ایرانی توانمند
Business is booming.

تجارت اینترنتی و شبکه‌ای

0 57

تجارت اینترنتی و شبکه‌ای ( Networking Business )

مقدمه
در دنیایی که معاصرش هستیم بدون شک کسی نیست که از ارزش وقت و کاربرد اطلاعات آگاهی نداشته باشد. از طرفی سخن از اهمیت اطلاعات کمی دیر است، چرا که حالا قدم در مرحله بعدی نهاده‌ایم و عصر IT را تجربه می‌کنیم. همه چیز با سرعت در حال تحول است و در دنیای امروز اتلاف وقت و انرژی برای انجام کارهای روزمره یعنی عدم استفاده بهینه از تکنولوژی. روزی که نخستین رایانه در حجم یک ساختمان سه طبقه اختراع شد، کمتر کسی باور داشت که این دستگاه عظیم الجثه روزی در ابعاد یک ساعت مچی مورد بهره برداری قرارگیرد.

رایانه‌ها با سرعت غیرقابل مهاری وارد زندگی انسان معاصر شد و اور راقادر ساخت تا بر پیچیدگیهای موضوع قرن بیستم غلبه نماید. یک فکر ساده توانست نجات دهنده نوع بشر باشد، برای چند لحظه تجسم کنید در عصر انفجار جمعیت و لزوم ارتباط و تامین مایحتاج ایشان چه مقدار وقت تلف می‌شد که به صورت سنتی و دستی امور روزانه خود را سامان دهیم، گرچه ما هنوز نتوانسته‌ایم به درستی از این فرصت بی‌نظیر استفاده کنیم و بیشتر سرگرم حاشیه هستیم.

