ایرانی توانمند
Business is booming.

شهید بهنام محمدی

6

شهید بهنام محمدی

بهنام محمدی (زاده ۱۲ بهمن ۱۳۴۵ در خرمشهر – شهادت ۲۸ مهر ۱۳۵۹ در همان شهر) دانش‌آموز ایرانی و از شهدای جنگ ایران و عراق است. وی در زمان جنگ، با وجود سن کم، به عنوان خبرنگار و امدادگر در جبهه فعالیت می‌کرد و در نهایت در سن ۱۳ سالگی به شهادت رسید.

زندگی‌نامه:

بهنام در خانواده‌ای مذهبی و انقلابی در خرمشهر به دنیا آمد. پدرش راننده و مادرش خانه‌دار بود. او دوران کودکی خود را در خرمشهر سپری کرد و در مدرسه ابتدایی شهید مطهری درس می‌خواند.

جنگ و فعالیت‌های بهنام:

با شروع جنگ ایران و عراق، بهنام که فقط ۱۳ سال داشت، داوطلبانه به جبهه رفت و به عنوان خبرنگار و امدادگر در کنار رزمندگان فعالیت کرد. او با شجاعت و جسارتی که داشت، بارها به دل دشمن می‌زد و اطلاعات ارزشمندی را به دست می‌آورد.

بهنام همچنین در جبهه به مجروحان کمک می‌کرد و برای آنها آب و غذا می‌برد. او با صبر و حوصله با مجروحان صحبت می‌کرد و روحیه آنها را تقویت می‌کرد.

شهادت:

در تاریخ ۲۸ مهر ۱۳۵۹، بهنام در حین انجام مأموریتی شناسایی در منطقه خفاجیه به شهادت رسید. پیکر او پس از تفحص در گلزار شهدای خرمشهر به خاک سپرده شد.

خاطرات:

از بهنام خاطرات زیادی نقل شده است. یکی از معروف‌ترین خاطرات او مربوط به زمانی است که توسط نیروهای عراقی اسیر شد. بهنام با زیرکی خود را به عنوان یک کودک بی‌گناه جا زد و توانست از دست عراقی‌ها فرار کند.

مقام و منزلت:

بهنام محمدی به عنوان یکی از شهدای شاخص جنگ ایران و عراق شناخته می‌شود. او در سن کم جان خود را در راه دفاع از وطن فدا کرد و نام خود را در تاریخ جاودانه کرد.

نام بهنام محمدی بر روی خیابان‌ها، مدارس و مراکز مختلفی در ایران گذاشته شده است. همچنین یادواره‌ها و مراسم‌های متعددی به یاد او برگزار می‌شود.

بهنام محمدی الگوی بسیاری از نوجوانان و جوانان ایرانی است. او نشان داد که سن و سال هیچ اهمیتی ندارد و هر کسی می‌تواند در راه دفاع از ارزش‌های خود فداکاری کند.

امتیاز post

نظرات بسته شده است، اما بازتاب و پینگ باز است.