ایرانی توانمند
Business is booming.

قابل اعتماد بودن ، یک ویژگی ضروری در رهبری سازمانی

6

قابل اعتماد بودن ، یک ویژگی ضروری در رهبری سازمانی
اعتماد در رهبری سازمانی یکی از برترین ویژگی‌هایی است که یک رهبر خوب از آن بهره‌مند است . وجود برخی ویژگی‌ها باعث می‌شود تا افراد قابل اعتمادتر باشند . ویژگی‌ قابل اعتماد بودن نوعی ویژگی‌های درونی است که اساس شخصیت ما را تشکیل می‌دهد . صرف نظر از موقعیت یا شرایط ، این ویژگی‌ها بخشی از آن چیزی است که ما هستیم .

رهبری نیروی هدایت‌کننده است که افراد را به سوی دستیابی به هدف ها سوق می‌دهد . آن‌ها این کار را با ایجاد یک چشم‌انداز روشن ، ایجاد انگیزه و راهنمایی دیگران در فرآیند کار به گونه‌ای انجام می‌دهند که باعث ایجاد روحیه شود .
ویژگی‌هایی موثر برای افزایش اعتماد در رهبری سازمانی

زمانی که رهبران غیرقابل اعتماد تلقی شوند ، انگیزه‌های کارمندان یا اعضای تیم تا حد زیادی کاهش می‌یابند . پس همراه ما باشید تا با ویژگی‌های مهمی که شما را به یک رهبر با اعتماد تبدیل می‌کند ، آشنا شوید .
شایستگی

برای دستیابی به موفقیت برای هر هدفی ، باید بدانیم که چه کاری را انجام می‌دهیم و چرا مایل به انجام آن کار هستیم . این به آن معنا نیست که ما باید از همه امور باخبر باشیم ، اما به این معنی است که باید پایه محکمی از مهارت‌ها و توانایی و دانش در خودمان ایجاد کنیم . افراد تحت رهبری ما تنها در صورتی ما را دنبال می‌کنند که از صلاحیت رهبری ما راضی باشند . این به آن معنا نیست که آن‌ها معتقد هستند ما هرگز تصمیم ضعیفی نخواهیم گرفت ، بلکه به ما اعتماد دارند که آن‌ها را به خوبی راهنمایی خواهیم کرد .

به عنوان رهبر ، ما باید بتوانیم توضیح دهیم که چرا یک مسیر بهتر از مسیر دیگر است ، چرا استراتژی بازاریابی و رویکرد فروش ما برای محصولاتی که می‌خواهیم بفروشیم مناسب است . چرا برنامه تمرینی ما اینگونه است ، یا چرا ما معتقد هستیم که این بازی در مقابل دفاع تیم دیگر موثر است . باز هم ، نیازی نیست که همه پاسخ‌ها را داشته باشیم ، اما افرادی که رهبری می‌کنیم باید مطمئن باشند که ما شایستگی رهبری آن‌ها را در رسیدن به چشم‌انداز و ماموریت سازمان داریم .

 

قابل اعتماد بودن ، یک ویژگی ضروری در رهبری سازمانی

تمامیت و اعتماد در رهبری سازمانی

اگر نگوییم تمامیت سنگ بنای یک رهبری است اما به جرات می‌توانیم بگویییم که یکی از اجزای سازنده موفقیت است . به خصوص رهبرانی که مایل هستند در زندگی کسانی که تحت رهبری آن‌ها قرار دارند ارزش بیافزایند . مهارت‌های رهبری باید بر پایه‌ای مناسب ساخته شود . اگر افراد سازمان شما نمی‌توانند به شما تکیه کنند ، چه روی کارهای بزرگ و چه کارهای کوچک‌ چگونه می‌توانند از توصیه‌های رهبری شما پیروی کنند ؟ آن‌ها ممکن است برای مدتی شما را دنبال کنند ، اما اشتیاق یا تعهد کاملی نخواهد داشت .

