ایرانی توانمند
Business is booming.

ماموریت و چشم انداز استی لادر

8

ماموریت و چشم انداز استی لادر

ماموریت و چشم انداز عناصر استاندارد و حیاتی استراتژی سازمانی یک شرکت هستند. اکثر شرکت های تاسیس شده بیانیه های ماموریت سازمانی و بیانیه های چشم انداز را تهیه می کنند که به عنوان راهنمای اساسی در ایجاد اهداف شرکت عمل می کند. سپس شرکت برنامه های استراتژیک و تاکتیکی را برای اهداف توسعه می دهد. ماموریت و چشم انداز یک سازمان راه حیاتی آن برای پایداری است. آنها هدف امروز بودن و آرزوی فردا را تعیین می کنند. یک مأموریت روشن اطلاعات واضحی را برای تصمیم گیری روزانه به سازمان ها ارائه می دهد.

چرا امروزه وجود دارند. یک چشم انداز روشن، جاه طلبی سازمان ها را برای آینده ترسیم می کند. چیزی که آرزو دارند باشند. مأموریت و چشم‌انداز دیدگاه‌های متفاوتی را ارائه می‌دهند، اما به نوعی به هم مرتبط هستند که هر دو سازمان را به بیان یک هدف منحصر به فرد سوق می‌دهند.

 

بیانیه های چشم انداز گاهی اوقات اشتباه گرفته می شوند یا به صورت مترادف با بیانیه های ماموریت استفاده می شوند. با این حال، بیانیه‌های چشم‌انداز باید جهت‌گیری بیشتری ارائه دهند و چشم‌اندازی از ارزش‌های شرکت را در بر گیرند. یک چشم انداز ممکن است جهتی را برای شرکت برای ۵ تا ۱۰ سال آینده فراهم کند، در حالی که تعهد به صداقت، شفافیت، باز بودن و سایر ارزش های مشابه را نیز متذکر می شود.

این باید الهام بخش کارکنان باشد و به آنها احساس هدف بدهد.

 

بیانیه ماموریت یک شرکت اساساً بیانیه هدف آن است. این به عنوان راهنمای تمام تصمیم گیری های شرکت عمل می کند. سهامداران، رهبران و کارکنان عموماً هدف مأموریت هستند. این باید به کارکنان درون سازمان کمک کند تا بدانند چه تصمیمات و وظایفی به بهترین وجه با ماموریت شرکت هماهنگ است. علاوه بر این، هر یک از کارگران مسئولیت و تعهد خود را نسبت به وظیفه خود می دانند.

بیانیه ماموریت بینشی را در مورد آنچه رهبر شرکت به عنوان هدف اصلی حضور در تجارت می‌داند، ارائه می‌دهد. برخی از شرکت ها ماموریت هایی با انگیزه سود دارند، در حالی که برخی دیگر مشتریان را به یک نقطه کانونی تبدیل می کنند. سایر شرکت ها از مأموریتی برای اشاره به اهداف نوع دوستانه تر استفاده می کنند که در نهایت منجر به سود می شود.

 

بیانیه های ماموریت و چشم انداز برای هدایت تفکر مدیریت در مورد مسائل استراتژیک، به ویژه در زمان تغییرات مهم، مهم هستند. علاوه بر این، می‌خواهد به تعریف استانداردهای عملکرد کمک کند و با ارائه تمرکز و اهداف مشترک، کارکنان را برای کار مولدتر ترغیب کند. با استفاده از چشم انداز و مأموریت، تصمیم گیری کارکنان را هدایت می کند و به ایجاد چارچوبی برای رفتار اخلاقی کمک می کند.

 

شرکت می تواند از چشم انداز و ماموریت به عنوان نقطه کانونی برای افراد استفاده کند تا هدف و جهت سازمان را شناسایی کنند و از مشارکت بیشتر در فعالیت های سازمان منصرف شوند. چشم انداز و ماموریت نیز برای ایجاد پیوندهای نزدیک تر و ارتباط بهتر با مشتریان، تامین کنندگان و شرکای اتحاد مهم است. همچنین برای جلب حمایت خارجی و به عنوان یک ابزار روابط عمومی استفاده می شود.

