۵ چالش پیش روی زنجیره تامین لوازم آرایشی شما
یک راه حل دقیق تنظیم شده یک چیز زیبایی است — و زمانی که در مورد زنجیره تامین لوازم آرایشی صحبت می کنیم این موضوع حتی بیشتر صادق است.
محصولات زیبایی و مراقبت شخصی به طور جدی در رده “اقلامی که مشتریان برای دریافت آنها صبر نمی کنند” قرار می گیرند. همانطور که سالها بهطور مستقیم شاهد بودیم، راهاندازیهای پرمخاطب و تاییدیههای افراد مشهور طرفدارانی را برای سفارش آنلاین بههم میآورند. موفق ترین فروش نه در چند ساعت یا چند روز، بلکه اغلب در چند دقیقه، انجام سفارش زیبایی را به بخش مهمی از تجربه مشتری تبدیل می کند.
از سوی دیگر، این بدان معنی است که هرگونه تاخیر نه تنها بر سفارش فردی بلکه کل برند منعکس می شود. تجربه منفی سفارش به طور قابل توجهی توسط بررسی های آنلاین و شبکه های اجتماعی تقویت می شود و خریداران بالقوه و همچنین مشتریان اصلی را دور می کند.
حتی با وجود یک محصول استثنایی، برنامه ریزی لجستیک ضعیف این پتانسیل را دارد که همه چیز را برای برند شما زشت کند. تنگناهای غیرمنتظره بوجود می آیند. ذخیره سازی ناکافی محصول شما را خراب می کند. بسته بندی از محصول شما محافظت نمی کند. ما میتوانیم ادامه دهیم، اما همین کافی است که بگوییم هر تعداد خطا در انجام سفارش و فاجعههای تحویل وجود دارد که میتواند نام تجاری شما را بد نشان دهد.
اگر این یک نقص یکباره در زنجیره تامین لوازم آرایشی شما باشد، معمولاً می توانید با آن مقابله کنید. هنگامی که ارائه شکایات مشتریان، دوباره کاری کردن سفارش یا مشاهده انباشته شدن بازپرداخت ها به یک امر عادی تبدیل می شود، این وضعیت احتمالاً به طور غیرقابل جبرانی به برند شما آسیب می زند.
تجارت الکترونیک بر اهمیت زنجیره تامین تاکید دارد
به سختی می توان زمانی را به خاطر آورد که بخش مراقبت شخصی پر جنب و جوش تر بوده است. حتی در برابر هیاهوی یک بیماری همه گیر جهانی، سفارشات خودمراقبتی افزایش یافت و انتظار می رود رشد آنلاین در این بخش تا سال ۲۰۲۳ به ۴۸ درصد برسد.
علاوه بر این، بخشهای مصرفکننده جدیدی در حال باز شدن هستند که این روندها را تسریع میکنند. به عنوان مثال، محصولات مراقبت شخصی برای مردان، بخشی که انتظار می رود تا سال ۲۰۲۲ به ارزش ۱۶۶ میلیارد دلار برسد.
از آنجایی که خرید محصولات زیبایی، سلامتی و سلامتی به صورت آنلاین در حال تغییر بوده است، اهمیت فرآیند تحقق بسیار مهم شده است. انتقال مشتریان خود از تجربه سفارش کاربر پسند از طریق تأیید، ردیابی و تحویل دقیق و به موقع، پایه و اساس هر برند زیبایی موفق است.
پشتوانه همه اینها زنجیره تامین لوازم آرایشی و شرکای شماست که با آنها کار می کنید تا به خوبی کار کند.
5 چالش زنجیره تامین لوازم آرایشی و بهداشتی
با در نظر گرفتن این موضوع، در اینجا پنج چالش پیش روی متخصصان لجستیک در بخش لوازم آرایشی وجود دارد که برای ایجاد (و حفظ) یک برند زیبایی قابل اعتماد باید بر آنها غلبه کرد:
گرایش ها تقاضا را افزایش می دهند – حفظ سلیقه مصرف کنندگان یک امر ثابت در صنعت لوازم آرایشی است، به این معنی که آنچه امروز داغ است باید در قفسه فروشگاه ها باشد و دیروز در سایت شما موجود باشد. سپس باید به همان سرعت در دست مشتری شما باشد. این امر فضای بسیار کمی را برای اختلالاتی که تحویل کند را ایجاد میکند، باقی میگذارد، زیرا در صورتی که شرکت شما نتواند، رقبای زیادی در انتظار تکمیل این سفارش هستند. یک زنجیره تامین سریع و قابل اعتماد بیش از آرامش خاطر، به مزیت رقابتی شما نسبت به کسانی که راه حل های اجرای ضعیف تری دارند تبدیل می شود.
