ایرانی توانمند
Business is booming.

درک SWOT هنگام بازاریابی لوازم آرایشی خود

3

درک SWOT هنگام بازاریابی لوازم آرایشی خود

SWOT مخفف Strengths (S) Weaknesses (W) Opportunities (O) و Threats (T) است.
نقاط قوت و ضعف در محل کار شما وجود دارد، در حالی که فرصت ها و تهدیدها در بازار وجود دارند. شرکت ها از اطلاعات SWOT استفاده می کنند تا بدانند چه کاری را به خوبی انجام می دهند (نقاط قوت)، شناسایی کارهایی که می توانند بهتر انجام دهند (نقاط ضعف)، به دنبال راه هایی برای رشد (فرصت ها)، و محافظت از خود در برابر تأثیرات خارجی – از جمله رقبا، دردسرهای رو به رشد، یا ملی و اثرات اقتصادی بین المللی (تهدیدها). این وبلاگ به دو سوال کلیدی نگاه می کند: SWOT چیست؟ و چرا برندهای لوازم آرایشی برای موفقیت به SWOT نیاز دارند؟

SWOT چیست؟

SWOT به شرکت ها کمک می کند تا عوامل مثبت و منفی را در هر زمینه ای برجسته کنند.

SWOT
مخفف:

• نقاط قوت: این مورد معمولاً برای یک شرکت ساده ترین شناسایی است، اما باید با توجه به رقبا و بازار هدف شما نیز در نظر گرفته شود. در ساده ترین سطح، این سوال مطرح است: شرکت شما چه کاری را به خوبی انجام می دهد؟ اما، اگر روی کارهایی که شرکت شما به خوبی انجام می دهد، به ویژه در مقایسه با رقبای خود، و مطابق با نیازهای بازار هدف خود، تمرکز کنید، موثرتر می شود. مثال ها می تواند در شرکت شما باشد، مانند خدمات شخصی، یا می تواند خاص محصول باشد، مانند منبع یابی تجارت منصفانه. از خودت بپرس:
o شرکت شما به خصوص در مقایسه با رقبای شما چه کاری را خوب انجام می دهد؟
o شرکت شما به طور خاص چه کاری را به خوبی انجام می دهد، که به طور خاص برای بازار هدف شما جذاب است؟

• نقاط ضعف: این چیزی است که شرکت شما به خوبی انجام نمی دهد، و باز هم زمانی موثرتر است که رقبا و بازار هدف خود را در نظر بگیرید. ممکن است در این مرحله کارکنان کافی نداشته باشید یا مهارت های کارکنان فعلی شما در یک زمینه کم باشد. در حالی که نگاه کردن به نقاط ضعف می تواند برای بسیاری از برندهای کوچک لحظه سختی برای حقیقت باشد، شناسایی آنها نیز بسیار مفید است، زیرا گاهی اوقات می توان آن ها را نسبتاً آسان حل کرد، به عنوان مثال، برون سپاری وظایف خاص. آنها همچنین می توانند به شما کمک کنند تا مشخص کنید چه چیزی پتانسیل شما را محدود می کند – بنابراین می توانید تصمیم بگیرید که چگونه و چه زمانی می توانید بر آن مشکل غلبه کنید و گام بزرگ بعدی را بردارید. اینها می توانند محصول یا خدمات باشند. یک نفس عمیق بکشید و سپس از خود بپرسید:
o چه چیزی شرکت شما به خصوص در مقایسه با رقبای شما خیلی خوب انجام نمی دهد؟
o شرکت شما به چه چیزی که بازار هدف شما در حال حاضر درخواست می کند، به خوبی پاسخ نمی دهد؟

• فرصت ها: این می تواند برای طوفان فکری با دیگران هیجان انگیز باشد و به شما کمک کند برای توسعه خدمات یا محصول آینده برنامه ریزی کنید. می تواند خدمات گرا باشد، به عنوان مثال، آیا می توانید کسب و کار خود را بیشتر آنلاین کنید؟ این می تواند بیشتر محصول خاص باشد، و می بینید که شما بر روی گنجاندن یک عنصر یا مفهوم پرطرفدار در پیشرفت ها یا توسعه های جدید تمرکز می کنید. به عنوان مثال، آیا بسته بندی شما می تواند بازیافت پذیرتر باشد، مواد تشکیل دهنده آن پایدارتر باشد، یا آیا برای تقویت ادعاهای بازاریابی نیاز به تقویت شواهد بالینی دارید؟ همه فرصت ها با تجارت و فلسفه های شما همخوانی ندارند، بنابراین باید همه فرصت های موجود را فیلتر کنید تا فرصت هایی را پیدا کنید که شما را به مسیر درست هدایت می کنند. از خودت بپرس:
o چه روندهایی در حال رخ دادن است که با فلسفه شرکت من مطابقت دارد و می توانم به سرعت خود را با آن وفق بدهم/ترکیب کنم؟ (ملی و بین المللی)
o چه روندهایی در حال رخ دادن است که ما در حال حاضر از آنها استفاده نمی کنیم، اما با بازار هدف خود هماهنگ هستیم؟
o مصرف کننده من چه چیزی به من می گوید که برای آنها مهم است؟