چشم انداز

 

شرکت های Estee Lauder باید رهبر جهانی در زیبایی پرستیژ به عنوان نیروگاه خلاقیت و نوآوری بی رقیب و متنوع و سازنده برند باشد. به نظر من این بیانیه چشم انداز را نباید دست کم گرفت. این به این دلیل است که امروزه، Estee Lauder یک شرکت بسیار موفق در صنعت زیبایی است که محصولات آنها در بیش از ۷۰ کشور جهان در بازارهای بین المللی وجود دارد. این امر با بازار در حال ظهور آنها در قاره آمریکا، منطقه خاورمیانه و آفریقا و همچنین منطقه آسیا ثابت شد.

 

علاوه بر این، آنها همچنین به طور گسترده ای بر اساس نام تجاری، دسته بندی، جغرافیا و کانال های توزیع متنوع هستند. این شرکت در زمینه تولید و بازاریابی محصولات مراقبت از پوست، آرایش، عطر و مراقبت از مو با ۲۷ برند تخصص دارد. برای بیش از ۶۰ سال، شرکت های Estée Lauder مجموعه ای بی نظیر از برندها را ایجاد کرده است. محصولات آنها در بیش از ۱۵۰ کشور فروخته می شود و از اعتبار سطح پایین تا لوکس فوق العاده درجه یک را شامل می شود. این نشان می دهد که آنها بر اساس جهانی عمل کرده و به یک رهبر جهانی در زیبایی پرستیژ تبدیل شده اند.

ماموریت

 

ماموریت شرکت Estee Lauder این است که “بهترین ها را برای هرکسی که لمس می کنیم به ارمغان بیاوریم و در هر کاری که انجام می دهیم بهترین باشیم”. به نظر من این یک ماموریت نیست. این به این دلیل است که ماموریت استی لادر محصول شرکت خود را اعلام نمی کند. فرض کنید، ماموریت باید در مورد تجارت آنها توضیح دهد. بنابراین، من مأموریت جدیدی را برای شرکت استی لادر ایجاد می‌کنم که این است که محصولات آرایشی نوآورانه با بالاترین کیفیت را به مشتریان ارائه دهد و خدمات برجسته‌ای را با رفتار با هر فردی که دوست دارد با او رفتار شود، ارائه دهد. شرکت های Estee Lauder همچنین می خواهند محیطی ایجاد کنند که باعث رشد و رفاه شخصی شود که به دنبال سود باشد، اما هرگز به قیمت کیفیت، خدمات یا شهرت.

 

آنها همچنین می خواهند با حذف ضایعات و کاهش ناکارآمدی، شهرت تصویر، سبک و اعتبار خود را افزایش دهند تا حداکثر ارزش را برای مشتریان خود فراهم کنند. ELC همچنین می‌خواهد با تامین‌کنندگان، خرده‌فروشان و همکاران خود بر اساس عدالت و اعتماد شراکت ایجاد کند و در هر جامعه‌ای که به آن خدمت می‌کند، شهروندانی مسئولیت‌پذیر باشد.

تجزیه و تحلیل اجزای بیانیه ماموریت

فلسفه

 

Estée Lauder امپراتوری لوازم آرایشی خود را بر این باور بنا کرد که هر زنی می تواند زیبا باشد. این فلسفه به همان اندازه امروز مرتبط است که یک حقیقت قدرتمند و جهانی است که بر میراث و ارزش های برند بنا شده و تصدیق می کند که زیبایی به اشکال مختلف وجود دارد. شرکت‌های استی لودر می‌خواهند مشتری‌شان در پوست خودشان راحت باشند و بدانند چه چیزی برایشان مهم است و آنها را خوشحال می‌کند. این به این دلیل است که وقتی مصرف کننده نسبت به خود احساس خوبی دارد، هیچ محدودیتی برای کاری که می تواند انجام دهد وجود ندارد.

از زمانی که استی لادر شرکت استی لادر را در سال ۱۹۴۶ با چهار محصول آرایشی و رویاهای نامحدود تأسیس کرد، این شرکت تقریباً هر سال بر اساس اصول کلیدی که او ایجاد کرده است رشد کرده است که عبارتند از تنوع، نوآوری، کارآفرینی، عزت نفس و اخلاق.