به هر حال تکنولوژی اطلاعات و شبکه جهانی اینترنت ، تجارت و دادو ستد جهانی را وارد عصر جدیدی به نام EC یا ( تجارت الکترونیک ) کردند، که با سرعت زیادی در حال گسترش است. در این عصر جدید از تجارت ارسال کاتالوگ و بروشور امری نسبتا پرهزینه و وقت گیر است که تنها بازرگانان و شرکتهای سنتی درگیر آن هستند و موفقیت از آن آنهایی است که برای ارائه سرویس سریعتر و پاسخگویی با هزینه کمتر به تکنولوژی جدید و اینترنت روآورده‌اند. وارد شدن بر این گستره جهانی از تجارت محدودیتی ندارد و با کمترین و کوچکترین امکانات ودر هر نقطه از جهان نیز می‌توان به آن پیوست.
راهکارهای اجرایی و مراحل اولیه پیوستن به شبکه جهانی
اهمیت راه اندازی
بر اساس آمار ارائه شده ، با حضور کسب و کار آن لاین در سال ۲۰۰۴ درآمد جهانی کسب و کار اینترنتی به سقف ۷/۲ تریلیون دلار رسید. مهم این نیست که کار تجاری شما چیست، بلکه نادیده گرفتن ۷/۲ تریلیون دلار ممکن است؟ برای اینکه نشان دهید بخشی از این مجموعه هستید و مایلید که به آن خدمت کنید،‌ لازم است در حیطه www باشید. آنگاه خواهید دانست که رقیبان شما چه می‌کنند!
شبکه‌ای‌ عمل کردن
کسب و کار در حقیقت چیزی جز برقراری ارتباط با افراد نیست. همه تاجران موفق می‌دانند که ملاک شناخت چیزی نیست بجز آشنایی با افراد. ارائه کارت ویزیت بخشی از هر ملاقات است، هر شخص مطمئنا در این ملاقاتها ، این شانس را داشته است که معاملات بزرگ انجام دهد. شما با ارائه کارت ویزیت خود به هزاران فرد و شاید میلیونها مشتری یا شریک تجاری ، باید نشان دهید که همیشه در صورت نیاز آنها در خدمت هستید و می‌توانند به شما دستیابی داشته باشند. می‌توانید ۲۴ ساعت شبانه‌روز به سادگی بدون صرف هزینه در محیط www باشید. حتی اگر تغییر مکان دهید یا شماره جدیدی داشته باشید، همچنان در همان مکان مجازی قرار دارید و همگان می‌توانند شما را پیدا کنند!
ایجاد اطلاعات رایانه‌ای در دسترس
زمان اشتغال شما چند ساعت است؟ به چه کاری مشغول هستید؟ افراد چگونه می‌توانند با شما تماس بگیرند؟ روشهای پرداخت شما چه است؟ محل استقرار شما کجاست؟ کار خاص امروز شما چیست؟ اطلاعات ترفیعی ، تبلیغی هفته آینده چیست؟ اگر بتوانید مشتری را از دلیل لزوم کسب و کار با خود آگاه سازید، فکر نمی‌کنید که بتوانید کسب و کار بیشتری داشته باشید؟ مطمئنا در محیط www می‌توانید!
ارائه خدمات به مشتریان
ایجاد اطلاعات رایانه‌ای در دسترس یکی از مهمترین روشهای ارائه خدمات به مشتریان است. اما اگر هدف شما خدمت به مشتری باشد، با استفاده از تکنولوژی www می‌توانید حتی راههای بیشتری را نیز بدست آورید. این امکان را برای آنها فراهم سازید تا بدون گشتن در مغازه و یاری گرفتن از مسئول فروش ، رنگ و اندازه و آنچه را که دقیقا می‌خواهند پیدا کنند، در حقیقت همه چیز باید در دسترس باشد. همه کارها باید به سرعت ، ساده و ارزان در محیط www انجام شود.
افزایش توجه عموم
شما هیچگاه از مجله داخلی برای درج تبلیغ افتتاح فروشگاه یا مغازه محلی خود استفاده نمی‌کنید، بلکه اگر چیزی جالب و جدید باشد، آدرس شبکه خود را در آن عنوان می‌کنید. حتی اگر که یک خبرنامه هفتگی نیز در خصوص این افتتاحیه مطلبی نوشته باشد، هیچگاه از شخصی که با مغازه شما فاصله مسافتی طولانی دارد و آن خبر را می‌خواند به شما سودی نمی‌رسد مگر آنکه آن فرد، در همان زمان به آن محل بیاید. اما با اطلاعات شبکه‌ای هر کس در هر مکان می‌تواند به آن دسترسی داشته باشد و مطمئنا یک بازدیدکننده کارآمد از وب سایت و یک مشتری سود رسان برای اطلاعات شما خواهد بود.
دلایل اهمیت وب سایت در تجارت الکترونیک
به عنوان یک طراح وب سایت ، گمان می‌کنم که همه مردم در مورد اهمیت وب سایت برای تجارت خود آگاه هستند. هر از گاهی نیز به خود می‌گویم که شاید هنوز کسانی باشند که این آگاهی را نداشته باشند. شش دلیل که در اینجا عنوان می‌کنم در واقع از دلایل ابتدائی اهمیت وب سایت شما است.
وجود وب سایت، اعتبار شما را اقزایش می‌دهد.
وب سایت تائیر قوی بر اعتماد مشتریهای بالقوه دارد. یک طراحی حرفه‌ای ، متن مناسب با نوشتار خوب ، اطلاعات مقید از محصولات و اطلاعات تماس مناسب باعث افزایش اعتماد مشتریان به شرکت شما می‌شود. به مردم می‌فهماند که شما دارای دانش و به روز هستید. اگر شما در طراحی یک سایت با کیفیت و دارای اطلاعات مفید هزینه کنید، مردم حتما تحت تاثیر قرار خواهند گرفت.
وب سایت باعث می‌شود شرکت شما در هر زمان و از هر مکان قابل دسترس باشد.
تا آوریل سال ۲۰۰۲ میلادی ، فقط در آمریکا ، ۱۶۶ میلیون نفر از مردم روی خط بوده‌اند. برخی از آنها در جستجوی محصولات و خدمات شما هستند. با داشتن یک سایت وب ، شما شرکت خود را برای دنیایی از فرصتها برای دسترسی مردمی که غیر از سایت شما راهی دیگر برای رسیدن به شما ندارند آماده می‌کنید. با کلیک ساده موس ، هر کسی می‌تواند در ۷ روز هفته و ۲۴ ساعت شبانه‌روز به شرکت شما دسترسی داشته باشد.
وجود وب سایت سهولت ارجاع مشتریان جدید به شرکت شما را فراهم می‌کند.
برای بسیاری از تجارتها ، یک منبع حیاتی برای یافتن مشتریان جدید ، ارجاع سایرین است. داشتن وب سایت این امکان را فراهم می‌کند که مردم به راحتی سایت شما را به دیگران ارجاع دهند. آدرس وب سایت راحت تر از شماره تلفن به خاطر می‌ماند به علاوه دادن راههای مختلف تماس با شما به مردم ، امکان برقراری تماس را بیشتر می‌کند.
وب سایت یک ابزار قوی فروش است.
فروش محصولات از طریق یک فروشگاه اینترنتی یک راه بسیار عالی برای افزایش فروش است. شما یک ویترین دائمی و سهل الوصول که هزینه آن خیلی کمتر از یک فروشگاه آجری است دارید ضمن اینکه مردم بیشتری امکان دسترسی به آن را دارند. وجود اطلاعات فروش موثر در وب سایت شما ، امکان وادار شدن مردم به کلیک روی دکمه خرید را افزایش می‌دهد. هرچند که شما از طریق اینترنت نتوانید فروش انجام دهید، وب سایت شما یک سرمایه مهم است. وب هاست شما یک شروع برای متقاعد کردن بازدید کنندگان به نیاز آنها به محصولات شما است. شما آنها را برای خرید تحریک می‌کنید سپس از آنها دعوت می‌کنید که با شما تماس بگیرند.
وب سایت باعث افزایش ارزش تبلیغات شما می‌شود.
اضافه کردن آدرس وب سایت در تبلیغات ، کارت تجاری و امضاء شرکت ، یک راه خوب برای جلب مشتری به شرکت شما است. داشتن آدرس سایت به مردم کمک می‌کند که هر زمان که در مورد شما می‌شنوند و یا تبلیغات شما را می‌بینند، به پیام شما عکس العمل نشان دهند. مراجعه به وب سایت شما راحت‌تر از نوشتن نامه یا رفتن به مغازه یا حتی تلفن زدن به شما است. مردم اطلاعات شما را به راحتی دریافت می‌کنند و نیازی نیست برای آقای فروشنده برای کمک صبر کنند. همچنین بازدید از وب سایت خیلی راحت است چون هیچ مغذوریتی وجود ندارد و بازدید کنندگان تحت فشار نیستند.
وب سایت به شما کمک می‌کند با مشتریان بالقوه در ارتباط باشید.
مردم زیادی وجود دارند که به آنچه شما ارائه می‌کنید، علاقمند هستند ولی ممکن است هم اکنون برای خرید آمادگی نداشته باشند. شما باید با آنها در ارتباط باشید تا زمانی که آنها برای خرید آمادگی یافتند، با خبر شوید. وب سایت یک روش عالی برای تسهیل این فرایند است. شما می‌توانید از طریق وب سایت خود آدرس تماس مشتریان بالقوه را جمع آوری کنید. سپس می‌توانید به تناوب ، نامه یا خبرنامه برایشان ارسال کنید. در ارتباط ماندن با مردم به تازه ماندن شرکت شما در اذهان کمک می‌کند.
فاکتورهای اساسی برای انتخاب یک میزبان اینترنتی
خدمات
خدمات برای کسب و کار شما جنبه حیاتی دارد؛ مثلاً شما نامه فروش خوبی را نوشته‌اید و آماده‌اید که آن را به وب هاست خودتان پست کنید. بنابراین روز بعد می‌توانید آن را امتحان کنید. در اجرا به مشکلی برمی‌خورید و نیاز دارید که وب هاست به کمک شما بیاید. مشکل در اینجاست که ساعت ۱۰ شب است و شرکت مورد بحث تا ۹ صبح فردا کار را شروع نخواهد کرد. بنابراین مجبورید تا ساعت ۹ صبح منتظر بمانید؛ تازه در این وقت هم با یک خط شلوغ روبرو می‌شوید. حالا شما مجبور شده‌اید که این برنامه کاریتان را به تعویق بیاندازید. اگر از این موارد چند بار و به اشکال مختلف رخ دهد کافیست تا هر کسی را از کوره بدر کند.
امنیت
آیا در مورد اینکه یک متجاوز اینترنتی تا چه حد می‌تواند به سایت شما خسارت وارد کند ایده‌ای دارید؟ اگر یک متجاوز اینترنتی راهش را بسوی سیستم شما باز کند و آن را از کار بیاندازد، یا اگر آدمهای بی‌انصافی وارد اطلاعات مشتریان شما شده و شماره کارتهای اعتباری را بربایند، تصور می‌کنید چه اثری می‌تواند بر کسب و کار شما داشته باشد. این موضوع بسیاری از کابوسهای شبانه است! مشکل در اینجاست که بسیاری از شرکتهای کوچک ارائه دهنده وب هاست و حتی بعضی از شرکتهای بزرگ هم اهمیتی به مسائل امنیتی نمی‌دهند. آنها منابع و پرسنل این کار را ندارند؛ شما هم ندارید.

