به تعداد مشتریانتان افزوده شود، استفاده از ترفندهای افزایش فروش را جدی بگیرید. ترفندهایی مانند بهبود قیف فروش، بهبود بازاریابی و بهبود خدمات پس از فروش در کنار تقویت شبکه‌های اجتماعی به رونق کسب‌و‌کار شما کمک بسیاری خواهد کرد.

 

۵/۵ - (۳ امتیاز)

نظرات بسته شده است، اما بازتاب و پینگ باز است.