ایرانی توانمند
Business is booming.

هم‌آفرینی برای توسعه و کاربرد پایگاه اطلاعات تحصیلی کشور

5

هم‌آفرینی برای توسعه و کاربرد پایگاه اطلاعات تحصیلی کشور

پایگاه اطلاعات و مدارک تحصیلی کشور (پام‌تک)، یک پایگاه‌ مهم اطلاعاتی است که داده‌های مربوط به همه دانشجویان و دانش‌آموختگان کشور را در برمی‌گیرد. مجلس شورای اسلامی در سال ۱۴۰۱ با تصویب قانونی موسوم به دوام، دولت را مکلف نموده که با بکارگیری پام‌تک و ۲۶ پایگاه اطلاعاتی مهم دیگر، مسیر را برای توسعه دولت هوشمند و در اختیار قرار دادن داده‌های دولتی به بخش خصوصی فراهم نماید.

از این رو سازمان امور دانشجویان به عنوان متولی پام‌تک، رویدادی با نام SmartSaorg را برگزار می‌کند که هدف آن هم‌آفرینی دستگاه‌های دولتی و کسب‌وکارهای خصوصی برای توسعه و کاربرد گسترده‌ پام‌تک است.

این رویداد شامل معرفی پام‌تک و نقشه راه هوشمندسازی آن، نمایشگاه کسب‌وکارهای داده‌محور، ارائه چالش‌ها و شناسایی خدمات قابل ارائه از طریق پایگاه، ارائه‌های تخصصی و… است و در تاریخ ۱۹ شهریورماه ۱۴۰۳ در محل صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار خواهد شد.

در ادامه سعی شده است به سوالاتی که ممکن است در ذهن مخاطبین محترم باشد پاسخ داده شود:

پام‌تک چیست؟

پام‌تک مخفف پایگاه اطلاعات و مدارک تحصیلی کشور است که یکی از ۲۷ پایگاه اطلاعاتی اصلی کشور محسوب می‌شود. این پایگاه شامل اطلاعات همه دانشجویان و دانش‌آموختگان ادوار و دانشگاه‌های مختلف کشور است.

قانون دوام چیست؟

قانون مدیریت داده ها و اطلاعات ملی مصوب ۱۴۰۱ مجس شورای اسلامی. طبق این قانون، دولت مکلف است با توسعه پایگاه‌های اطلاعاتی اصلی کشور، مسیر را برای توسعه دولت هوشمند و در اختیار قرار دادن داده‌های دولتی به بخش خصوصی فراهم نماید.

سازمان امور دانشجویان با برگزاری رویداد SmartSaorg چه هدفی را دنبال می‎کند؟

کاربردی نمودن پایگاه‌های اطلاعاتی صرفاً یک فرآیند درون سازمانی نیست. هدف سازمان امور دانشجویان از برگزاری این رویداد این است که در همکاری و هم‌آفرینی با سایر دستگاه‌ها و کسب‌وکارهای بخش خصوصی، زمینه را برای استفاده گسترده و موثر از این پایگاه فراهم نماید.

مخاطبان رویداد چه کسانی هستند؟

صاحبان ایده و استارتاپ‌ها، شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه فناوری اطلاعات، متخصصان حوزه‌های هوش مصنوعی، هوشمندسازی، داده، کسب‌وکارهای داده‌محور و بهره‌بردار از داده‌های تحصیلی، دستگاه‌های اجرایی، دانشگاه‌ها و نهادهای آموزشی اصلی‌ترین مخاطبان این رویداد هستند.

حضور در رویداد برای چه کسب‌وکارهایی مفیدتر است؟ 

اساساً توسعه پایگاه داده مستلزم همکاری متخصصین و شرکت‌های متخلف (از زیرساخت تا تحلیل داده) است و قرار است دفتر توسعه فناوری اطلاعات، امنیت و هوشمندسازی سازمان امور دانشجویان در این رویداد ظرفیت‌های همکاری خود با کسب‌وکارهای بخش خصوصی را معرفی نموده و از ایشان دعوت به همکاری نماید.

