ایرانی توانمند
Business is booming.

دسترسی آسان مردم به خدمات

وزیر ارتباطات: تحقق دولت مردمی، دسترسی آسان مردم به خدمات

30

بهینه‌ و هوشمندسازی فرآیندها

بهینه‌ و هوشمندسازی فرآیندها می‌تواند، نقش بسزایی را در تحقق کامل دولت الکترونیکی ایفا کند.

 وزیر ارتباطات و معاون رییس جمهور با محوریت چگونگی ایجاد انقلاب اداری، راهکارهای تسریع در تحول دیجیتال در نظام اداری کشور و توسعه دولت الکترونیکی هوشمند به رایزنی پرداختند.

در این دیدار که به میزبانی سازمان فناوری اطلاعات ایران برگزار شد، عیسی زارع‌پور به بروز واگرایی‌هایی در میان دستگاه‌های مختلف اشاره کرد که پیش از این مانع تحقق کامل دولت الکترونیکی شده بود و احیای شورای اجرایی فناوری اطلاعات را رویداد خوبی جهت ایجاد تعامل هر چه بیشتر دانست

گفت: تعبیر ما از دولت مردمی، یعنی دولتی که امور مرتبط با مردم را با سهولت انجام دهد.

در این راستا، چنانچه مردم بتوانند بدون مراجعه حضوری، به طور شبانه‌روزی، بدون منت و فارغ از بعد مسافت از خدمات دولت استفاده کنند، تحقق واقعی دولت مردمی است.

وی افزود: راه‌اندازی پنجره واحد خدمات دولت هوشمند، نقشه راه بسیار خوبی است که زمینه چشیدن طعم شیرین فناوری برای مردم را فراهم می‌کند.

وزیر ارتباطات تصریح کرد: به غیر از برخی تشریفات مهم اداری، بهینه‌ و هوشمندسازی فرآیندها یک بحث جدی است که سازمان اداری و استخدامی کشور با انجام آن می‌تواند نقش بسزایی را در تحقق کامل دولت الکترونیکی ایفا کند.

در پی این رویداد، محمد خوانساری، رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران به تشریح عملکرد، اقدامات و برنامه‌های معاونت دولت الکترونیکی پرداخت و با تاکید بر عزم دولت نسبت به ایجاد تحول اداری قابل لمس برای مردم، برنامه پیشنهادی همکاری با سازمان اداری و استخدامی کشور را تبیین کرد.

میثم لطیفی، معاون رییس جمهور، عدالت، بهره‌وری و رضایت را سه مولفه حکمرانی اسلامی دانست و گفت: تکریم ارباب رجوع، به این معناست که ساز و کار انجام کار مردم به گونه‌ای تعبیه شود که نیازی به مراجعه به ادارات نداشته باشند و در نهایت، دسترسی مردم به دولت، اندازه یک آیکون بر روی گوشی آنها باشد.

در این رویداد معاون رییس جمهور و هیات همراه از مرکز ملی تبادل اطلاعات بازدید کردند .

امتیاز post

نظرات بسته شده است، اما بازتاب و پینگ باز است.