ایرانی توانمند
Business is booming.

اینفلوینسر مارکتینگ

61

اینفلوینسر مارکتینگ به معنای بازاریابی از طریق چهره های تاثیرگذاربه عنوان یکی از محبوب ترین روش های بازاریابی در سال ۲۰۱۷ و البته مبحثی نو در ایران می باشد.
در این روش چهره های محبوب و مشهور اقدام به تبلیغات و تولید محتوا برای برندها و کسب و کارها می نمایند.
اما آیا اینفلوئنسر مارکتینگ در ایران هم به مانند کشورهای دیگر رونق دارد؟!
در ایران اینفلوئنسر مارکتینگ بیشتر در شبکه احتماعی اینستاگرام مطرح است.البته در برخی بیلبوردهای شهری نیز شاهد حضور برخی چهره های تاثیرگذار مشهورتر (‌از قشر خوانندگان و بازیگران )‌ نیز هستیم.
اینستاگرام به عنوان یک شبکه اجتماعی عکس محور بستر مناسبی را برای چهره های مشهور و نیز افرادی که در زمینه های مختلف دارای هنر یا ویژگی خاصی می باشند فراهم نموده است.

انواع ارائه دهندگان اینفلوئنسر مارکتینگ در ایران

آژانس های تبلیغاتی :
آژانس های تبلیغاتی بسیاری در ایران که خدمات بازاریابی و تبلیغات آنلاین و آفلاین را انجام می نمایند در کنار سرویس های خود اقدام به ساخت و انتشار تبلیغات توسط چهره های مشهور می نمایند.
نکته : آژانس های تبلیغاتی اینفلوینسر مارکتینگ را در کنار سایر پکیج ها و خدمات تبلیغاتی خود ارایه می نمایند و به صورت یک سرویس جداگانه و تخصصی تمرکزی بر روی آن ممکن است نداشته باشند.

ادسنسور :
ادسنسور اولین بستر تبلیغات تاثیرگذار در شبکه های اجتماعی می باشد که influencer marketing را بصورت تخصصی و رسمی در ایران پیاده سازی نموده است.
ادسنسوریا با تجربه ی بسترهای هوشمند تبلیغات در شبکه های اجتماعی اعم از تبلیغات در تلگرام و اینستاگرام و همچنین ارتباطات خوب با چهره های مطرح اینفلوئنسر مارکتینگ را بصورت تخصصی و هوشمند در ایران آورده است.
این برند با تجربه همکاری با بیش از ۱۰ کسب وکار بزرگ و ۵۰ کمپین تبلیغاتی اینفلوینسرمارکتینگ با بیش از ۲۵۰ چهره باتجربه ترین استارتاپ فعال در این فضا می باشد.
وب سایت های نوظهور :
تقریبا از ابتدای سال ۱۳۹۶ سرعت رشد ترند شدن و عمومی شدن اینفلوئنسر مارکتینگ شدت بیشتری گرفت و وب سایت های استارتاپی بسیاری هم اکنون با این موضوع بنیاد شده اند .
متاسفانه این وب سایت ها از دو جنبه تجربه ی اجرا و همکاری با اینفلوئنسرها و همچنین طراحی پلتفرم دارای کیفیت و بیشینه چندانی نیستند. امیدواریم با حضور پلتفرم های جدی در این حوزه کمک بیشتری به توسعه و فرهنگ سازی بازاریابی از طریق چهره های تاثیرگذار صورت پذیرد.
اینفلوینسر مارکتینگ به روش ادسنسور چگونه است؟

چهره های محبوب در ایران در اینستاگرام فعال می باشند پس اینفلوینسر مارکتینگ در اینستاگرام معنا پیدا می کند.

از طرفی اگر بخواهید کمپین های تبلیغات در اینستاگرام داشته باشید از آن جا که شبکه اجتماعی عکس و فیلم محور اینستاگرام مدت زیادی است فعال است پیج های پر تعداد بیش تر اشباع شده میباشند و از آن بازدهی و نرخ درگیری بالا برخوردار نیستند

در نتیجه برای تبلیغات در اینستاگرام بهترین راهکار از دید ادسنسور اینفلوینسر مارکتینگ می باشد. البته صفحه هایی هستند که از دید ادسنسور همچنان دارای بازدهی بالا بواسطه تولید محتوای دسته اول می باشند که قطعا جزو ناشرین تبلیغات در اینستاگرام قرار دارند و به نحوی اینفلوینسر می باشند.

ما بصورت پکیج های متنوع اینفلوینسرها رو دسته بندی نموده و کافیست با انتخاب آن ها سفارش خود را ثبت نمایید.
افراد تاثیرگذار (influencer) به سه دسته تقسیم میشوند، اینفلوینسر های دارای ستاره بالاتر ممکن است یکی از شرایط زیر را داشته باشد :

۱. فالوور بیشتری داشته باشند.
۲. صاحب نام و یا برند برتری باشند.
۳. اثربخشی بیشتری داشته باشد.
۴. محتوای تخصصی ایجاد کنند.

نکته مهمی که بایست در اینفلوئنسر مارکتینگ مد نظر قرار داد همگن بودن و متناسب بودن چهره ی مشهور مورد نظر از لحاظ زمینه فعالیت و جنس کاربران با موضوع کمپین و برند شماست . اینجاست که تمایز ادسنسور رخ می دهد . ادسنسور بواسطه تعدد همکاری با برندهای مختلف در زمینه اینفلوئنسر مارکتینگ به خوبی از اینکه چه برندی با کدام چهره می تواند رشد کاربر را تجربه نماید آگاه است

۵/۵ - (۱ امتیاز)

نظرات بسته شده است، اما بازتاب و پینگ باز است.