راه اندازی کمپین موفق در گوگل ادز
هنوز هم گوگل ادز بهترین تبلیغات کلیکی جهان است و در ایران نیز با افزایش قیمت ارز باز هم جایگاه خود را حفظ کرده است! ترافیک بسیار با کیفیت و هدفمندی که میتوانیم از گوگل ادز به سایت خودمان هدایت کنیم بیشک از هیچ کانال دیگری قابل دستیابی نیست.
گوگل ادز به ما این امکان را میدهد که بدون انجام عملیات سئو و با پرداخت مبلغی برای هر کلیک، روی کلماتی که مدنظر داریم در صفحه اول جستجوها و بالای همه نتایج نمایش داده شویم، پرداخت به گوگل با ارزهای مختلف قابل انجام است و میتوان با ساختن یک حساب وریفای شده در گوگل ادز و شارژ کردن آن، کمپینی ایجاد کرد و تبلیغات خودمان را فعال کرده و در نهایت بالای همه نتایج نمایش داده شویم.
چرا گوگل ادز هنوز هم بهترین پلتفرم تبلیغاتی برای ایران محسوب میشود؟
شاید برای کسانی که تجربه کار با گوگل ادز را دارند پاسخ این سوال خیلی واضح باشد، زیرا تجربه ترافیک بسیار باکیفیتی که گوگل به سایت آنها ارسال کرده است و در ادامه فروشی که این ترافیک میتواند ایجاد کند را قبلا داشتهاند.
در میان همه سیستمهای تبلیغاتی گوگل ادز بهترین است، چرا؟ پاسخ این است که کاربر زمانی سایت شما را میبیند که دقیقا دنبال سایت شما میگردد! بیایید مقایسهای بکنیم:
فردی در حالی که به وبگردی پرداخته و وارد یک سایت خبری شده است، بنر تبلیغاتی شما را مشاهده میکند که پیشنهاد خرید یک دستگاه تسویه هوا با تخفیف ویژه را میدهد! احتمال زیاد آن فرد به تبلیغ شما توجهی نمیکند و ادامه اخبار را مطالعه میکند.
برای حل این مشکل تبلیغات همسان راهاندازی شد تا اگر فردی درحال مطالعه مطلبی در مورد آلودگی هوا بود تبلیغات هم در خصوص فروش دستگاه تسویه هوا نمایش داده شود، اما این تبلیغات واقعا چقدر درست کار میکنند؟ معمولا در پلتفرمهای ایرانی ضعیف عمل میکنند و شما در مطلبی که مربوط به آلودگی هوا باشد تبلیغات دیگری را میبینید.
باز هم شاید بگویید خوب حتما کسی تبلیغاتی برای دستگاه تسویه هوا نداشته است، قبول دارم اما خوب کافی است به سایتهای خبری بروید و کمی گردش کنید و ببینید چقدر تبلیغات همسان به محتوای صفحات نزدیک است تا کیفیت نهایی را درک کنید.
اما تبلیغات گوگل! فردی جستجو میکند دستگاه تسویه هوا و شما اولین گزینه خواهید بود، با متن دلخواه خودتان و لینک دلخواه خودتان و اگر آن فرد به سایت شما علاقهمند شد و روی تبلیغ شما کلیک کرد، آنگاه شما مبلغی را برای هرکلیک پرداخت میکنید.
اگر شما متن با کیفیتی برای تبلیغات نوشته باشید و صفحه هدف درستی را انتخاب کرده باشید و در نهایت محصول مناسبی را نیز ارائه کنید، احتمال ایجاد فروش بسیار بالا خواهد بود.
تبلیغات گوگل ادز
با نوسانهای شدید و قیمت بالای ارز هنوز هم تبلیغات گوگل ارزش قبل را دارد؟
پاسخ این سوال در یک صورت بله است، فقط در صورتی تبلیغات گوگل با نوسانها و قیمتهای کنونی ارز میتواند ارزشمند باشد که شما توانایی مدیریت صحیح کمپین خود را داشته باشید، گوگل سیاستی بسیار عالی دارد، هرچه تبلیغات شما با کیفیتتر باشد و ورودیهای بیشتری به سایت شما هدایت شوند، مبلغ کمتری برای هرکلیک پرداخت میکنید!
اگر شما بدانید چگونه بهینهسازی تبلیغات را در گوگل را انجام دهید، میتوانید هزینه تبلیغات خود را پیوسته کاهش دهید و یکی از مواردی که قرار است در این دوره به آن بپردازیم همین موضوع است. ابزار گوگل ادز تنظیمات زیادی دارد که با تغییر آنها میتوانید هزینهها را کاهش دهید و همینطور تجربههایی که با انجام کمپینهای مختلف به شما کمک میکند کمپینها را بهینه کنید، در این دوره قرار است یک کمپین موفق تعریف کنیم، یعنی کمپینی که بهینه شده و با همین قیمتهای ارز و همه هزینههای دیگر مانند کارمزد شرکتهای واسط و هزینه انتقال صرافی، بازهم ارزش بالایی دارد و میتوان از آن فروش خوبی را بدست آورد.
