ایرانی توانمند
Business is booming.

فعالیت فراقوه‌ای در خصوص زنان ابتر مانده است

معاون رییس جمهوری:

118

ایرنا : دکتر انسیه خزعلی روز شنبه در نشست با فعالان و صاحب نظران اصولگرای حوزه زنان که در دفتر معاونت برگزار شد، خواستار ارائه راهکار و نظرات مشورتی و کاربردی فعالان حوزه زنان در جهت بهبود وضعیت موجود شد و تاکید کرد: معاونت با همه گروه ها در چهارچوب ارزش های دینی و قانونی تعامل وهمکاری خواهد داشت.

وی افزود: درگام دوم انقلاب امیدواریم زنان اقدامات موثری داشته باشند و سبک زندگی ایرانی اسلامی را در گام دوم پی بگیریم وبرای اجرایی شدن آن از نظرات تمامی فعالان و متخصصین بهره می گیریم.

خزعلی با اشاره به لزوم توجه به طلاق‌های صوری، گفت: طلاق صوری از مشکلات ما است. اینکه میزان طلاق زیاد گزارش می‌شود بخشی از دلیل آن به طلاق صوری و بخشی به کم شدن ازدواج باز می‌گردد. باید در صدد ارائه راهکارهای مفید برای حل این بحران باشیم.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری در بخش دیگر از سخنان خود تاکید کرد: ارتباط با مشاورین وزرا و استانداری‌ها از اولویت های نخست ما است و انشالله این مهم که صورت پذیرفت گزارش آن را ارائه خواهیم کرد. بحث فراقوه‌ای در خصوص زنان ابتر مانده و امیدواریم به نتیجه برسد.

وی تاکید کرد: فرهنگ سازی اسمش ساده ولی رسم و اجرا آن دشوار است و نیازمند راهکار عملیاتی کف میدان دارد و معتقدم با نیروهای خالص و با انگیزه و جهادی می‌توانیم این کار را انجام دهیم.

خزعلی در خصوص قوانین موجود پیرامون عفاف و حجاب افزود: درباره عفاف و حجاب قانون کم نداریم و مشکل در اجرا است. سیاست‌های عفاف و حجاب زیاد است، امیدواریم بازوان اجرایی در وزارتخانه ها داشته باشیم که بتوانند این سیاست ها را اجرا کنند.

وی افزود: فشاری که مردم در سال های اخیر احساس کردند و تمام سازمان های مردم نهاد را به این سمت کشانده، این است که مطالباتشان به سمت مسائل اقتصادی و معیشتی رفته و امیدواریم در کنار ان راه برای حرکت های فرهنگی باز شود و حرکت های فرهنگی بهتر انجام گیرد.

معاون رییس جمهوری بادآور شد: کسی که اینجا نشسته خادم شماست. ما باید تربیت زنان هم تراز انقلاب اسلامی و پشتیبانی از زنان نخبه در هر عرصه ای را داشته آنها را به عنوان الگو به جهان معرفی کنیم. ظرفیت استخدامی ما مناسب نیست و بحث برون سپاری وجود دارد و استقبال می‌کنیم که برخی کارها را دوستان بر عهده گیرند.

در ادامه این نشست حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا زیبایی نژاد که به صورت مجازی در این نشست حضور داشت با بیان اینکه ما گرفتار “کژ فهمی های” کسانی هستیم که معاونت امور زنان و خانواده را مطالعه و از آن مطالبه دارند، گفت: اگر در اتاق فکر مرکز امور زنان پاتوقی ایجاد کنیم که افراد مساله “نفر” و نه مسائل “راهبردی” داشته باشند، محفل زنانه ای راه انداخته ایم که شکوه های کنشی زنانه در آن مطرح و چیزی که از دل آن خارج می‌شود مسائل نظام نیست.

رئیس پژوهشکده زن و خانواده نیازهای اساسی زنان و خانواده که بعضا خود زنان و خانواده‌ها متوجه آن نیستند را محور دوم کار معاونت امور زنان و خانواده رئیس جمهوری دانست و افزود: محور دوم نیازهای اساسی زنان و خانواده است که خود زنان و خانواده به آن توجه ندارند اما برایشان لازم است. به آن توجه ندارند چراکه فرهنگشان متحول شده است.

امتیاز post

نظرات بسته شده است، اما بازتاب و پینگ باز است.