چگونه در ۱۰ گام ساده به یک اینفلوئنسر در شبکههای اجتماعی تبدیل شویم؟
برای اینکه به یک فرد تاثیرگذار در شبکههای اجتماعی تبدیل شوید، یک استراتژی ۱۰ مرحلهای را طراحی کردهام که بر اساس تجربیات و مشاهدات من شکل گرفته و میتوانند به شما یاری برسانند
برای اینکه به یک فرد تاثیرگذار در شبکههای اجتماعی تبدیل شوید، یک استراتژی ۱۰ مرحلهای را طراحی کردهام که بر اساس تجربیات و مشاهدات من شکل گرفته و میتوانند به شما یاری برسانند:
۱- فلسفه و خط کاری خود را بیابید. موردی که واقعاً به آن علاقه دارید و میتوانید مسائل جدید، مدرن و خارقالعاده را در آن زمینه بیان کنید. یک متخصص باشید.
۲- حال ۲، ۳ یا چهار (حداکثر) کانال شبکهی اجتماعی را برای پوشش دادن انتخاب کنید. آیا کارتان با ویدئو خوب است یا بیشتر به سمت محتوای نوشتاری گرایش دارید؟ نوع محتوایی که میخواهید و میتوانید بسازید و منتشر کنید را مدنظر بگیرید. بیشتر فیسبوک (انواع گوناگونی از قالبهای رسانهای)؟ اینستاگرام (عمدتاً تصویر)؟ یا یوتیوب (چالشبرانگیزترین گزینه که در صورت توانایی میتواند امیدوارکنندهترین مورد باشد)؟
۳- استراتژی محتوا بسازید. اولویتهای اطلاعاتی ثابت شما چه هستند. چرا مردم باید برای دنبال کردنتان اشتیاق داشته باشند؟ حتماً باید ارزشمند باشید.
۴- زمانی که برنامهی دو یا سه ماه آتی مشخص شد، مطالب را آماده و منتشر کنید!
۵- این کار را بهصورت مداوم انجام دهید. محتوای شما باید مردم را جذب کند؛ آن را بهصورت ملاحظهشده و یکنواخت بسازید. شما پیغامی که میخواهید منتقل کنید را میدانید، بنابراین همواره به آن پایبند بمانید و در آنِ واحد به دنبال پیغامهای جدید بگردید!
۶- با سایر افراد و برندهای صنعت خود تماس برقرار کنید. صحبت کنید، لایک تبادل نمایید، نظر بگذارید و حتی ایده بدهید. هشیار باشید.
۷- جامعهی خود را بسازید. افراد جدید دعوت کنید. به انجمنهای گفتگو، گروهها، صفحات هواداری و موارد دیگری که به صنعتتان مرتبط هستند بروید.
۸- خودتان را تبلیغ کنید. منظورم لاف زدن و ادعا کردن نیست. محتوای خوب میتواند بهترین وکیل مدافع برای خودش باشد؛ وظیفهی شما تنها هدایت مخاطب به سمت آن است. محتوای خود را در هر مکانی که به جالب به نظر میرسد به اشتراک بگذارید.
۹- ارزشآفرین باشید. همیشه.
۱۰- توجهات را به سمت کارتان جلب کرده و افزایش دهید. در ادامه این توجه را به سمت شخص خودتان یعنی مؤلف محتوا جلب نمایید. البته اگر هدفتان سلبریتی شدن (حضور بهعنوان یک فرد مشهور) است، میتوانید تمامی نقاط قبلی را فراموش کنید. صرفاً بمانید و بدرخشید.
افراد به شما گوش کرده و دنبالتان میکنند. هرقدر افراد بیشتری با شما باشند، موضع شما قویتر خواهد شد. یادتان باشد که شاخص میزان تاثیرگذاری شما توسط خودتان تعیین نمیشود. این جامعهی شماست که تاثیرگذار بودنتان را مشخص میکند. به آن احترام گذاشته و آن را پرورش بدهید.
یک نکتهی آخر: به افرادی که خودشان را تاثیرگذار میدانند، باید یک مثل را یادآوری کنم: «درخت هر چه پربارتر، افتادهتر». این موضوع در همین حوزه هم صدق میکند.
نظرات بسته شده است، اما بازتاب و پینگ باز است.