ایرانی توانمند
Business is booming.

بررسی ایجاد مجتمع‌های فناوری و نوآوری مهارت‌های دانش‌بنیان در قم

249

بررسی ایجاد مجتمع‌های فناوری و نوآوری مهارت‌های دانش‌بنیان در قم

ایسنا/قم جلسه مشترک مدیران پارک علم و فناوری و اداره‌کل فنی و حرفه‌ای استان قم با موضوع همکاری در ایجاد مجتمع‌های فناوری و نوآوری مهارت‌های دانش‌بنیان برگزار شد.

دکتر محمود تقی پور مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان قم امروز ۱۴ شهریورماه در جلسه مشترک مدیران پارک علم و فناوری و اداره‌کل فنی و حرفه‌ای استان قم که با موضوع همکاری در ایجاد مجتمع‌های فناوری و نوآوری مهارت‌های دانش‌بنیان برگزار شد، ضمن اشاره به ایجاد مجتمع‌های فناوری و نوآوری مهارت‌های دانش‌بنیان به ­عنوان یکی از برنامه‌های اصلی این اداره‌کل گفت: با توجه به جایگاه مهم و محوری پارک علم و فناوری در زیست‌بوم نوآوری و فناوری استان همکاری دو مجموعه در راستای تحقق شعار سال و افزایش سهم اشتغال‌ کارآموزان در کسب و کارهای دانش‌بنیان اجتناب‌ناپذیر است.

تقی‌پور اظهار کرد: در برخی حوزه‌های تخصصی مانند ارتباطات و فناوری اطلاعات، ساخت و تولید و مکانیک، استان قم از ظرفیت بسیار خوبی برای ایجاد مشاغل فناورانه برخوردار است که در صورت برپایی این مجتمع‌ها می تواند یکی از استان‌های شاخص و پیشرو در سطح ملی باشد.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان قم همچنین درخصوص امکان بهره‌مندی شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان از دوره‌های آموزشی تخصصی و امکانات کارگاهی در اختیار این اداره‌کل اعلام آمادگی کرد.

در ادامه این نشست، دکتر رهسپار فرد رئیس پارک علم و فناوری استان نیز ضمن استقبال از این رویکرد اداره‌کل فنی و حرفه‌ای استان، گفت: ماموریت توسعه زیست‌بوم نوآوری و فناوری، ترویج و فرهنگ‌سازی و تجاری‌سازی محصولات دانش‌بنیان به پارک علم و فناوری محدود نمی‌شود و این مهم جز با همکاری مجوعه دستگاه‌ها و نهادهای مربوطه استانی بالاخص دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و مراکز آموزشی مهارتی که اداره‌کل فنی و حرفه‌ای شاخص‌ترین آن‌ها است قابل تحقق نخواهد بود.

رهسپار فرد در پایان تصریح کرد: به نظر من چارچوب این همکاری باید فراتر از ایجاد مجتمع‌های فناوری و نوآوری دیده شود به­ گونه‌­ای که معضل نیروی کار ماهر مورد نیاز شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان، نیاز شرکت‌های فناور به کارگاه‌های تخصصی تجهیز شده و قابل بهره‌برداری، برگزاری تورهای فناوری و رویدادهای مشترک را نیز در بر گیرد.

 

امتیاز post

نظرات بسته شده است، اما بازتاب و پینگ باز است.