ایرانی توانمند
Business is booming.

۸ نکته اساسی برای شروع بازاریابی محتوا وب‌سایت

0 7

۸ نکته اساسی برای شروع بازاریابی محتوا وب‌سایت

روزانه میلیون‌ها پست، ‌مقاله، ویدیو، پادکست و … در اینترنت منتشر می‌شود. چگونه می‌توان مطمئن بود محتوایی که به بازار عرضه کرده‌اید موثر بوده و باعث بهبود دیده شدن سایت شما گشته است؟ و آیا به طور مداوم ترافیک ارگانیک جذب می‌کند؟ در ادامه ۸ نکته را باهم بررسی خواهیم کرد که با رعایت آن‌ها بازدید مناسبی به وب‌سایتتان وارد می‌کنید و بالاتر از رقیبان خود در پیشنهادات گوگل به کاربران قرار می‌گیرید.
۱-اهداف خود را از تولید محتوا مشخص کنید.

هنگامی که برای وبسایت خود محتوا تولید می‌کنید، باید اهداف مربوطه به آن را نیز تعیین کنید. بعضا به اشتباه در زمان تولید محتوای متنی فقط از کلمات کلیدی کوتاه استفاده می‌کنند. با تغییرات الگوریتم‌های گوگل کلمات کلیدی بلند نیز جز موارد مهم در زمان تهیه محتوا هستند و نقش زیادی در سئو تولیدی دارند.

برای ارائه یک محتوای مناسب باید اطلاعات زیادی در مورد مخاطبان هدف خود جمع آوری کنید. سلیقه مخاطب خود را بشناسید،‌ ازآن‌ها سوال کنید و سعی کنید مخاطبین را همراه خود نمایید زیرا افراد دوست‌ دارند که نظراتشان علاوه بر گوشش داده شدن عملی هم شود. پس محتوایی طبق نظر مخاطبانتان تهیه کنید.
۲-محتوای ارزشمند تولید کنید.

برای جذب و ایجاد مخاطبین وفادار،‌ باید محتوای ارزشمند تولید کنید. محتواهای خود را به روز کنید تا برای مخاطبین جذاب باشد. یک تقویم محتوایی داشته باشید و با برنامه‌ریزی اقدام کنید.

وقتی روی ایجاد محتوا برای مخاطبین تمرکز می‌کنید، موارد زیر را در ذهن داشته باشید،‌ رعایت این موارد مخاطبین را بیشتر به سوی محتوای شما جذب می‌کند:

از اینفوگرافی استفاده کنید.
فیلم‌ها و تصاویر را در محتوای متنی خود جای دهید یا به صورت جداگانه ازآن‌ها استفاده کنید.
با محتوای خود نیاز مخاطب را رفع کنید یا مشکلی از او حل نمایید. به زبان دیگر سعی کنید محتوای خود را آموزش محور تولید کنید.
همیشه به دنبال تولید محتوای جدید و تالیفی باشید.

ایجاد محتوایی که نیاز مخاطبین را رفع کند،‌ نام شما را برجسته‌تر می‌کند. هنگام تولید محتوا تمرکز بر منحصر به فرد بودن و اصالت داشتن داشته باشید.
۳-فروش را متوقف کنید.

شرکت‌ها غالباً ذهنیت فروش به مشتری دارند. آن‌ها از هر راهی به دنبال معرفی نام برند خود و فروش به مخاطبین استفاده می‌کنند. شما باید این ذهنیت را تغییر دهید و تمرکز خود را بر ارائه محتوایی ارزشمند بگذارید. خود را جای مخاطبین قرار دهید تا بهتر متوجه شوید که از یک محتوا چه انتظاراتی را دارید.

برای تبلیغ نامحسوس خود می‌توانید از روش تولید محتوا به شیوه رپورتاژآگهی استفاده کنید. رپورتاژآگهی به شما این امکان را می‌دهد علاوه بر آموزش مخاطبان،‌محصول یا خدمات خود را در قالب یک پیشنهاد به آن‌ها ارائه دهید. علاوه بر آن انتشار رپورتاژآگهی در سایت‌های معتبر و لینک‌دادن به سایت شما باعث افزایش اعتبار شما می‌شود و در ضمن بر روی سئو سایت شما نیز تاثیر خوبی دارد.

” راه موفقیت واقعی در تولید محتوا ارزشمند، یادگیری و توانایی در قصه‌گویی، ‌با توجه به سلیقه مخاطبین در هر کانال ارتباطی است .” گری وینرچاک
۴-شبکه‌های اجتماعی
برای بازاریابی موثر وب‌سایت خود باید بدانید که چه محتوایی تولید نمایید و چه موقع باید آن را منتشر کنید. برای اطلاع رسانی محتوای جدید منتشر شده خود باید از شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید.

