Business is booming.

بهینه سازی تجربه کاربری حرفه‌ای و افزایش نرخ تبدیل

تجربه کاربری

2

این دوره در مورد تجربه کاربری و بهینه‌سازی آن در کسب و کارهای آنلاین است، ما می‌توانیم با بهتر کردن پیوسته تجربه کاربران در کسب و کار آنلاین خودمان، پیوسته نرخ تبدیل را افزایش دهیم، یعنی کاری کنیم که کاربران بیشتری در سایت ما عضو شوند و تعداد سفارشات سایت ما نیز پیوسته بالاتر برود!

می‌توانیم با دیدن تجربه واقعی کاربران و بهبود پیوسته آنها، احساس رضایت کاربران را بالا ببریم و کاری کنیم که راحت‌تر خرید کنند و راحت‌تر در سایت ما به دیدن صفحات و محصولات مشغول شوند، ایرادهای سایت را در تجربه‌های واقعی کاربرات پیدا کنیم و آنها را رفع کنیم تا پیوسته به جایی بهتر برای مراجعه کاربران تبدیل شویم.

تجربه کاربری را با یک مثال بشناسید:

تجربه کاربری همان چیزی است که ما وقتی وارد یک رستوران می‌شویم در همان لحظات اول شروع به احساس کردن آن می‌کنیم! رفتار پرسنل رستوران، نور و بوی محیط معمولا اولین چیزهایی هستند که احساس می‌کنیم، سپس دمای محیط را حس می‌کنیم و بسیار مشتاق می‌شویم تا ببینیم کدام میز را به ما پیشنهاد می‌کنند، بعد از آن راحتی صندلی‌ها و ارتفاع میز و رومیزی را می‌بینیم.

کم‌کم نگاهی به اطراف می‌اندازیم و وسایل روی میز را بررسی می‌کنیم و سپس افرادی که قبل از ما در آنجا حضور داشته‌اند و شاید غذاهایی که جلوی آنهاست، منو را می‌آورند و تعداد انتخاب‌ها و قیمت‌ها را مشاهده می‌کنیم و همچنین کیفیت جنس خود منو نیز اهمیت دارد.

غذا را سفارش می‌دهیم و زمان آماده‌سازی آن نیز بسیار برای ما مهم است و همچنین موسیقی در حال پخش و پیش‌غذاهای رایگان را با اشتیاق می‌شنویم و نوش‌جان می‌کنیم. دما و بوی غذا اولین چیزهایی هستند که در هنگام امدن غذا بررسی می‌کنیم و سپس سراغ چشیدن طعم آن می‌رویم، در نهایت درخواست صورت حساب می دهیم و از رستوران خارج می‌شویم.

ما در منزل هستیم و احساس خودمان را بررسی می‌کنیم، هنوز در حال کسب تجربه از رستوران هستیم، اگر غذای سالمی خورده باشیم، احساس خوبی در معده و بدن‌مان وجود دارد و سپس برای خواب آماده می‌شویم. فردا که از خواب بیدار می‌شویم اگر یاد تجربه دیشب کنیم و لبخندی بزنیم، یعنی آن رستوران توانسته یک تجربه کاربری عالی را برای شما ایجاد کند.

بهینه سازی تجربه کاربری حرفه‌ای و افزایش نرخ تبدیل
بهینه سازی تجربه کاربری حرفه‌ای و افزایش نرخ تبدیل

تجربه کاربری در کسب و کارهای آنلاین و سنتی:

همیشه بهترین مثال برای درک تجربه کاربری رستوران است، زیرا تجربه آن کاملا قابل درک و انتقال به دیگران است، اما خوب صاحب رستوران چگونه متوجه می‌شود که تجربه کاربری خوبی را ایجاد کرده است یا نه؟ با پرسشنامه؟ یا بررسی احساس شما؟ در کسب و کارهای سنتی فهمیدن این موضوع دشوار است، حتی اگر از افراد سوال کنید که تجربه‌ای داشتند معمولا در رودربایستی می‌گویند خوب بود و آنچه شما واقعا نیاز دارید بدانید را حتی در پرسشنامه‌ها هم نمی‌نویسند!

اما در کسب و کارهای آنلاین چطور؟ اگر بخواهید با همان روش‌های سنتی عمل کنید باز هم چیزی عوض نمی‌شود، یا پاسخی نمی‌گیرید و یا حقیقت را نمی‌شنوید! اما تفاوت مهمی بین کسب و کارهای سنتی و آنلاین وجود دارد، ما می‌توانیم بدون آنکه افراد متوجه شوند تجربه کاربری آنها را بررسی کنیم و به حقیقتی که هرگز به ما نمی‌گویند پی ببریم!

این دوره درباره نحوه انجام همین کار است، ابزارهای بسیار خوبی برای ساخت نقشه نقاط داغ سایت و ضبط رفتار کاربران وجود دارد که می‌خواهیم با استفاده از آنها به تجربه واقعی کاربران در سایت پی ببریم. این ابزارها بسیار حرفه‌ای و معمولا خیلی گران‌قیمت هستند، در این دوره آموزشی یک ابزار فوق‌العاده حرفه‌ای اما رایگان را به شما معرفی خواهیم کرد و نحوه فعال‌سازی و تحلیل سایت با آن را آموزش خواهیم داد.

اطلاعات بیشتر و دریافت فیلم های دوره بهینه سازی تجربه کاربری

امتیاز post

نظرات بسته شده است، اما بازتاب و پینگ باز است.