ایرانی توانمند
Business is booming.

اختری مدیرکل امور زنان و خانواده وزیر کشور شد

وزیرکشور در حکمی مدیرکل امور زنان و خانواده این وزارتخانه را منصوب کرد.

105

 

با حکم احمد وحیدی وزیر کشور، زینب اختری به سمت مدیرکل امور زنان و خانواده وزارت کشور منصوب شد.

در فرازی از این حکم آمده است:

با عنایت به مراتب تعهد، درایت و سوابق ارزشمند به موجب این حکم، سرکار عالی را به عنوان مدیرکل امور زنان و خانواده منصوب می‌نمایم.

وحیدی در بخش دیگری از این حکم، اتخاذ تمهیدات لازم به منظور مشارکت فعال و اثربخش زنان در عرصه فعالیت‌های مختلف، تلاش در جهت تحکیم و تعالی بنیان خانواده، شناسایی وضعیت زنان و خانواده و تجزیه و تحلیل مسائل و معضلات مبتلابه آن، بررسی و انجام پژوهش‌های لازم در حوزه زنان، پیگیری، رسیدگی و تسهیل در امور زنان و خانواده و هدایت، راهبری و حمایت از دفاتر امور زنان و خانواده استانداری‌ها از جمله اموری بر شمرده است که وزیر کشور انتظار دارد مدیرکل جدید امور زنان و خانواده وزارت کشور با استعانت از درگاه ایزد منان و اهتمام به عدالت‌محوری، انقلابی‌گری، مردم‌داری، پاک‌دستی و فسادستیزی، قانونمداری و مفاد عهدنامه مدیران دولت مردمی در جهت نیل به آن تلاش و کوشش نماید.

گفتنی است خانم زینب اختری دارای مدرک دکتری فیزیولوژی و عضو هیات علمی مرکز تحقیقات علوم اعصاب دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله است.

مسئولیت زنان سرپرست خانوار جمعیت امام‌رضایی‌ها، مسئولیت بانوان و سلامت بنیاد کرامت امام رضا علیه‌السلام، مجری طرح ملی حسنا (حمایت سی‌ماهه نسل آینده) در ۸ استان محروم کشور و مسئولیت کمیته نوروبیولوژی جنگ نرم دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله از جمله سوابق و تجربیات اختری است.

فعالیت‌های اجتماعی وی همچنین در قالب مجری طرح پودمانی مطالعات کودک و دوره تربیت مربی نهال در حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان، مجری اردوهای جهادی فرهنگی و سلامت در مناطق حاشیه‌ای شهر تهران و استان‌های محروم، مجری طرح افکارسنجی زائران و مجاوران درخصوص حجاب و پوشش در آستان قدس رضوی دنبال شده است.

در حوزه فعالیت های علمی و تحقیقاتی، زینب اختری مؤلف چندین عنوان کتاب منتشر شده از جمله عفاف و حجاب از دیدگاه نوروبیولوژی، جهان بانو (زن و مساله حضور اجتماعی) و تفاوت‌های مغز زن و مرد از دیدگاه نوروبیولوژی است.

از زینب اختری که در جشنواره‌ها و همایش‌های مختلف علمی و فرهنگی، به عنوان پژوهشگر یا مؤلف برتر برگزیده شده، مقالات متعددی در مجلات داخلی و بین المللی منتشر شده است.

کلمات  کلیدی : امور بانوان وزارت کشور,شرح وظایف دفتر امور بانوان وزارت کشور,سایت وزارت کشور انتخابات,بیوگرافی دکتر زینب اختری,مشاور امور بانوان,وزارت کشور زنده,زینب اختری میراث فرهنگی,ابلاغیه وزارت کشور

امتیاز post

نظرات بسته شده است، اما بازتاب و پینگ باز است.