تنوع

 

شرکت استی لادر شرکتی است که تنوع افکار، ویژگی‌های شخصی، پیشینه فرهنگی، تجربه حرفه‌ای، نقش، تصدی و موقعیت جغرافیایی را در سیاست‌ها، شیوه‌ها و تعاملات روزمره تشویق می‌کند. با انجام این کار، آنها از یک فرهنگ فراگیر حمایت می کنند که منجر به خلاقیت، نوآوری و مزیت رقابتی می شود. آنها تلاش می کنند تا در جایی که جذب، توسعه و حفظ استعدادهای برتر در سراسر جهان منعکس کننده تنوع مصرف کننده جهانی است، کارفرمای انتخابی باشند. آنها همچنین برای همه کارکنان و متقاضیان استخدام بدون در نظر گرفتن نژاد، رنگ، مذهب، جنسیت، سن، منشاء ملی، گرایش جنسی، هویت جنسی، ناتوانی، اطلاعات ژنتیکی یا وضعیت جانبازی یا هر ویژگی دیگری که توسط قانون حمایت می شود، فرصت های شغلی برابر را فراهم می کنند.

خلاقیت و نوآوری

 

در شرکت های Estée Lauder، آنها معتقدند که خلاقیت و نوآوری باعث موفقیت آنها می شود. ایده بزرگ بعدی می تواند از طرف هر کسی باشد، بدون توجه به جایی که در سازمان نشسته است. برای حمایت از فرهنگ نوآوری، ELC برنامه‌ها، کارگاه‌ها و پلتفرم‌های دیجیتالی را ارائه می‌کند که ابزارهای مورد نیاز برای تفکر پیشرفت، اشتراک ایده و همکاری را در اختیار کارکنان قرار می‌دهد. علاوه بر این، اشتیاق آنها به نوآوری و تعهد به پیش بینی و فراتر رفتن خلاقانه از انتظارات مصرف کننده، تلاش های تحقیق و توسعه جهانی (R&D) آنها را هدایت می کند. دانشمندان آنها در مرزهای زیست شناسی پوست کار می کنند و از آخرین پیشرفت های تکنولوژیکی برای توسعه لوازم آرایشی استفاده می کنند که زیبایی شناسی برتر، عملکرد بالا و لذت زیادی را برای میلیون ها مصرف کننده خود در سراسر جهان ارائه می دهد.

کارآفرینی

 

استعدادهای کارآفرینی کارکنان آنها نیز یکی از نقاط قوت اصلی آنهاست. آنها آنها را قادر می سازند تا محصولات و خدماتی را طراحی کنند که تخیل مصرف کنندگان خود را به خود جلب کرده و صنعت را به مسیرهای جدیدی سوق دهد. آنها طیف گسترده ای از برنامه های توسعه را بر اساس سطح کارکنان خود در سازمان و نقش آنها در یک نام تجاری، منطقه یا عملکرد ارائه خواهند کرد. آنها بر این باورند که با توسعه استعداد کارکنان جدید با برنامه ها و تجربیات طراحی شده برای یادگیری عمیق و ایجاد مهارت ها به آنها برای دستیابی به موفقیت بلندمدت کمک می کند. این به این دلیل است که میراث شرکت های Estee Lauder بر پایه یادگیری مستمر و پرورش خلاقیت کارکنان آنها بنا شده است.

اعتماد به نفس

 

ارتقای عزت نفس، نه تنها در فعالیت های تبلیغاتی و بازاریابی، بلکه در کارهای بشردوستانه ای که در مراقبت از سرطان سینه و جامعه HIV/AIDS انجام می دهند، در رویکرد آنها ضروری است. به عنوان مثال، ارزش‌های عزت نفس در فعالیت‌های تبلیغاتی و بازاریابی زمانی که یکی از برندهای استی لادر، بابی براون، کمپین جذاب «بسیار قدرتمند» بر اساس زیبایی زنان واقعی با استفاده نکردن از مدل‌های حرفه‌ای داشت، ترویج شد.

 

لوازم آرایشی بابی براون به زنان این امکان را می دهد که ظاهر و احساس خود را داشته باشند، فقط زیباتر و با اعتماد به نفس بیشتر.