دلیل آن ساده است . وقتی با عدم اطمینان در مورد یک تصمیم یا جهت مواجه می‌شوند ، نمی‌دانند که آیا می‌توانند به فردی که تصمیم می‌گیرد یا به آن سمت اشاره می‌کند اعتماد کنند یا خیر . آن‌ها ممکن است برای مدتی این روند را دنبال کنند ، اما فقط به صورت مشروط ، یا با تردید در هر مرحله .
امنیت

برای داشتن اعتماد در رهبری سازمانی رهبران باید اعتمادبه‌نفس خود را نشان دهند ، نه صرفا شجاعت کاذبی از خود به نمایش بگذارند . احساس واقعی ناشی از یک ارزش نوعی از اعتمادبه‌نفس است که نمی‌توان آن را تحت تأثیر شرایط قرار داد و به بهترین وجه از طریق رابطه با خدا به دست می‌آید . علم به اینکه او مرا آفریده و از من مراقبت می‌کند ، بیش از هر کتاب خودیاری می‌تواند موثر باشد . رهبرانی که به اندازه کافی قابل اعتماد هستند ، برای کمک به رشد و توسعه دیگران با پتانسیل کامل سرمایه‌گذاری می‌کنند . رهبران قابل اعتماد افرادی روشن‌فکر هستند که دیگران را که در نهایت جایگزین آن‌ها می‌شوند ، به سطوح بالا ارتقا خواهند داد .
اعتماد در رهبری سازمانی و اعتبار

برای قابل دسترس بودن و ایمن بودن ، قابل اعتماد بودن و وفادار بودن ، نمی‌توانید رهبری دروغگو باشید . مهم‌تر از همه ، رهبران باید واقعی باشند . زیرا مردم رفتارهای جعلی او را می‌شناسند . برای داشتن اعتماد در رهبری سازمانی باید به نکات زیر توجه کنید:
رهبران آنچه را که می‌گویند انجام خواهند داد

این ممکن است کمی غیرواقعی به نظر برسد . اما تحقیقات اساسی در روان‌شناسی اجتماعی همبستگی کمی بین نگرش و رفتار فرد را نشان می‌دهد . در واقع ، گفتن یک چیز و انجام کاری دیگر برای مردم بسیار آسان است . یک رهبر قابل اعتماد به این تمایل طبیعی توجه دارد . طبق گفته گاندی ما زمانی احساس شادی می‌کنیم که آنچه فکر می‌کنیم ، می‌گوییم و انجام می‌دهیم با هم هماهنگ باشند . یکنواختی در افکار ، گفتار و اعمال نیز رهبران را قابل اعتمادتر می‌کند .
رهبران قابل اعتماد در تصمیم‌گیری شفاف هستند

برای اینکه بتوانید به دیگران بفهمانید که چرا کاری را انجام می‌دهید بدون اینکه حالت تدافعی داشته باشید ، باید مهارت‌های خاصی را بیاموزید . رهبران قابل اعتماد مهارتی دارند و به همراهان خود این حس را القا می‌کنند که دوشادوش آن‌ها با انگیزه کافی کار کنند . هنگامی آن‌ها فرآیند تصمیم‌گیری خود را به اشتراک می‌گذارند تا افراد تیم استدلال آن‌ها را در هر مرحله درک کنند ، به این ترتیب قابل اعتمادتر خواهند بود . اعضای تیم نیز اغلب در این فرآیند بیشتر یاد می‌گیرند .

