ایرانی توانمند
Business is booming.

لزوم پاسخگویی دستگاه‌های اجرایی به شرکت‌های خدمات ارتباطی اربعین

وزیر ارتباطات در رویداد «همگام با اربعین، همراه با فناوری» بیان داشت:

419

لزوم پاسخگویی دستگاه‌های اجرایی به شرکت‌های ارایه‌دهنده خدمات ارتباطی اربعین – همگام با اربعین، همراه با فناوری

رویداد «همگام با اربعین، همراه با فناوری» با حضور وزیر ارتباطات و توسط سازمان فناوری اطلاعات ایران در مرکز همایش‌های پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات ایران، در این رویداد که امروز و با هدف بررسی راهکارهای علم و فناوری جهت تسهیل سفر زایران حسینی به کربلا برگزار شد، وزیر ارتباطات، معاونان وی و حدود ۲۰ شرکت دانش‌بنیان حضور داشتند.

طی یک نشست خبری که در این رویداد برگزار شد، شرکت‌های ارایه دهنده خدمات فناورانه به زائران، ضمن تبیین چکیده‌ای از حوزه‌های فعالیت خود به طرح نیازها و چالش‌های کاری موجود در حضور وزیر ارتباطات و معاونان وی پرداختند. وزیر ارتباطات، پس از استماع این موارد و با اشاره به تاکید رییس جمهور مبنی بر لزوم به کارگیری تمام ظرفیت‌های وزارت‌خانه‌ها برای برگزاری رویداد جهانی اربعین به بهترین شکل ممکن، بیان داشت: پیش بینی‌ها حاکی از این است که حدود چهار الی پنج میلیون زائر در پیاده‌روی اربعین شرکت کنند. بنابراین درصددیم با استفاده از ابزارهایی که فناوری در اختیار زائران قرار می‌دهد، بیش از هر زمان دیگری نیازهای ارتباطی زائران را تسهیل بخشیم و سفر آنها را شیرین کنیم. نقطه عطف رویداد جهانی اربعین در مقایسه با سال‌های گذشته نیز در این است که امسال به صورت منسجم و یکپارچه به تامین نیازهای ارتباطی زائران پرداخته شده است.

عیسی زارع‌پور، با تاکید بر این که وزارت ارتباطات درصدد است به صورت تمام قد از طریق به کارگیری کلیه ظرفیت‌های خود، سفر را برای زوار تسهیل کند، به وجود سه محور اساسی اشاره کرد و اظهار داشت: در گام نخست، این نیاز وجود دارد که رسانه‌ها و روابط عمومی‌ها به اطلاع رسانی بسته فناورانه خدمت در اربعین بپردازند تا تمامی زائران بتوانند از خدمات ارایه شده در اربعین آگاهی پیدا کنند.

عضو کابینه دولت سیزدهم، هم چنین تصریح داشت: در حال حاضر بیش از هر زمان دیگری می‌بایست پاسخگویی به نیازهای اطلاعاتی شرکت‌های ارایه دهنده خدمات توسط بخش حاکمیت و دستگاه‌های اجرایی در اولویت قرار بگیرد تا ارایه‌دهندگان خدمات بتوانند پاسخگوی نیازهای زائران باشند.

وی، هم‌چنین از به کارگیری امکان جمع‌سپاری خدمات به عنوان یک آیتم مهم و ضروری یاد کرد و گفت: شرکت‌های فناور می‌توانند از طریق جمع سپاری خدمات، امکان تبادل اطلاعات و سرویس در بین یکدیگر را فراهم کنند تا علاوه بر جلوگیری از ارایه خدمات موازی و به هدر رفتن ظرفیت‌ها، به یکپارچه سازی خدمات قابل ارایه به مردم بپردازند.

در این نشست خبری وزیر ارتباطات از مذاکراتی با همتای عراقی خود مبنی بر تلاش برای تامین اینترنت پرسرعت زائران با استفاده از فیبر در طول مسیر در پیاده‌روی سال آینده خبر داد و معاونان وی در شرکت ارتباطات زیرساخت و شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران به تبیین عملکرد خود در دو زمینه ارتباطات و پست یافته(یافتن اشیای گمشده) در ایام پیاده روی زائران حسینی پرداختند.

بر اساس این گزارش، محمد خوانساری، رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران و دیگر معاونان وزارت ارتباطات از نمایشگاهی که با حضور شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان که قادر به تسهیل‌گری نیازهای ارتباطی زایران در مسیر رفت و برگشت پیاده‌روی بودند، بازدید کردند و به گفت و گو پرداختند.

در این رویداد، پنلی با عنوان «نقش فناوری ارتباطی در رویداد پیاده‌روی اربعین» برگزار شد که حامد منکرسی، معاون سیاستگذاری و اعتبار بخشی، ریاست پنل را به عهده داشت و طی آن پلتفرم‌های ارایه خدمات در حوزه‌هایی مانند پیام رسانی و ارتباط، مسیریابی، مکان یابی، موکب‌داری و غیره به معرفی و تبیین خدمات و شناسایی نیازهای زایران پرداختند.

 

ماراتن ساخت داستان تعاملی اربعین

رپرتاژ آگهی

ابلاغ ۱۱ شیوه‌نامه دسترسی آزاد به اطلاعات توسط رییس‌جمهوری

 

امتیاز post

نظرات بسته شده است، اما بازتاب و پینگ باز است.