شما باید وقتتان را صرف بازاریابی برای کالا و خدماتتان نمایید و خدمات مناسب را برای مشتریان خود فراهم آورید؛ نه اینکه تبدیل به یک کارشناس مسائل امنیتی گردید. شما باید به دنبال یک شرکت Web Host بگردید که تمام موضوعات امنیتی عمده را بکار گرفته باشد تا دیگران نتوانند وارد سایت شما شده و به اطلاعات شما خسارت وارد آورند. وب هاست شما اولاً باید از آخرین روشهایی که مزاحمین اینترنتی استفاده می‌کنند آگاهی داشته باشد؛ ثانیاً برای مبارزه بموقع با مشکلات و مسائل امنیتی ، باید آخرین ابزار حفاظتی مناسب را در دسترس داشته باشد.
سرعت
برقراری سریع ارتباط باصفحات وب شما در اینترنت نیز در حد خود بسیار مهم است. حتی سریعترین اجرای صفحات ، از سطحی از ارتباط متاثر می‌شوند که Web Host شما در اینترنت دارا می‌باشد. اگر بازدیدکنندگان مجبور شوند که برای مشاهده یک صفحه ۳۰ ثانیه صبر کنند، دچار مشکل می‌شوید و پس از مدتی هیچ مشتری نخواهید داشت؛ چرا که ۳۰ ثانیه انتظار در اینترنت معادل ۳۰ دقیقه زمان عادی است. استقرار شبکه‌های فیبر نوری در اتصالات اینترنت باعث افزایش و اعتبار ارتباطات اینترنتی شده است. این شبکه فیبر نوری به منزله ستون فقرات شبکه ارتباطی شناخته می‌شود. بهتر است Web Host شما به این شبکه فیبر نوری متصل باشد. چرا که میلیونها وب سایت به این ستون فقرات متصل هستند.

امتیاز post

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.