ایرانی توانمند
Business is booming.

بنابراین، روند مگا چیست؟

2

بنابراین، روند مگا چیست؟

موبایل، کلان داده و تجارت الکترونیک چه وجه مشترکی دارند؟

همه آنها در یک دوره زمانی پایدار تأثیر عمده ای بر مردم، مشاغل، جامعه و اقتصاد داشته اند. این باعث می‌شود که آن‌ها به ترندهای بزرگ تبدیل شوند!

 

گرایش‌های مگا تغییرات جهانی هستند که جامعه و روش کسب و کار ما را تغییر می‌دهند. آنها نیروهایی هستند که زندگی شخصی و تجاری ما و هنجارهای اجتماعی-اقتصادی فردا را شکل می دهند. آنها طیف گسترده ای از حوزه ها را شامل می شوند، از هوش مصنوعی و رباتیک تا تغییرات آب و هوا و جهانی شدن.

 

آنها ممکن است خارج از کنترل ما در نظر گرفته شوند، اما درک آنها و اتخاذ رویکردی فعال برای در نظر گرفتن پیامدهایی که ممکن است بر کسب و کار ما داشته باشند در توان ماست. آیا آنها مخل خواهند بود – بله، اما ممکن است فرصت هایی را نیز ارائه دهند.

 

در طول سمینار هلن به بررسی روندهای مگا برتر پرداخت و برخی از حقایق بزرگ را برای همراهی با آنها ارائه کرد:

 

  1. موبایل

چه کسی ۲۰ سال پیش باور می کرد که ترافیک جهانی موبایل بیش از ترافیک دستگاه های سیمی باشد یا اینکه در سراسر جهان افراد بیشتری نسبت به آب جاری به تلفن همراه دسترسی داشته باشند.

 

تخمین زده می‌شود که داده‌های تلفن همراه بین سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۱۱ با نرخ رشد سالانه ۴۶ درصد رشد کند و در نتیجه، هزینه برنامه‌های تلفن همراه در حال افزایش است و هزینه مصرف‌کنندگان برای تلفن همراه در سال ۲۰۱۸ از ۱۱۰ میلیارد دلار فراتر خواهد رفت.

 

  1. اینترنت اشیا

در حالی که یک اصطلاح جدید برای مصرف کننده معمولی اینترنت اشیا (IoT) توسط شرکت های فناوری برای دهه ها صحبت شده است. انواع دستگاه های هوشمند در حال افزایش هستند و در خانه های مدرن رایج می شوند. الکسا و سیری اکنون نام‌هایی هستند که به خانواده‌ها در انجام کارهای روزمره کمک می‌کنند. نمونه های دیگر عبارتند از: متر هوشمند، ترموستات هوشمند، ساعت هوشمند و حتی خودروهای هوشمند. تخمین زده می شود که تا سال ۲۰۲۰ بیش از ۱۰ میلیون اتومبیل خودران در جاده ها وجود داشته باشد و تا سال ۲۰۳۰، یک تخمین محافظه کارانه نشان می دهد که از هر ۴ اتومبیل، ۱ اتومبیل خودران خواهد بود.

 

  1. هوش مصنوعی (AI) و رباتیک

تغییرات خارق‌العاده‌ای در فناوری که ما در حال تجربه آن هستیم، انقلاب صنعتی چهارم نامیده می‌شود. هوش مصنوعی و رباتیک در حال تغییر روش زندگی و کار ما هستند. آنها قبلاً تأثیر قابل توجهی در بخش هایی مانند تولید داشته اند و قرار است بازار کار را متحول کنند. افزایش اتوماسیون بدون شک به این معنی است که نیروی کار امروزی در آینده به یک مجموعه مهارت کاملاً متفاوت نیاز خواهد داشت.

 

  1. پیری جمعیت

۱۰ درصد از جمعیت بریتانیا تا سال ۲۰۵۰۴ بیش از ۸۰ سال سن خواهند داشت و با افزایش سن بازنشستگی برای اولین بار در تاریخ، به زودی ۵ نسل در نیروی کار وجود خواهند داشت. کسب‌وکارها باید تنوعی را که هر نسل می‌تواند به محیط کار بیاورد، بپذیرند.

 

  1. بازارهای نوظهور

چین و هند، بزرگترین اقتصادهای نوظهور جهان در حال تکان دادن بازار هستند. طبق پیش‌بینی‌های PwC، اقتصاد چین تا سال ۲۰۲۸ بدون شک بزرگ‌تر از آمریکا خواهد بود و هند تا سال ۲۰۵۰.۵ دومین کشور بزرگ‌تر خواهد بود.

 

نرخ بی سابقه رشد این اقتصادها منجر به تغییر قدرت جهانی از کشورهای توسعه یافته سنتی G7 شده است.

