ایرانی توانمند
Business is booming.

رسانه ها در پی کشف راز «خانه اعجاز»

نگاهی به روزنامه‌های امروز جهان

116

روزنامه اسپانیایی ال موندو عکسی از خبرگزاری رویترز منتشر کرده و این چنین نوشته است: «در میان گدازه های جاری از آتشفشان در جزایر قناری، که سبب ویرانی صدها خانه شده است، خانه ای سالم مانده است؛ به نمایی از یک کارتون می‌ماند.»

گدازه های سرد شده، بی آن که آسیبی به این خانه بزنند، آن را در حلقه خود دارند. رسانه‌ها، آن را خانه «اعجاز» خوانده‌اند. صاحبان خانه‌، یک زوج هلندی بازنشسته اند، که به هنگام فوران آتشفشان در آن جا نبودند. آتشفشان لاپالما، آخرین بار در سال ۱۹۷۱ فوران کرد. گدازه های آتشفشان به دریا رسیده است، از این رو ، هراس از انتشار گازهای سمی آن در آب ها است.

به گزارش ایسنا، آلبرت کوچویی، گوینده پیشکسوت رادیو هر روز با نگاهی به مهنرین عناوین روزنامه های جهان، شرحی مختصر از این مطالب را برای شنوندگانش روایت می کند. آنچه در بالا و در ادامه می خوانید گزیده ای از این مطالب است.

پرواز بر تایوان

فرانکفورتر آلگه ماینه، روزنامه آلمانی نوشت: چین تایپه می گوید هواپیماهای جنگی چین، بار دیگر در دومین روز، از فراز چین تایپه پرواز کردند. آن ها می‌گویند سی و نه جت جنگنده چین از فراز منطقه دفاعی کشورشان، گذر کردند. روز پیش از آن، سی و هشت هواپیما، از فراز آن کشور گذشتند. پیش از یک سال است که چین، در فواصل زمانی، از آسمان تایوان می‌گذرد. چین، تایوان را بخشی از خاک خود می‌ داند.

در نگاهی دیگر روزنامه ال موندو در اسپانیا می‌نویسد: آتشفشان جزیره لاپالما در اسپانیا، گدازه های بیش تری به شهرها ریخت. جزایر قناری اسپانیا، در زیر یورش بی امان آتشفشانی است، که تا پانزده متر به آسمان در فوران است، و گاز و غبارهای آن تا شش هزار متری آسمان می‌رسد.

قلب تاریک
له رپوبلیکا روزنامه ایتالیایی هم می نویسد: خاکستر و دود مانده، از یک آتش سوزی به عمد، در کوه پایه ای در کابل به چشم می‌آید. در عکسی که روزنامه انگلیسی آبزرور، فرستاده است. خودروهای سوخته، صدها خودرو در کنار ابزار جنگی در پای کوهی که تا چشم کار می‌کند دیده می شوند. طالبان، رسانه ها را به دیدن آن ها برده است. این جا، مرکز و پایگاه سری سازمان «سیا»ی آمریکا بوده است. آمریکایی‌ها، به هنگام ترک شتاب زده افغانستان این مرکز را به آتش کشیده اند. دریایی از آهن‌آلات ذوب شده، اینجا در طول بیست سال گذشته قلب تاریک و محرمانه آمریکا در کابل بود.

«روبات های کارگر»

انتخاب کوچویی از حاشیه خبرها «روبات های کارگر» از گاردین است.

این رسانه در این زمینه می نویسد: آیا روبات ها، مشاغل را در آینده از چنگ انسان‌ها درخواهند آورد یا به عکس آن ها مساله کمبود نیروی کار انسانی را خواهند گشود؟ از تهیه فست فود تا کشاورزی و مزرعه داری. ویروس کووید ۱۹ سبب افزایش روبات‌های کارگر شد. چنین تجربه ای، سبب شده است تا روبات ها، در وضعیت بحرانی، به کمک مشاغل در خطر بشتابند. این یعنی که به گونه‌ای، مشاغل انسانی، شکلی دیگر در آینده خواهند یافت. یعنی تسلط روبات ها، بر مشاغل پر خطر و کنار زدن انسان ها. به گونه ای، این یعنی کمک به سلامت بشر در آینده و البته به هنگام بروز بحران ها و بلاها در جهان به ویژه.

امتیاز post

نظرات بسته شده است، اما بازتاب و پینگ باز است.