مقاصد متنوع – از یک مشتری تجارت الکترونیک که یک کالا را سفارش می دهد تا خرده فروش بین المللی که کل محدوده شما را سفارش می دهد، باید برای هر احتمالی در مورد آنچه که ذخیره می کنید و نحوه ارسال آن به میان می آید، آماده باشید. حتی مهمتر در این چالش، توانایی مقیاسبندی سریع است. اگر سفارش بزرگی به طور غیرمنتظره وارد شود، شاید وقتی خردهفروشی محصول شما را پس از یک آزمایش موفقیتآمیز تحویل میگیرد و میخواهد آن را در سراسر کشور طی هفتهها ببرد، به یک تیم تکمیلی نیاز خواهید داشت که بفهمد چگونه میتواند محمولههای اولیه را از طریق زنجیره تامین تسریع کند.
بسته بندی برابر با پرستیژ است – همه افراد در ظرفیت بر این عقیده هستند که بسته بندی یکی از مهمترین عناصر انجام سفارش است. این ده برابر در مورد کالاهای لوکسی که در زنجیره تامین لوازم آرایشی و زیبایی جریان دارند صدق می کند. تصوری که مشتری شما هنگام باز کردن آن جعبه برای اولین بار میگیرد، هر جنبه دیگری از تجربه آنها با محصول شما را نشان میدهد. اگر پس از پیمایش در شرکتهای حملونقل و گذراندن ساعتها در ون تحویل، کیفیت همچنان میدرخشد، انجام سفارش شما به قول مهم برند پایبند است. اگر گرد و غبار و آسیب دیده رسید، باید سؤالات سختی از ارائه دهنده خود بپرسید، زیرا می توانید مطمئن باشید که مشتری شما آنها را از شما خواهد پرسید!
یخچال مورد نیاز است؟ – بسیاری از دسته بندی های محصولات دارای الزامات منحصر به فردی در مورد حمل و نقل و ذخیره سازی هستند، اما با کنترل آب و هوا، خطرات به سطح دیگری افزایش می یابد. با توجه به اینکه برخی از لوازم آرایشی در دمای خاصی ذخیره می شوند، دانش و توانایی شریک رضایت شما برای قرار دادن سطوح مختلف یخچال ممکن است مهم باشد. ناکامی در مواجهه با این چالش و هزینه ضایعات، حتی قبل از اینکه سفارشات از دست رفته و کاهش شهرت برند را که ناگزیر به دنبال آن است، در نظر بگیرید، به یک مسئله اصلی تبدیل می شود.
ایمن و ایمن – برای دسته ای از محصولات که معمولاً شامل اقلام کوچک است، امنیت یک نکته مهم است. آنچه که محموله های لوازم آرایشی گاهی اوقات فاقد اندازه است، ارزش آنها بیش از آرایش (ببخشید جناس) است، که پیشگیری از سرقت را بسیار مهم می کند. مانند هر زنجیره تامین، شما به اندازه ضعیف ترین حلقه خود قوی هستید. هر مکان ذخیره سازی و ارائه دهنده حمل و نقل باید برای بالاترین استانداردهای امنیتی مورد بررسی قرار گیرد تا اطمینان حاصل شود که این محصولات گران قیمتی که باید در فروشگاه ها وجود داشته باشند تا شب قبل از رسیدن به قفسه از بین ن روند.
اگر بتوانید با موفقیت این پنج نگرانی اصلی را با متخصصان لجستیک داخلی خود یا یک ارائه دهنده خدمات شخص ثالث (3PL) برطرف کنید، زنجیره تامین لوازم آرایشی شما تجارت شما را هدایت می کند و مشتریان شما را خوشحال می کند. و آنها را برای اطلاعات بیشتر ادامه دهید.
همانطور که محصولات شما باعث می شود کسانی که آنها را خریداری می کنند ظاهر و احساس بهتری نسبت به خودشان داشته باشند، کسب و کار شما نیز با دانستن اینکه زنجیره تامین آن در دستان امنی است احساس مشابهی را تجربه خواهد کرد.