 

  1. جهانی شدن

در حالی که پدیده جدیدی نیست، پیشرفت در ارتباطات، حمل و نقل و فناوری سرعت جهانی شدن را تسریع کرده است. جهان «کوچک‌تر» شده است و مصرف‌کنندگان از انتخاب بیشتری از بازار جهانی بهره می‌برند. برای کسب‌وکارها نیز با افزایش رقابت و کاهش قیمت‌ها، تحرک نیروی کار که انتخاب بیشتری برای کارگران و فرصت‌هایی برای تولید کارآمدتر از طریق صرفه‌جویی در مقیاس ارائه می‌دهد، مزایایی نیز دارد.

 

  1. تغییر آب و هوا

تغییر اقلیم غیر قابل انکار (توسط اکثر) بسیار واقعی است و اثرات آن را می توان در اخبار روزانه ما مشاهده کرد. در هفته های اخیر شاهد آتش سوزی وحشی، سیل و گردباد در سراسر جهان بوده ایم. در بریتانیا، ما در سال‌های اخیر اثرات آن را با افزایش سیل در برخی مناطق و روزهای برفی که باعث اختلال در بسیاری از مشاغل شده است، احساس کرده‌ایم.

 

  1. کمبود منابع

فشارهای ترکیبی افزایش جمعیت و تغییرات آب و هوایی تأثیری پایان ناپذیر بر منابع طبیعی ما دارد. تا سال ۲۰۳۰ تخمین زده می‌شود که با جمعیت پیش‌بینی‌شده ۸.۳ میلیارد نفر، ۵۰ درصد انرژی، ۴۰ درصد آب بیشتر و ۳۵ درصد غذای بیشتر برای پاسخگویی به تقاضا نیاز خواهد داشت.

 

آماری درست اما هشیارکننده است، زیرا اگر تقاضا برای منابع نتواند برآورده شود، دیگر روندهای بزرگ کمرنگ خواهند شد. کسب و کارهایی که می توانند به دنبال پس انداز یا یافتن منابع جدید باشند، اهمیت فزاینده ای پیدا خواهند کرد.

 

  1. داده های بزرگ

این روند بزرگ در سال ۲۰۱۸ با معرفی مقررات حفاظت از داده های عمومی (GDPR) در دستور کار قرار گرفت و مربوط به ردیابی دیجیتال یا اطلاعاتی است که ما از خود به جای می گذاریم و می توان از آنها استفاده، ذخیره و تجزیه و تحلیل کرد. جستجوهای اینترنتی، ایمیل‌ها، تعاملات رسانه‌های اجتماعی، عکس‌ها، ویدیوها و غیره همگی قابل بررسی و تجزیه و تحلیل هستند تا اطلاعات بیشتری در مورد ما به‌عنوان افراد بیابید.

 

برای مشاغل، حجم داده های جمع آوری شده منجر به تغییراتی در نحوه ذخیره آن می شود. در حالی که نگرانی‌های آشکاری در مورد حفظ حریم خصوصی وجود دارد، داده‌های جمع‌آوری‌شده و استفاده صحیح می‌توانند فرآیندهای کسب‌وکار را متحول کنند و اطلاعات ارزشمندی را برای کمک به رشد کسب‌وکار فراهم کنند.

 

  1. اقتصاد گیگ

اقتصاد گیگ در حال بازتعریف دنیای کار است و باعث اختلال گسترده در برخی بازارها شده است. چه تعداد از رانندگان تاکسی سیاه لندن ورود اوبر را پیش بینی می کردند؟ شرکت هایی مانند Uber و Deliveroo که از کارگران خوداشتغال استفاده می کنند افزایش یافته است. در بریتانیا ۴.۸ میلیون نفر، یعنی ۱۲ درصد از نیروی کار، اکنون «خوداشتغال» هستند. تغییر وضعیت شغلی انعطاف پذیری بیشتری را برای مشاغل و کارگران فراهم می کند، اما ما باید اطمینان حاصل کنیم که این روند به ضرر حقوق کارگران و کیفیت زندگی آنها نیست.

 

  1. پلتفرم های دیجیتال

پلتفرم های دیجیتالی رایج شامل فیس بوک، توییتر، یوتیوب و لینکدین هستند. هر پلت فرم تعامل بین افراد برای خدمات، محصولات یا اطلاعات را تسهیل می کند. اخیراً شاهد افزایش سایت‌های معاملاتی نظیر به نظیر مانند Airbnb، Uber، Etsy و Spotify بوده‌ایم. چنین بازارهایی در حال رونق هستند و PwC پیش بینی می کند که بازار از ۱۵ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۳ به ۳۵۵ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۵ برسد.

 

چرا ترندهای مگا اهمیت دارند؟

بنابراین، روندهای بزرگ در حال رخ دادن هستند، ما ثابت کرده ایم که نمی توانیم جلوی آنها را بگیریم – اما چرا آنها اینقدر اهمیت دارند؟

 

روندهای مگا پیامدهای مختلفی برای مشاغل مختلف دارند و فرصت ها و تهدیدهایی را به همراه دارند که نمی توان آنها را نادیده گرفت. برای موفقیت همه ما باید مرتبط بمانیم، به آینده نگاه کنیم و تغییرات را در آغوش بگیریم.

