ایرانی توانمند
Business is booming.

تلاش ۴۶ شرکت دانش بنیان برای توسعه خانه های هوشمند

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اعلام کرد:

23

 

ایرنا از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ایده داشتن یک خانه هوشمند به قرن‌ها پیش باز می‌گردد. از زمانی که بشر به دنبال تجربه یک زندگی راحت و داشتن خانه‌ای با امکانات خاص که برای ساکنان خود زندگی مدرن و راحتی را به همراه آورد، جرقه این خانه‌ها در ذهن بشر زده شد.

در خانه هوشمند تمامی وسایل هوشمند موجود در آن از طریق اینترنت یا تلفن و پیامک با یکدیگر در ارتباط و تحت کنترل ساکنان خانه، حتی از راه دور هستند. وقتی از خانه هوشمند حرف می‌زنیم منظورمان ابزار یا ربات‌های کاملا جدید و فوق پیشرفته نیست. گاهی هوشمند کردن خانه فقط به معنی عوض کردن ابزار و لوازم خانه با انواع قابل اتصال به اینترنت یا خودکار آنها است.

این خانه‌های هوشمند در ایران با تلاش ۴۶ شرکت دانش‌بنیان و خلاق در حال توسعه است و فناوری‌های مختلفی برای این کار مورد استفاده قرار گرفته است. ستاد توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز از این محصولات حمایت کرده است.

«بخش مرکزی سیستم مدیریت هوشمند ساختمان»، «سامانه جامع هوشمندسازی ساختمان»، «سامانه مدیریت هوشمند ساختمان، سیستم کنترل هوشمند روشنایی»، «سیستم‌های هوشمند BMS هفنا»، «سیستم هوشمند ساختمان و ماژول ساختمان هوشمند ۸ کاناله تحت شبکه» از جمله این محصولات است.

همچنین دیگر محصولات تولیدی در این زمینه شامل «مرکز کنترل هوشمند سازی ساختمان»، «هود هوشمند رباتیک»، «سرور ساختمان هوشمند با قابلیت کنترل از طریق شبکه»، «سیستم درب بازکن صوتی تصویری موبایلی هوشمند»، «خانه هوشمند هیناوا»، «درب هوشمند»، «نرم‌افزار مدیریت انرژی»، «تولید کنترهای هوشمند»، «سامانه موتورخانه هوشمند» می‌شود.

امتیاز post

نظرات بسته شده است، اما بازتاب و پینگ باز است.