چکلیستی ۱۲ مرحلهای برای بررسی اینفلوئنسرها
جان هیوستون، کارگردان افسانهای هالیوود علاقه داشت بگوید که او بازیگران را کارگردانی و هدایت نمیکند بلکه انتخابشان میکند. او بازیگران را به این علت که برای نقشی خاص مناسب هستند، انتخاب میکرد و همین قضاوت به تنهایی حداکثر کاری بود که در زمینه هدایت آنها برای بازی انجام میداد.
شما میتوانید همین رویکرد را در زمینه همکاری برند خود با اینفلوئنسرها اتخاذ کنید. قسمت عمده کار پیدا کردن و بررسی دقیق اینفلوئنسرهای مناسب است. لورن مکگراث، رئیس بخش استعدادیابی شرکت لیپ تیلور که اخیراً کتاب راهنمای بازاریابی اینفلوئنسرها را نوشته، فهرست مختصری از سنجههای اصلی فراهم کرده که هنگام بررسی اینفلوئنسرها باید در نظر گرفت. ما این لیست را اینجا با شما به اشتراک میگذاریم تا کمک کنیم در زمینه انتخاب افراد تصمیمهایی به سبک هیوستن بگیرید.
نرخ اشتیاق کاربرها: میانگین لایکها و نظرات اینفلوئنسر به نسبت مخاطبان آنها چقدر است؟
شدت حرکت: آیا تعداد مخاطبین آن اینفلوئنسر، ماه به ماه در حال رشد است؟ آیا یا کاهش چشمگیری در دسترسی و تعامل وجود دارد؟
گرایش: اینفلوئنسر موردنظر در مورد محتوای خود چگونه نظراتی دریافت میکند؟ آیا او با دنبالکنندههای خود رابطه دو سویه برقرار میکند؟
قلمرو نفوذ: چه مقدار از مخاطبان یک اینفلوئنسر متشکل از اینفلوئنسرهای دیگر است؟
کیفیت و ریتم محتوا: آن اینفلوئنسر هر چند وقت یکبار محتوای جدید منتشر میکند؟ کیفیت تصاویر و نوشتههای او چگونه است؟
جمعیتشناسی مخاطبان: چه مقدار از مخاطبان اینفلوئنسر با مخاطب هدف برند همخوانی دارد؟
سبک و لحن: آیا لحن و رابطه اینفلوئنسر با دنبالکنندههایش با آنچه دلخواه برند است، همخوانی دارد؟
اشباع شراکت با برندها: آیا این اینفلوئنسر پیش از این با برندهای دیگر در همین زمینه مشارکت کرده است؟
مرتبط بودن: آیا فعالیتهای آن اینفلوئنسر ارتباطی با برند یا محصول شما دارند؟ آیا در زمینه مشابهی که برای مخاطب هدف شما اهمیت دارد، دارای صلاحیت است؟
رونق: آیا آن اینفلوئنسر پروژههای مرتبطی در دست انجام دارد؟ آیا در هیاهوی موجود یا فزایندهی پیرامون اینفلوئنسر ، فرصتهای مشابهی وجود دارد که بتوان آن را تبدیل به سرمایه کرد؟
سهولت همکاری: آیا همکاری با این اینفلوئنسر در گذشته دشوار بوده است؟
قیمتگذاری: این اینفلوئنسر (یا نماینده او) در مقایسه با دیگر افراد حاضر در بازار چه بهایی برای خود در نظر میگیرد؟
متخصصین ارتباطات در شرکتهای بسیاری مثل Cisco، Adobe، SAP، Ketchum راهبردها و تاکتیکهای بازاریابی اینفلوئنسر خود را در راهنمای بازاریابی اینفلوئنسر PR News به اشتراک میگذارند.
منبع: prnewsonline.com
//
نظرات بسته شده است، اما بازتاب و پینگ باز است.