ایرانی توانمند
Business is booming.

ناآگاهی عامل اصلی گرفتاری کاربران در فضای مجازی

رئیس پلیس فتا استان آذربایجان غربی گفت:

196

رئیس پلیس فتا استان آذربایجان غربی گفت: ناآگاهی و نداشتن دانش کافی در حوزه فعالیت در فضای مجازی ریشه بسیاری از گرفتاری‌های کاربران در این حوزه است.
پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: سرهنگ اکبر نصرتی، رئیس پلیس فتا استان آذربایجان‌غربی در تشریح این خبر گفت: با مراجعه یکی از شهروندان مبنی بر اینکه در شبکه اجتماعی اینستاگرام از سوی فردی ناشناس مورد هتک حیثیت قرار گرفته است، موضوع مورد بررسی قرار گرفت.
وی ادامه داد: با بررسی صفحه مذکور در اینستاگرام، مشاهده گردید که گرداننده صفحه مطالب توهین‌آمیزی را بر علیه شاکیه درج نموده و مزاحمت‌هایی را برای وی بوجود آورده است.
سرهنگ نصرتی گفت: با انجام اقدامات فنی و پلیسی فرد خاطی شناسایی و با مشاهده ادله قاطع پلیس، چاره‌ای جز اعتراف به بزه ارتکابی خود نداشته و علت این عمل خلاف قانون خود را سرگرمی و عدم آگاهی از قوانین موجود در فضای مجازی اعلام کرد.
این مقام مسئول با بیان اینکه فضای مجازی همانند فضای حقیقی قوانین مخصوص به خود را دارد، گفت: هر گونه بداخلاقی و ایجاد مزاحمت برای دیگران در فضای مجازی طبق قانون جرایم رایانه‌ای جرم بوده و با خاطیان این حوزه طبق قانون برخورد خواهد شد.
رئیس پلیس فتا استان آذربایجان‌غربی با بیان اینکه سایت پلیس فتا (www.cyberpolice.ir) به عنوان پل ارتباطی با هموطنان است، گفت: شهروندان در صورت مشاهده هر گونه موارد خلاف قانون در فضای مجازی می‌توانند از این طریق با پلیس در میان بگذارند.
منبع
پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات

امتیاز post

نظرات بسته شده است، اما بازتاب و پینگ باز است.