اخلاق

 

شرکت های Estee Lauder با اخلاق و صداقت سازش ناپذیر کار می کنند. آنها مردم خود را تشویق می کنند تا همیشه خلق کنند، نوآوری کنند، کارآفرین باشند و برای بهترین ها تلاش کنند. آنها همچنین از همه در ELC انتظار دارند بالاترین استانداردهای رفتار حرفه ای و شخصی را رعایت کنند. آنها هیچ رشوه یا فسادی را تحمل نمی کنند. انتظارات آنها و خط مشی های کلیدی آنها در آیین نامه رفتار کارکنان و آئین نامه رفتار تامین کننده خلاصه شده است. همه کارمندان جدید یک کپی از کد رفتار دریافت خواهند کرد و ELC برای کمک به درک الزامات آن آموزش هایی را ارائه می دهد. کارمندان به ماژول آموزش آنلاین Estee Lauder دسترسی دارند که از طریق اینترانت جهانی آنها در دسترس است، که از سناریوهای واقعی برای کمک به کارکنان برای درک نحوه اعمال کد استفاده می کند.

خود – مفهوم

 

شرکت های Estee Lauder از خدمات “High-Touch” به عنوان یک عنصر مخفی استفاده می کنند که واقعاً آنها را متمایز می کند و به آنها امکان می دهد تناسب و ارزش واقعی را به مصرف کنندگان خود ارائه دهند. در عصر دیجیتال، با تغییر عادات خرید مصرف‌کنندگان، High-Touch به فناوری پیشرفته تبدیل شده است و از سطح فروش فراتر رفته و به صفحه نمایش رایانه می‌رود. آنها از طریق تجارت الکترونیک، شبکه های اجتماعی و ابزارهای تعاملی با مشتریان خود به صورت آنلاین ارتباط برقرار می کنند.

 

در وب‌سایت برند Estée Lauder، بازدیدکنندگان می‌توانند یک عکس آپلود کنند و از «ویجت آرایشی» برای آزمایش جدیدترین رنگ‌ها و دستیابی به یک آرایش مجازی در زمان خود و در آسایش خانه‌شان استفاده کنند. با High-Touch، آنها پیوندهای عاطفی قوی با مصرف کنندگان از طریق مارک های آرمانی و پرستیژ خود و مشاوره تخصصی مشاوران زیبایی خود ایجاد می کنند. این یک ترکیب قدرتمند است کیفیت بی‌نظیر محصولات شرکت استی لادر، همراه با خدمات شخصی برجسته، مجموعه‌ای از ارزش بی‌ارزش را ایجاد می‌کند که بسیار فراتر از محصول، قیمت و علم است. این مجموع تجربه است که برندهای شرکت Estee Lauder را متمایز می کند.

نگرانی برای منافع ذینفعان

 

استی لادر استراتژی بلند مدت پویا برای تقویت رهبری در زیبایی پرستیژ دارد. استی لادر با استراتژی وب خود سعی می کند نیازهای مدیران محصول، مشتریان و فروشگاه های خرده فروشی را برآورده کند. مانند بسیاری از تولید کنندگان و بازاریابان محصولات با نام تجاری، شرکت استی لادر باید بسیاری از منافع مختلف و گاه متضاد را خشنود کند. مدیران محصولی وجود دارند که می‌خواهند از برندهای ارزشمند عطر و لوازم آرایشی Lauder مانند Clinique، Bobbi Brown، Aramis و نام پرچمدار آن Estee Lauder محافظت کنند. و، مشتریانی هستند که آنها را خریداری می کنند، معمولاً نه از طریق استی لادر، بلکه از طریق زنجیره های خرده فروشی مارک دار.

 

استی لادر استراتژی وب سه لایه ای را با ایجاد Gloss.com پیاده سازی کرده بود، یک سرمایه گذاری وب مستقل در زمینه عطر و لوازم آرایشی که با مشارکت استی لادر و دو رقیب اصلی آن – شانل و کلارینز، به عنوان راه حلی برای تضاد منافع است.

 

برای جلب رضایت خرده فروشانی که Estee Lauder با آنها روابط تجاری قوی دارد، این شرکت در پاییز امسال یک برنامه “صندوق خرده فروشی” را نیز اجرا خواهد کرد که محتوای مارک دار را برای وب سایت های مشتریان زنجیره خرده فروشی عمده خود ارائه می دهد. برنامه سندیکایی به طور موثر محتوایی را که Estee برای سایت‌های خود توسعه داده است، مجدداً هدف قرار می‌دهد و کنترل شرکت را بر موقعیت‌یابی برند حفظ می‌کند و در عین حال عملکرد و سودآوری وب‌سایت‌های شرکای خرده‌فروشی خود را افزایش می‌دهد.