——————-
Cosmetics Supply Chain Challenges Post Header
5 Challenges Facing Your Cosmetics Supply Chain
A finely tuned fulfillment solution is a thing of beauty — and that’s even more true when we’re talking about a cosmetics supply chain.
Beauty and personal care products fall firmly into the category of “items that customers can’t wait to receive”. As we’ve seen first-hand for years, high-profile launches and celebrity endorsements have fans lining up online to order. The most successful sell-out not in hours or days, but often in minutes, making beauty order fulfillment a critical part of the customer experience.
On the other hand, this means that any delay reflects badly not only on the individual order but the entire brand. A negative order experience is significantly amplified by online reviews and social networks, turning away potential buyers as well as the original customers.
Even with an exceptional product involved, poor logistics planning has the potential to turn things ugly for your brand. Unexpected bottlenecks arise. Inadequate storage spoils your product. Packaging fails to protect your product. We could continue, but suffice it to say that any number of order fulfillment errors and delivery disasters exist that can show your brand in a bad light.
If it’s a one-off glitch in your cosmetics supply chain, you can usually cope. When it becomes the norm to field customer complaints, rework an order, or see returns piling up, the situation is likely to irreparably damage your brand.
eCommerce Emphasizes Supply Chain Importance
It’s hard to recall a time when the personal care sector has been more vibrant. Even against the tumult of a global pandemic, self-care orders soared and online growth in the sector is expected to hit 48% by 2023.
Furthermore, new consumer segments are opening up that will accelerate those trends. Personal care products for men, for example, a segment expected to be worth $166 billion by 2022.
As purchases of beauty, health and wellness products have continued to shift online, the importance of the fulfillment process has become paramount. Moving your customers from a user-friendly order experience through confirmation, tracking, and accurate, timely delivery is the foundation for any successful beauty brand.
Underpinning all of this is your cosmetics supply chain and the partners you work with to keep it running smoothly.
5 Cosmetics Supply Chain Challenges
With that in mind, here are five challenges faced by logistics professionals in the cosmetics sector that must be overcome to establish (and maintain) a trusted beauty brand:
TRENDS DRIVE DEMAND – Staying on top of consumer tastes is a constant in the cosmetics industry, which means that what’s hot today needs to be on store shelves and available on your site yesterday. Then it needs to be in your customer’s hands just as quickly. That leaves very little room for disruptions that slow delivery, as there are plenty of competitors waiting to fill that hot order if your company can’t. A fast and reliable supply chain provides more than peace of mind, it becomes your competitive advantage over those with weaker fulfillment solutions.
DIVERSE DESTINATIONS – From the individual eCommerce customer who orders a single item to the international retailer who orders your entire range, you need to be prepared for every eventuality when it comes to what you store and how you send it. Even more important in this challenge is the ability to scale quickly. If a big order arrives unexpectedly, perhaps as a retailer picks up your product after a successful test and wants to take it nationwide in weeks, you’re going to need a fulfillment team who understands how to expedite those initial shipments through the supply chain.
PACKAGING EQUALS PRESTIGE – Everyone at Capacity is of the opinion that packaging is one of the most important elements of order fulfillment. That applies tenfold when it comes to the luxury goods that flow through the beauty and cosmetics supply chain. The impression your customer gets when they first open that box informs every other aspect of their experience with your product. If the quality still shines through after navigating the carriers and spending hours on the delivery van, your order fulfillment is keeping a crucial brand promise. If it arrives dusty and damaged, you have to ask tough questions of your provider, because you can be sure your customer is going to ask them of you!
REFRIGERATION REQUIRED? – Many product categories have unique requirements regarding handling and storage, but the stakes rise to another level when climate control is involved. With some cosmetics stored at a specific temperature, your fulfillment partner’s knowledge and ability to accommodate varying levels of refrigeration might be important. Failure to meet this challenge and the cost of waste becomes a major issue, even before you take into account the lost orders and drop in brand reputation that inevitably follows.
SAFE & SECURE – For a category of product that typically involves small items, security is a big consideration. What cosmetics shipments sometimes lack in size, they more than makeup (pardon the pun) in value, which makes theft prevention crucial. As with any supply chain, you’re only as strong as your weakest link. Every storage point and transport provider must be vetted for the highest security standards, to make sure that these expensive products that should be in stores don’t slip off into the night before they make it to the shelf.
