ایرانی توانمند
Business is booming.

دوران زندگی دانشجویی، عرصه هم‌افزایی فرهنگی و اجتماعی است

وزیر علوم:

331

اداره‌کل روابط عمومی وزارت علوم : دومین همایش ملی زندگی دانشجویی با تاکید بر فراغت، تاب‌آوری و سلامت به میزبانی دانشگاه بوعلی سینا و با همکاری سازمان امور دانشجویان، صندوق رفاه دانشجویان و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد.

دکتر محمدعلی زلفی‌گل که به صورت برخط در این همایش شرکت کرده بود، با اشاره به اهمیت و ویژگی‌های خاص زندگی دانشجویی، گفت: زندگی دانشجویی جزو بهترین عرصه‌های زندگی انسان است که فرصت آشنایی با فرهنگ‌ها، آداب و رسوم و تعامل با قومیت‌های مختلف است. در این دوران مدارای فرهنگی در شخصیت اجتماعی دانشجویان شکل می‌گیرد و دانشجویان زندگی سالم، قانونمدار و بر اساس نظم و تعامل را یاد می‌گیرند.

وی ادامه داد: اینکه دانشجویان در دوران زندگی دانشجویی با کار و روحیه تیمی آشنا می‌شوند، تجربه گرانبهایی است. دانشجویان در این دوران با عضویت در انجمن‌های علمی، کانون‌های صنفی و تشکل‌‌های سیاسی مختلف، با کسب تجربیات ارزشمند، علایق خود را کشف می‌کنند و به دلیل روحیه آرمان‌گرایی و مطالبه‌گری که دارند، نظارت عمومی بر سیستم حکمرانی اعمال خواهند کرد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اظهار داشت: در کلاس‌های درس دانشگاه‌ها انسان‌های بزرگی رشد می‌کنند، دانشمندان، اندیشمندان، مدیران و مسئولان و آینده‌سازان کشورمان هستند که آموزش می‌بینند و باید برای شکل‌گیری شخصیت آنان تمام همت و تلاش خود را به کار گیریم.

دکتر زلفی‌گل با تاکید بر توسعه مراکز مشاوره برای ارائه خدمات مشاوره‌ای در زمینه‌های اجتماعی، تحصیلی، خانوادگی، گفت: با گسترش فضای مجازی، زندگی بشر تغییر یافته است و با مشاوره‌های درست و راهنمایی دانشجویان آنان از آسیب‌های این فضا دور می‌مانند.

وی تاکید کرد: دوران زندگی دانشجویی جزو ماندگارترین دوران است که تجارب به دست‌آمده در این دوران بسیار ارزشمند است و این تجارب ارزشمند برای آینده دانشجویان حائز اهمیت خواهد بود.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در پایان خطاب به دانشجویان گفت: مطالعه تاریخ زندگی گذشتگان، بهترین و راحت‌ترین راه برای کسب تجربه و دانش‌افزایی است و باید با علم و عقل که دو عامل مهم دانایی است، توانایی‌ها را تقویت کرد.

امتیاز post

نظرات بسته شده است، اما بازتاب و پینگ باز است.