مشتریان

 

اکثر مصرف کنندگان شرکت استی لادر، مشتریانی با درآمد بالا هستند که از محصولات با بالاترین کیفیت، مارک های بادوام و خدمات عالی که دقیقاً همان چیزی است که ارائه می دهند، طرفداری می کنند. آنها متعهد به ارائه کیفیت بی نظیر و خدمات بی نظیر به همه مصرف کنندگان خود هستند. ارتباط و آگاهی مصرف کننده برای آنها به عنوان یک شرکت الهام گرفته از مصرف کننده بسیار مهم است. Estée Lauder واقعاً به زنان در همه جا اختصاص دارد و همچنان یکی از تأثیرگذارترین برندهای جهان با پرفروش ترین محصولات مورد علاقه میلیون ها زن در ۱۴۰ کشور در سراسر جهان است.

محصولات و خدمات

 

شرکت Estée Lauder شرکت تولید کننده و بازاریاب محصولات مراقبت از پوست، آرایش، عطر و مراقبت از مو با ۲۷ برند معتبر است. برند Estee Lauder خدمات استثنایی و با لمس بالا را در صنعت زیبایی تعریف می کند و در عین حال محصولاتی با کارایی بالا، نوآورانه و شیک و جاودانه در مراقبت از پوست، آرایش و عطر ارائه می دهد. مصرف کنندگان آنها به محصولات با بالاترین کیفیت، مارک های بادوام و خدمات عالی علاقه دارند که دقیقاً همان چیزی است که شرکت های Estée Lauder ارائه می دهد.

 

همانطور که مشاهده می شود هنگامی که مشاوران زیبایی Estée Lauder تعهد به خدمات عالی دارند که در آن اشتیاق به محصولاتی مانند پرفروش ترین Advanced Night Repair یا Double Wear Foundation، آخرین ترند رنگ خالص یا یکی از عطرهای فریبنده خود مانند Sensuous Nude دارند. اما مهمتر از همه، همه آنها این باور را دارند که هر روز هدفی را دنبال می کنند که می تواند احساس یک زن را نسبت به خودش تغییر دهد.

بازارها

 

شرکت Estee Lauder به صورت جهانی فعالیت می کند و اکثر فروش خالص آنها در خارج از ایالات متحده ایجاد می شود. قاره آمریکا بزرگترین آنها از نظر فروش است. آمریکای لاتین، اگرچه هنوز کوچک است، یکی از مناطق فرعی آنهاست که سریع‌ترین رشد را دارد. اروپا، خاورمیانه و آفریقا بیشترین درصد درآمد عملیاتی شرکت استی لادر را شامل می شود و شامل تجارت خرده فروشی سفر آنها می شود. آنها همچنین در کشورهای اروپایی تثبیت شده و همچنین در بازارهای نوظهور از جمله روسیه، خاورمیانه و اروپای شرقی دستاوردهای خوبی داشته اند.

 

علاوه بر این، چین بزرگ باعث افزایش فروش قابل توجهی در این منطقه آسیا/اقیانوسیه شده است. چین به دومین بازار بزرگ آنها در منطقه پس از ژاپن تبدیل شده است که توسط طبقه متوسط رو به رشد سریعی که خواهان برندهای لوکس و آرزومند هستند، تغذیه می شود. فروش در این منطقه به شدت به سمت مراقبت از پوست که بزرگترین دسته محصول آنها است، متمایل است.

 

فن آوری

 

محصولات آرایشی و بهداشتی نوآورانه ساخته شده با پیشرفته ترین تکنولوژی و بالاترین استانداردهای کیفیت را به مشتریان ارائه دهید. آنها متعهد به ارائه کیفیت بی نظیر و خدمات بی نظیر به همه مصرف کنندگان خود هستند. شرکت استی لودر در تولید محصولات خود از فناوری نانو استفاده کرده است. محصول آنها با استفاده از ذرات نانو فرموله می‌شود، که در آنجا به عنوان موادی که عمداً برای اندازه‌گیری نانو پردازش شده‌اند، تعریف می‌شوند. تعداد کمی از محصولات وجود دارد که حاوی تعداد محدودی از این مواد در اندازه نانو هستند. علاوه بر این، شرکت استی لودر به ایمنی تمامی مواد و فرمول های خود نیز اطمینان دارد. این را می توان در فرآیندهای محصول آنها مشاهده کرد زیرا آنها از اصول شیمی سبز، طراحی بسته بندی پایدار و حفاظت از تنوع زیستی هنگام تهیه مواد طبیعی استفاده می کنند.