در این دوره دقیقا قرار است چه چیزی آموزش ببینیم؟
یک اکانت گوگل ادز فعال میکنیم که با توجه به تحریم بودم ایران از طریق واسطه این کار را خواهیم کرد و سپس تنظیمات اولیه را انجام داده و کمپینی را تعریف میکنیم، کمپین را تنظیم کرده و تبلیغات را در آن تعریف و فعال میکنیم و همه مراحل را تا نمایش تبلیغات پیش خواهیم رفت. سپس تبلیغات را بهینه میکنیم تا مبلغ آنرا به حداقل برسانیم و تبلیغنویسی را بهتر میکنیم و برای آن تبلیغات جانبی ایجاد میکنیم و تجربههای راهاندازی کمپینهای تبلیغاتی که طی سالها کسب کردهام را نیز در این میان به شما آموزش خواهم داد.
این دوره قرار است به شما نحوه فعال کردن یک تبلیغ موفق را گوگل ادز آموزش دهد و به بخشهای دیگر گوگل ادز که تنظیمات تخصصی است وارد نخواهیم شد، شایان ذکر است که آموزش کل پنل گوگل ادز نیازمند یک دوره جامع است که در آینده در مدیروب منتشر خواهد شد.
سوالات متداول
این دوره چه زمانی ضبط شده است؟ آیا آخرین روشهای تبلیغات در گوگل آموزش داده شده است؟
این دوره در نوروز ۱۴۰۰ ضبط شده است و شیوه ریسپانسیو ادز که آخرین متد تبلیغات در گوگل است در این دوره آموزش داده شده است.
این دوره چگونه ضبط شده است آیا مدرس را مشاهده میکنیم یا به صورت عملی است؟
این دوره به صورت کامل از مانیتور فیلمبرداری شده است و همه موارد به صورت عملی آموزش داده شده است و کلیه تبلیغات برای سایت مدیروب و به صورت واقعی انجام شده است.
آیا به محض خرید دوره میتوان به فیلمهای آمورشی دسترسی داشت؟
بله شما پس از تهیه این دوره میتوانید همان لحظه به ویدیوهای آموزشی دسترسی داشته باشید. این ویدیوها برای یک نفر روی سیستم عامل ویندوز یا مک در دسترس خواهد بود.
آیا این دوره بروزرسانی خواهد شد و دسترسی به بروزرسانیها رایگان خواهد بود؟
قطعا بله! در این دوره خواهید آموخت چگونه یک اکانت ادوردز از شرکتهای واسط تهیه کنید و البته به روشهای ایجاد اکانت با کارت اعتباری نیز اشاره شده است، سپس نحوه ایجاد کمپین، گروههای تبلیغاتی و گوگل ادزها آموزش داده میشود. در ادامه انتخاب کلمات و بهینهسازی کمپین موضوعاتی است که به آنها پرداخته شده است. گوگل ادز پیوسته بروزرسانی میشود و در صورت تغییر این دوره نیز بروزرسانی خواهد شد. همچنین سوالات شرکت کنندگان، که نیاز به ویدیوی آموزشی جدید داشته باشد نیز به این دوره اضافه خواهد شد و دسترسی به همه بروزرسانیها برای شرکتکنندگان رایگان خواهد بود.
آیا این دوره نیاز به پیشنیاز خاصی دارد؟
نیاز است سایت داشته باشید و بتوانید با یک پنل کار کنید، باقی موارد کاملا واضح و قدم به قدم توضیح داده شده است.
آیا این دوره برای همه نوع سایتی مانند آموزشی و فروشگاهی کاربردی است؟
برای هرنوع سایتی که بخواهد از تبلیغات گوگل ورودی داشته باشد کاربرد دارد، سایتهای شرکتی، آموزشی، فروشگاهی و… میتوانند با روشهای آموزش داده شده به نتایج فوقالعادهای دسترسی پیدا کنند.
من قبلا در دورههای جادوی سئو شرکت کردهام، آیا این دوره برای من مفید است؟
بله! محتوای این دوره کاملا برای شما جدید است و همچنین به استخراج کلمات کلیدی سایت و بهینهسازی صفحات شما نیز کمک میکند، گوگل ادز یک مکمل عالی برای سئو سایت است و برای بهینهسازی کمپینهای تبلیغاتی نیاز است سئو سایت نیز بهبود پیدا کند که در این دوره نکاتی که با انجام آنها در سایت سئو بهبود پیدا کرده و هزینه تبلیغات نیز کاهش خواهد یافت نیز آموزش داده شده است.
من در دوره وبآفرینی شرکت کردم، آیا این بخشی از همان دوره است؟
در بخشی از دوره وبآفرینی طبق سیلابس آن، به راهندازی یک کمپین تبلیغاتی در گوگل خواهیم پرداخت و همه موارد گفتهشده در سیلابس آموزش داده میشود، این یک دوره مجزا برای تعریف کمپین موفق در گوگل ادز است که عمیقتر به این موارد پرداخته است و با توجه به زمان بیشتری که برای توضیح این موضوع بوده است نکات بیشتری مطرح شده است و با توجه به تغییرات گوگل ادز و سوالات کاربران بروزرسانی خواهد شد. اگر شما یک وبآفرین هستید میتوانید با توضیحات مطرح شده در جلسه مربوط به تبلیغات گوگل در همان دوره یک کمپین موفق گوگل را راهاندازی کنید اما اگر میخواهید بیشتر بدانید و یک دوره کامل برای این موضوع را بگذرانید میتوانید در این دوره نیز شرکت کنید.
نظرات بسته شده است، اما بازتاب و پینگ باز است.