در عین حال حضور شرکت‌هایی که می‌توانند به هر نحوی از داده‌های پایگاه استفاده نموده و خدمات جدید به مشتریان خود ارائه نمایند در رویداد بسیار مفید خواهد بود.

رویداد شامل چه بخش‌هاییست؟

معرفی پایگاه و نقشه راه هوشمندسازی، معرفی ظرفیت‌های توسعه پایگاه تا رسیدن به وضعیت مطلوب، هم‌اندیشی در خصوص خدمات کسب‌وکاری قابل ارائه از طریق پایگاه، نشست تخصصی با موضوع فرصت‌ها و چالش‌های ناشی از قانون مدیریت اطلاعات و داده‌ها، نمایشگاه کسب‌وکارهای داده‌محور، تجلیل از شرکت‌های خصوصی همکار در توسعه پایگاه و… مهم‌ترین بخش‌های این رویداد هستند.

چه شرکت‌هایی می‌توانند در بخش نمایشگاهی حضور داشته باشند؟

در بخش نمایشگاهی این فرصت به شرکت‌های فعال در زمینه توسعه پایگاه داده و کسب‌وکارهای داده‌محور و میتنی بر هوش مصنوعی داده می‌شود تا توانمندی یا محصولات خود را در یک کانتر اختصاصی به نمایش بگذارند. این بخش از این جهت اهمیت دارد که شرکت‌ها می‌توانند بی‌واسطه، توانمندی خود را به مسئولان سازمان‌های مدعو و بهره‌برداران احتمالی معرفی نموده و با آنها مرتبط شوند.

شرکت ما هم می‌تواند در بخش نمایشگاهی کانتر داشته باشد؟

شرکت‌های فناور و دانش‌بنیانی که موضوع قعالیت و توانمندی آنها با موضوع رویداد مطابقت دارد می‌توانند ضمن تکمیل فرم ثبت‌نام مخصوص در ایوند با شماره‌های (داخلی ۲۰۰)۰۲۱۶۶۵۳۹۷۳۴-۰۲۱۶۶۵۳۰۶۸۰ یا شماره همراه ۰۹۹۰۶۱۸۵۷۵۹تماس بگیرند تا هماهنگی‌های لازم در این خصوص انجام شود.

بدیهی است که با توجه به محدودیت فضای نمایشگاهی، این امکان صرفاً به شرکت‌هایی داده می‌شود که توانمندی و محصول آنها مرتبط با موضوع رویداد باشد.

ضمناً حضور در بخش نمایشگاهی برای شرکت‌های منتخب رایگان است.

زمان و مکان برگزاری رویداد؟

این رویداد نیم‌روزه از ساعت ۱۴ تا ۱۹ روز دوشنبه ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ در محل صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری به آدرس تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان پردیس، خیابان زاینده‌رود شرقی، شماره ۲۴، صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار می‌شود.

چطور می‌توانم در رویداد شرکت کنم؟

متقاضیان حضور عادی در این رویداد صرفاً باید فرم ثبت نام ایوند را تکمیل نمایند، اما علاقه مندان به حضور در بخش نمایشگاهی باید علاوه بر تکمیل فرم ثبت نام، ضمن تماس با شماره‌های اعلام شده، اطلاعات تکمیلی خود را ارسال نمایند تا پس از بررسی انطابق توانمندی یا محصول آنها با موضوع رویداد، کانتر نمایشگاهی به آنها تعلق گیرد.

 

در صورت وجود سوال می‌توانید با شماره دبیرخانه رویداد در شرکت بومرنگ تماس بگیرید:

۶۶۵۳۵۷۷۹ – ۶۶۵۳۰۶۸۰ – ۶۶۵۱۴۳۸۱ – ۶۶۵۳۳۸۶۴ – ۶۶۵۳۹۷۳۴  – ۰۹۹۰۶۱۸۵۷۵۹ (۰۲۱)

وبسایت رسمی رویداد

۵/۵ - (۱ امتیاز)

نظرات بسته شده است، اما بازتاب و پینگ باز است.