نگرانی برای بقا، رشد، و سودآوری

 

نگرانی استی لودر برای بقا، رشد و سودآوری زمانی قابل مشاهده است که آنها بخواهند شهرت، سبک و اعتبار خود را برای دنبال کردن سود افزایش دهند، اما هرگز به قیمت کیفیت، خدمات یا شهرت. آنها همچنین می خواهند محیطی ایجاد کنند که رشد و رفاه شخصی را تقویت کند. آن‌ها همچنان از بهترین شیوه‌های برندها و کارمندان خود یاد می‌گیرند تا تلاش‌های خود را در برندها، منطقه‌ها و عملکردها متحد کرده و تقویت کنند، زیرا تلاش می‌کنند بهترین باشند.

 

آنها به پیشرفتی که تا به امروز داشته اند افتخار می کنند و می دانند که فرصتی برای رشد دارند. شرکت استی لودر متعهد به بهبود مستمر نتایج خود است. آنها بر رشد استراتژیک کسب و کار خود برای بلندمدت متمرکز هستند و در عین حال فرهنگ و میراث ارزشمند شرکت خود را حفظ می کنند. آنها قویاً معتقدند که رشد در سطح جهانی با استراتژی مداوم آنها برای ایجاد یک پایگاه تجاری متنوع که چند ملیتی، چند کانالی و چند برند است امکان پذیر است.

 

از طریق مشارکت کارکنان، توانمندسازی و توانمندسازی، LEAN کارایی عملیاتی را افزایش می‌دهد، ضایعات را حذف می‌کند و بهبود مستمر در تاسیسات در سراسر جهان را ارتقا می‌دهد. و این بهترین شیوه‌ها فقط محدود به سایت‌هایی نیست که از آنجا شروع شده‌اند، بلکه در سراسر زنجیره تامین جهانی به اشتراک گذاشته می‌شوند. به این ترتیب آنها می‌توانند کارایی را به حداکثر برسانند، وابستگی متقابل را تقویت کنند و دانش را در سایت‌های خود به اشتراک بگذارند و شرکت را چابک‌تر، رقابتی‌تر و آماده‌تر برای برآورده کردن خواسته‌های مصرف‌کنندگان خود کنند و موقعیت خود را به عنوان یک رهبر در بازار جهانی حفظ کنند.

مسئولیت های اجتماعی شرکت

 

عزم خانواده لادر برای استفاده از قدرت تجارت برای منافع بیشتر در نگرانی شرکت برای سلامت و خدمات انسانی، محیط زیست، آموزش، هنر و افراد نیازمند منعکس شده است. اگر در مورد هر موضوعی از کیفیت، سلامت و ایمنی یا حقوق بشر نگرانی هایی مطرح شود، آنها شواهد [علمی] را بررسی می کنند و بر اساس آن پاسخ می دهند. آنها متعهد به حذف تمام آزمایشات حیوانی بر روی تمام محصولات و مواد آرایشی در سراسر جهان هستند. علاوه بر این، نگرانی از تصویر عمومی نشان داده می شود زیرا شرکت استی لادر همچنین کمپین آگاهی از سرطان سینه (BCA) توسط ایولی اچ لادر را راه اندازی کرده بود که با همکاری مجله SELF “روبان صورتی” را به عنوان نمادی از سلامت سینه ایجاد کرد. از آن زمان، میلیون‌ها نفر در سراسر جهان این پیام را در مورد اهمیت سلامت پستان شنیده‌اند و تشخیص زودهنگام می‌تواند جان انسان‌ها را نجات دهد.

کنسرت برای کارمندان

 

شرکت های Estée Lauder می خواهند از پرورش منابع انسانی عالی خود صرف نظر کنند و محیط کاری مشترکی را ایجاد کنند که به عنوان دغدغه آنها برای کارمندان از جغرافیا فراتر می رود.

 

 

 

امتیاز post

نظرات بسته شده است، اما بازتاب و پینگ باز است.