• تهدیدها: گاهی اوقات شناسایی این تهدیدها برای شرکت ها سخت ترین است، اما برای لحظات وحشتناک “چه می شد اگر” بسیار مهم هستند. گاهی اوقات زمانی که افراد برای اولین بار یک تحلیل SWOT را اجرا می کنند، نقاط ضعف و تهدید را گیج می کنند. فقط به یاد داشته باشید، نقطه ضعف چیزی است که شما به خوبی انجام نمی دهید. در حالی که یک تهدید این است: چه چیزی می تواند بر کسب و کار شما تأثیر منفی بگذارد؟ یک مثال این است که اگر از یک نوع خاص و احتمالا منحصر به فرد از عصاره گیاهی یا روغن گیاهی استفاده می کنید – اگر عرضه ناگهان تحت تاثیر قرار گیرد چه؟
• مثال دیگر این است که یک رقیب به طور ناگهانی با ادعاهای بازاریابی مشابه با نام تجاری شما اما با قیمت پایین تری مطرح شود. تهدید یکی دیگر از مقوله های دشوار است که گاهی اوقات می تواند کمی ترسناک باشد. یک فنجان چای یا قهوه دم دستی بنوشید، سپس از خود بپرسید:
o چه چیزی ممکن است اشتباه پیش برود، که تأثیر شدیدی بر فروش من داشته باشد؟
o چه زنجیره های تامین یا محدودیت های تحویل ممکن است برای کسب و کار من مشکل ایجاد کند؟
o قیمت پیشنهادات محصول من در مقایسه با استراتژی های بازاریابی، ادعاها و نتایج محصول من چقدر است؟ (درک ارزش در هر نقطه قیمت مهم است – هم بودجه و هم لوکس – در وبلاگ آینده بیشتر در مورد آن …)
چرا برندهای لوازم آرایشی برای موفقیت به SWOT نیاز دارند؟
SWOT به شما کمک می کند:

• کارهایی را که انجام می دهید به خوبی تبلیغ کنید
• کارهایی را که به خوبی انجام نمی دهید اصلاح کنید
• برای پیشرفت های آینده و کمپین های بازاریابی برنامه ریزی کنید
• از برند خود در برابر مشکلات احتمالی با دقت نظر محافظت کنید

اگر شما یک برند کوچک هستید و در تلاش برای دستیابی به فروش قوی هستید، SWOT خیلی سریع مشخص می کند که محصولات و برند شما چه کارهایی را به خوبی انجام می دهند، بنابراین می توانید آن را قوی تر تبلیغ کنید. و کارهایی که به خوبی انجام نمی دهید، بنابراین می توانید تا حد امکان آن ها را اصلاح کنید یا استراتژی هایی را برای به حداقل رساندن تأثیر آن ها بر کسب وکار فعلی خود در نظر بگیرید. شناسایی نقاط قوت و ضعف بدون شک برای کسب و کار آسان ترین راه برای بهبود سریع فروش و خود سازمان است.

نقاط ضعف، به ویژه در مقایسه با رقبا و درخواست های بازار هدف، ممکن است به شناسایی فرصت های آینده کمک کند – بنابراین بهتر است با S و W شروع کنید.

در مرحله بعد، روی فرصت ها تمرکز کنید – باز هم، برخی از آنها ممکن است به راحتی از روی نقاط ضعف شما قابل تشخیص باشند، اما برخی نیز ممکن است بر اساس ایده هایی برای رشد یا محدوده محصول بعدی باشند. در هر صورت، فرصت ها به آینده مربوط می شوند و اگر می خواهید موفق شوید، باید برای این موضوع برنامه ریزی کنید.
در نهایت، وقت آن است که به تهدیدات نگاه کنید، تا از کسب و کار و برند خود محافظت کنید. این کره منصفانه و منصفانه از جامعه ممکن است در بازاریابی عالی به نظر برسد، اما اگر کیفیت یا عرضه مشکل باشد، می تواند به یک کابوس تبدیل شود – یا ممکن است به روش های بهبود یافته تامین نیاز داشته باشد. این فقط یک مثال است، اما امیدواریم بتوانید ببینید که شناسایی تهدیدها چقدر می تواند به شما در تصمیم گیری های تجاری خوب کمک کند.

هنگام انجام تجزیه و تحلیل SWOT، همیشه بازار هدف خود را در نظر داشته باشید و آن را با رقیب خود مقایسه کنید. هر چه بیشتر به SWOT خود تسلط داشته باشید، بهتر می توانید آینده محصول و نام تجاری خود را برای موفقیت بیشتر رقم بزنید.

امتیاز post

نظرات بسته شده است، اما بازتاب و پینگ باز است.