ایرانی توانمند
Business is booming.

فعالان حوزه اینترنت اشیا با کاربردهای آن آشنا می‌شوند تا این فناوری توسعه یابد

0 61

رویدادی بین‌المللی با هدف گسترش مفهوم اینترنت اشیا برگزار می‌شود تا فعالان این عرصه با کاربردهای آن در پایداری شهرهای هوشمند آشنا شوند.

این رویداد با عنوان «توسعه راهکارهای اینترنت اشیا، کلان داده و بلاک‌چین در شهرهای پایدار هوشمند» برگزار می‌شود. آشنایی فعالان و علاقه‌مندان به این حوزه با نقش اینترنت اشیا در پیاده‌سازی و مدیریت شهرهای پایدار هوشمند و توسعه این فناوری کاربردی هدف اصلی از برگزاری این رویداد است.

ستاد توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یکی از حامیان برگزاری این رویداد آنلاین و بین‌المللی است که توسط آکادمی اینترنت اشیا برگزار می‌شود. این رویداد بر موضوعاتی چون «معرفی مفاهیم اینترنت اشیا»، «شناخت اجزای اصلی آن»، «معرفی ارکان این مفهوم فناورانه» و همچنین «پیاده‌سازی راهکارهای مبتنی بر بلاک‌چین و کلان داده در حوزه شهرهای پایدار هوشمند» تمرکز دارد.

اینترنت اشیا یکی از پایه‌های اصلی تحقق انقلاب چهارم صنعتی، اقتصاد دیجیتال و ایران هوشمند است. مفهومی که می‌تواند نقشی اثرگذار در توسعه و پایداری شهرهای هوشمندی که این روزها دغدغه مدیران شهری است داشته باشد. شهرهای هوشمندی که برای پایداری خود نیازمند استفاده از فناوری اینترنت اشیا هستند. ایران هم که چند سالی است با کمک فناوران خود به این حوزه ورود کرده نیازمند توسعه مفاهیم مرتبط با شهرهای هوشمند و یافتن چاره‌ای برای پایداری این شهرها است.

بر همین اساس یک رویداد ۱۲ روزه در اردیبهشت‌ماه سال آینده برگزار می‌شود تا مفهوم اینترنت اشیا و ضرورت توسعه این فناوری برای پایداری شهرهای هوشمند به فعالان این عرصه ارائه شود.

در این دوره آموزشی، نمونه‌هایی از پیاده‌سازی‌های موفق شهرهای پایدار هوشمند مبتنی بر اینترنت اشیا و فناوری‌های مرتبط نیز ارائه خواهد شد. علاقه‌مندان تا فروردین‌ماه سال ۱۴۰۰ برای ثبت‌نام فرصت دارند.

۴.۷/۵ - (۳ امتیاز)

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.