برای استفاده از روش‌های مختلف اطلاع مخاطبین و ارتباط گرفتن با آن‌ها جهت به دست آوردن ورودی‌های ارگانیک ‌برنامه‌ریزی کنید. شبکه‌های اجتماعی خود را در سایت قرار دهید تا اشتراک‌گذاری برای مخاطبان ساده‌تر شود.
۵-از چندین روش توزیع استفاده کنید.

از آنجا که استفاده از رسانه‌های اجتماعی آسان است. غالباً تنها راهی است، که افراد برای بازاریابی وب‌سایت استفاده می‌کنند. شما باید بر استفاده از چندین روش توزیع تمرکز کنید. مشارکت با شرکت‌های مناسب که در زمینه‌های روابط عمومی تخصص دارند را در نظر بگیرید. بهترین نکات مربوط به بازاریابی محتوا شامل ایجاد لینک با وب سایت‌های با کیفیت از طریق ارسال رپورتاژآگهی، بازاریابی ویدیویی و اینفلوئنسرها است. یافتن اینفلوئنسرها در صنعت شما این امکان را برای شما فراهم می‌کند که در صورت تصمیم به اشتراک‌گذاری مطالب شما با مخاطبین خود، به بخش بزرگی از آن‌ها دسترسی پیدا کنید. ایجاد روابط با اینفلوئنسرها یکی از مهم‌ترین کارهایی است که می‌توانید هنگام بازاریابی وب‌سایت خود انجام دهید.
۶-مخاطبان خود را تعریف کنید.

محتوای وب سایت شما مربوط به خوانندگان مختلف است. شما باید بتوانید مخاطبان خود را تعریف کنید تا بفهمید هرکدام یک از آن‌ها چه پست‌هایی را دنبال می‌کنند. محتواها را متناسب با مخاطبان تقسیم‌بندی و قالب بندی کنید. در نتیجه می‌توانید ترافیک ورودی به وب‌سایت خود را از چند بخش دریافت نمایید.

اگر بخش‌ها و موضوعاتی در وب‌سایت شما وجود دارد که دارای بازدید کمی است،‌ زمان تولید محتوا برای آن قسمت را کم کنید. از ابزارهای ‌تحلیل‌گر مثل Google Analytics استفاده کنید. این کار به شما کمک می‌کند تا بخش‌هایی که مخاطبین شما از آن‌ها استفاده می‌کنند را بهتر بشناسید.
۷-سئو خود را بهینه کنید.
هر محتوایی که می‌نویسید باید برای موتورهای جستجو بهینه شود. بدون بهینه‌سازی موثر سئو، یافتن محتوای شما برای موتورهای جستجو چالش برانگیز است. این امر باعث می شود که مخاطبین در واقع نتوانند محتوای شما را پیدا کنند و ترافیک مورد نیاز شما را فراهم نمایند.
۸-گزارش‌های تحلیلی محتوا را بخوانید.

یکی از مهم‌ترین استراتژی‌های بازاریابی محتوا مطالعه گزارش‌های تحلیلی است. شما باید آن‌ها را بررسی کنید. از آنجا که سلیقه مخاطبین ممکن است مرتبا تغییر کند، پس نیاز دارید تا نوع و استراتژی محتوای خود را نیز تغییر دهید. تمامی کلمات کلیدی،‌ لینک‌ها و…. را مورد بررسی قرار دهید، ‌به پیشنهادات و انتقادات گوش کنید و از تحلیل رقبا غافل نشوید. شما باید بدانید که چه چیزی آنها را به سمت وب سایت رقیب سوق می‌دهد.
کلام پایانی

در پایان، ایجاد استراتژی­‌های بازاریابی محتوای مناسب برای وب‌سایت، شما را ملزم به برقراری ارتباط صحیح با مخاطبین می‌کند. شما باید مخاطبین ارتباط بگیرید تا به شما کمک کنند که در جایگاه بالاتری دیده شوید. وقت خود را صرف شناختن طرز فکر مخاطبین و تولید محتوا،‌ در مقابل ارائه محصول یا خدمات با کیفیت،‌ موثر و کارآمد برای آنها می‌کنید، باعث ایجاد وفاداری هر چه بیشتر آن‌ها خواهید شد. هر تغییراتی که موتورهای جستجوگر در الگوریتم‌های خود که ممکن است نام برند،‌ محتوا، ‌سئو و… را تحت تاثیر قرار دهد را با ساخت محتوای ارزشمند،‌ پاسخگو باشد.

امتیاز post

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.