 

آمازون نمونه فوق العاده ای از یک کسب و کار است که به طور مداوم تکامل یافته است، پیشنهادات خود را به روز کرده و از بازار پیشتاز بوده است. در مقابل، نمونه‌هایی مانند کداک، نوکیا و بلاک‌باستر را دیده‌ایم که متوجه تغییر دریا در حال وقوع و اینکه چگونه پیشنهاداتشان می‌توانست برای تضمین آینده بلندمدت خود تطبیق داده شود، ناکام بوده‌اند.

 

چگونه می توانم یک روند بزرگ را تشخیص دهم؟

غالباً رهبران کسب و کار می توانند زمان خود را صرف «در» کسب و کار به جای «روی» کسب و کار کنند. این مهم است که زمانی را صرف نگاه کردن به آنچه در جهان می‌گذرد اختصاص دهید و در نظر بگیرید که چگونه چشم‌انداز در حال تغییر ممکن است بر کسب‌وکار شما و سهامداران متعدد و متنوع آن تأثیر بگذارد.

 

تا حد امکان به مشتریان خود نزدیک شوید – درک کنید که آنها به چه چیزی نیاز دارند، اما فراموش نکنید که نوآوری می تواند انتظارات را تغییر دهد. چه کسی فکرش را می‌کرد که ما یک تلفن برای چیزی غیر از برقراری تماس تلفنی یا یک ساعت برای چیزی غیر از اعلام زمان می‌خواهیم؟ ما باید بیشتر از ارضای نیازها انجام دهیم، ما باید یاد بگیریم که خواسته های آینده را نیز پیش بینی کنیم.

 

به بازارهای نوظهور و آنچه در آنجا می گذرد نگاه کنید، چه روندهایی را مشاهده می کنید. در نظر بگیرید چه کسی سرمایه گذاری می کند، کجا سرمایه گذاری می کند و در چه چیزی سرمایه گذاری می کند؟

 

برای جذب بهترین افراد، باید فرهنگی را ایجاد کنید که از روندها استقبال کند و از انطباق برای تضمین پایداری طولانی مدت ترسی نداشته باشد.

 

 

چگونه می توانم شرکت خود را در هیئت مدیره شرکت کنم؟

نظرسنجی سالانه جهانی مدیرعامل PwC در سال ۲۰۱۷ نشان داد که ۷۰ درصد از مدیران عامل، سرعت تغییرات تکنولوژیکی را به عنوان یک نگرانی اصلی می‌دانستند – افزایشی از ۵۸ درصد در سال ۲۰۱۵.۱۰ بر اساس این آمار، یک مکان خوب برای شروع، جذب فن‌آوران در کسب‌وکارتان است. اتاق. به اینها، کارکنان کلیدی از سراسر کسب و کار را از چندین عملکرد اضافه کنید و گفتگوی مگا روندها را شروع کنید.

 

با در نظر گرفتن همه فرصت‌ها و تهدیدهای احتمالی، می‌تواند بسیار زیاد به نظر برسد، اما مثبت بمانید، آن را ساده نگه دارید و در قطعات کوچک با آن مقابله کنید. ۳ روند بزرگ را که احتمالاً در آینده نزدیک بر سازمان شما تأثیر می گذارد، برجسته کنید. در نظر بگیرید که آنها چگونه ممکن است بر محصول یا خدمات، فرآیندها، مهارت ها، ساختار و استراتژی شما تأثیر بگذارند و در نظر بگیرید که چه فرصت هایی می توانند ارائه دهند.

 

اقدام مختصر را تعیین کنید و با اجرای تغییراتی که واقع بینانه و قابل دستیابی است شروع کنید و در نهایت و به طور اساسی، همه طرف ها را درگیر کنید تا اطمینان حاصل شود که آنها مطلع و درگیر فرآیند هستند.

 

با گذشت زمان، ما امیدواریم که مواجهه با چالش‌ها و به حداکثر رساندن فرصت‌هایی که گرایش‌های بزرگ فراهم می‌کنند، از نظر فرهنگی در DNA سازمان شما گنجانده شود. همانطور که چارلز داروین گفت: «این روشنفکرترین گونه نیست که زنده مانده است. این قوی ترین نیست که زنده می ماند. اما این کسی است که به بهترین وجه قادر است خود را با محیط در حال تغییری که در آن قرار دارد سازگار و سازگار کند.»

 

تیم SA Law می تواند با توصیه های عملی در مورد استراتژی، کارکنان و ساختارهای کسب و کار به شما کمک کند تا کسب و کار خود را با این خواسته ها سازگار و تنظیم و تغییر دهید.

 

اطلاعات بیشتر در مورد گرایش های برتر و ملاحظات قانونی برای سازمان ها/SME ها را در اینجا بخوانید.

امتیاز post

نظرات بسته شده است، اما بازتاب و پینگ باز است.