 

قابل اعتماد بودن ، یک ویژگی ضروری در رهبری سازمانی

رهبران قابل اعتماد گوش می‌دهند

یک رهبر قابل اعتماد با دقت گوش می‌دهد و آنچه گفته شده و آنچه گفته نشده است را به خاطر می‌آورد . آن‌ها می‌دانند چگونه خود را جای دیگران بگذارند . آن‌ها به همان اندازه پذیرای ستایش و انتقاد هستند و به دنبال حقیقت در انتقاد هستند . رهبران قابل اعتماد از دیدگاه‌های جایگزین و از نظرات دیگران در فرآیندهای تصمیم‌گیری استقبال می‌کنند .
رهبران قابل اعتماد خودآگاه هستند و به خودشان اعتماد دارند

یک رهبر قابل اعتماد به اندازه کافی خودآگاه است . او تمامی ویژگی‌هایی که در این مقاله ذکر کردیم را مورد توجه قرار می‌دهد و درصدد پرورش ویژگی‌های رهبر قابل اعتماد در خود است . اعتمادبه‌نفس از تمرین خودآگاهی ناشی می‌شود . مهم است که بین اعتمادبه‌نفس ساختگی که تدافعی و خود محور است و اعتماد‌به‌نفس واقعی ، که شامل گوش دادن با مهربانی و صداقت است تمایز قائل شویم . خودآگاهی را می‌توان از طریق مدیتیشن یا تمرین‌هایی برای خودکاوشی پرورش داد .
تاثیرات نداشتن اعتماد در رهبری سازمانی

چنانچه اعتماد در رهبری سازمانی وجود نداشته باشد شاهد آسیب‌هایی به سازمان خواهیم بود . در ادامه ۳ مورد از اصلی‌ترین این آسیب‌ها را بیان خواهیم کرد .
بی‌اعتمادی سرعت انجام تغییرات مثبت را در سازمان کند می‌کند

هنگامی که اعتماد رهبری زیر سوال می‌رود ، مدت زمان بیشتری طول می‌کشد تا فرآیندها به درستی اجرا شود . تغییرات مثبت به دلیل اجتناب ، انفعال ، انکار و بدبینی که ناشی از بی‌اعتمادی است ، کند می‌شود . بی‌اعتمادی استرس را افزایش می‌دهد . ترس و نگرانی در مورد امنیت شغلی ، عدم مشارکت در تصمیم‌گیری ، عدم تأثیرگذاری بر نحوه انجام کار ، حجم کاری بیش‌ازحد ، عدم حمایت و راهنمایی همه ناشی از بی‌اعتمادی رهبری سازمانی است . اثرات نامطلوب اضطراب بیش‌ازحد نیروی کار شامل بهره‌وری ضعیف در کسب‌وکار ، افزایش غیبت و افزایش میزان نارضایتی‌ها است .
بی‌اعتمادی مسئولیت‌پذیری را کاهش می‌دهد

مسئولیت‌پذیری یک طرز فکر است و امری نیست که یک رهبر بتواند آن را از دیگران مطالبه کند . وقتی رهبران اعتماد ایجاد نمی‌کنند ، مانع مسئولیت‌پذیری می‌شوند . مسئولیت‌پذیری پایین منجر به روحیه پایین ، عدم مشارکت کارمندان و بهره‌وری پایین خواهد شد .
بی‌اعتمادی ارتباطات را قطع می‌کند

بدون اعتماد ، دلیل کمی برای بیان نظرات و ایده‌ها وجود دارد و اغلب از همکاری‌های بیشتر اجتناب می‌شود . بی‌اعتمادی باعث می‌شود که افراد اطلاعاتی را که در اختیار دارند ، دریغ کنند و فقط آنچه را که فکر می‌کنند رهبری می‌خواهد بشنود را داوطلبانه ارائه می‌کنند .
سخن پایانی

اعتماد پایه و اساس همه روابط بوده و برای اثربخشی رهبری حیاتی است . همه ما این احساس ناراحتی ، سوء ظن و احتیاط را هنگام ارتباط با کسی که به او بی‌اعتماد هستیم ، تجربه کرده‌ایم . از سوی دیگر ، اگر ما به کسی کامل اعتماد داشته باشیم ، آن رابطه دارای حسن‌نیت و اثربخشی فراوان خواهد بود . اگر می‌خواهید موفقیت خود را تضمین کنید باید برای داشتن اعتماد در رهبری سازمانی تلاش کنید .

امتیاز post

نظرات بسته شده است، اما بازتاب و پینگ باز است.