If you can successfully address these five main concerns with either your in-house logistics professionals or a third-party fulfillment provider (3PL), your cosmetics supply chain will drive your business and delight your customers. and keep them coming back for more.
Just as your products make those who buy them look and feel better about themselves, your business will experience a similar feeling knowing its supply chain is in safe hands.
If you have questions about facing up to your unique cosmetics supply chain challenges, contact us today for a complimentary consultation.
————–
Cosmetics logistics – Challenges and characteristics
In recent years, products related to hygiene and personal care have experienced constant exponential growth. While it is true that during the last year this growth has stagnated due to the pandemic, there are categories such as skin care that have been able to ride the wave.
This trend in the evolution of the cosmetic industry has as its main catalyst the new generations. Apart from being more aware of what personal care implies, their consumption habits have also modified the market. Internet has become one of the preferred shopping channels for young people, since they have all the options in just one click.
Seeing these new trends, companies in the cosmetics sector have to resort to innovative solutions in both their sales channel and their supply chain. And it is in this moment when Lógicos 3PL can become the ideal partner.
Cosmetics logistics – Challenges and characteristics
The cosmetic sector has unique characteristics and it is among the most demanding at all levels. Controlling the stock and volume of orders, as well as delivery times, are just some of the things to pay special attention to.
Here you can find some of the characteristics to take into account in the cosmetics sector in order to carry out adequate logistics:
Characteristics of the products
Cosmetic products are usually very sensitive to both extreme temperatures and humidity or light. Therefore, when it comes to storage, it is necessary to have a place that can adapt to these requirements, whether it is your own warehouse or that of a 3PL logistics partner such as Lógicos.
cosmetics logistics in spain
Meeting demand
One of the main challenges that the cosmetic sector implies is to deal with its dynamism: it is an ever-changing sector that regularly adapts to the prevailing fashions.
The continuous product launches create difficulties for companies to adapt to the continuous market fluctuations, as well as to control supply and demand.
It is very important to have a 3PL logistics operator who adapts to the specific characteristics of this sector in terms of storage and fulfillment.
Stock Management
There are certain times of the year when the demand for cosmetic products is altered, such as during the summer, Black Friday or Christmas. If you have the services of a logistics operator such as Lógicos, this partner will have to analyse the flow of products and the seasonal nature of them to maintain the appropriate stock throughout the year.
Forecasting the demand and the purchasing behaviour of customers will help monitor inventory and avoid supply bottlenecks.
Delivery times
Another challenge in this sector has to do with the high expectations of customers in terms of delivery times for online products. They are usually used to the delivery times of giants like Amazon that ship with 24- or 48- hour deadlines.
The only way to meet these demands is through logistics and an optimised storage and transport network. In addition, an optimised logistics network close to the point of delivery will also have a positive impact on other issues such as CO₂ emissions.
Keys to logistics for the cosmetics sector – Lógicos 3PL
Lógicos 3PL is an expert logistics operator in the cosmetic sector; we are here to facilitate and minimise your work:
Warehousing
We have an optimised warehouse with multi-volume areas that meet the needs of all types of products. In addition to for delicate products such as many cosmetics, we also have 24/7 security in the facilities.
Pick & Pack
We take care of packing each order according to your requirements. It is very important for us to create personalised and special orders; we can also use your own packaging.
Furthermore, we know that due to the characteristics of this sector, we will surely have to face many promotional actions, as well as new launches.
cosmetics logistics
Shipping & Freight Brokerage
We take care of minimising costs by grouping shipments and contacting the right carrier. In addition, we ship anywhere in the world; optimised management of inventory, transportation and customs is vital to us.
We also know that customers often demand tight delivery times, that’s why our transport solutions are also more flexible.
Reverse logistics
Although our goal is to achieve the satisfaction of the final customer, sometimes the customer changes his mind about the product. Managing returns efficiently and smoothly is vital to maintain consumer confidence.
Supply Chain Innovation
In each of the steps that we take, innovation prevails. For us, having the latest technology is of utmost importance. That’s why our systems integrate with yours so you never lose sight of your stock or your operations.
Each one of our supply chain management is oriented to satisfy your requirements as well as the needs and requests of the end customer.
logistics for beauty and cosmetic industry
As we have already said, in Lógicos, we are specialised in the logistics of the cosmetic sector for both ecommerce and distributors, so do not hesitate to contact us if you need more information.
نظرات بسته شده است، اما بازتاب و پینگ باز است.