ایرانی توانمند
Business is booming.

نخستین استارتاپ حقوقی قوه قضاییه

رئیس مرکز نوآوری و آموزش پژوهشگاه قوه‌قضاییه از راه‌اندازی استارتاپ حقوقی این مرکز در آینده نزدیک خبر داد.

409

پژوهشگاه قوه‌قضاییه؛ سیدمهدی جوادی، رئیس مرکز نوآوری و آموزش پژوهشگاه قوه‌قضاییه در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری میان مرکز آموزش و نوآوری پژوهشگاه قوه قضاییه و سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران با موضوع هم‌افزایی در نوآوری‌های حقوقی فضای مجازی افزود: در ابتدای ریاست آیت‌الله رئیسی بر قوه قضاییه، مقرر شد مرکزی با عنوان فناوری و نوآوری در قوه قضاییه تشکیل شود که در نهایت با بررسی‌های بسیار مرکز نوآوری و آموزش در ساختار پژوهشگاه قوه‌قضاییه و به صورت مستقل شکل گرفت.

وی، این مرکز را متولی موضوعات خلاقانه در حوزه حقوقی مانند هوش مصنوعی و مباحث نوآورانه در فضای قضایی مانند رمزارزها و کلاهبرداری‌های رایانه‌ای خواند.

جوادی اظهارداشت: در حوزه آموزش نیز رسالت این مرکز آموزش موضوعات قابل انتقال به اکوسیستم حقوقی کشور از طریق قضات مجرب دستگاه قضایی است.

رئیس مرکز نوآوری و آموزش پژوهشگاه قوه‌قضاییه به ارتباط مرکز نوآوری و آموزش پژوهشگاه قوه قضاییه با اصناف اشاره کرد و افزود: در این حوزه، مرکز نوآوری و آموزش پژوهشگاه به دنبال افزایش آگاهی‌های حقوقی اصناف مختلف از طریق ارائه این آموزش‌ها توسط قضات دادگستری است.

وی با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مشترک با سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران گفت: با امضای این تفاهم‌نامه می‌توانیم اقداماتی از جمله راه‌اندازی دوره آموزشی و مدرسه حقوق فناوری نوین را دنبال کنیم.

رئیس مرکز نوآوری و آموزش پژوهشگاه قوه قضاییه با بیان اینکه امروزه جرایم مرتبط با حوزه فناوری اطلاعات و مباحث اقتصادی، دارای فراوانی بالایی در پرونده‌های وارده به دستگاه قضایی است، افزود: در همین راستا، مرکز نوآوری و آموزش پژوهشگاه قوه قضاییه با همکاری مجتمع ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی، نخستین موت کورت جایزه بزرگ جرایم اقتصادی را تعریف کرده است.

جوادی با اشاره به فعالیت ۶ هزار شرکت دانش بنیان در کشور، به تربیت کارشناسان رسمی و آموزش مسائل مربوط به جرایم سایبری تأکید کرد.

در برخی جرایم رایانه‌ای وحدت رویه وجود ندارد

در ادامه این مراسم حسین اسلامی رئیس هیات مدیره سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران با بیان اینکه کمک به تصمیم‌سازی بسیار مهم است، گفت: امروز شاهد هستیم که طرح صیانت در مجلس بدون مشورت بخش خصوصی بررسی و پیش می‌رود که ما با توجه به این امور خود را موظف می‌دانیم با قوه‌قضاییه در ارتباط بوده و پیشنهاد دهنده باشیم.

وی با بیان اینکه در برخی پرونده‌های مرتبط با جرایم رایانه‌ای وحدت رویه وجود ندارد افزود: مرکز نوآوری و آموزش پژوهشگاه قوه قضاییه و سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران می‌توانند از طریق همکاری مشترک، این مشکلات را برطرف کنند.

رئیس هیات مدیره سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران با اشاره به اینکه از ظرفیت قوه‌قضاییه استقبال می‌کنیم تا در موضوعاتی از جمله رمز ارزها ورود کنیم، گفت: ۲۲ کمیسیون تخصصی و کمیسیون‌های موضوعی داریم که در راستای بخش حقوقی نیز باید فعالیت کنیم.

در این مراسم، تفاهم نامه همکاری و هم‌افزایی در نوآوری‌های حقوقی فضای مجازی بین مرکز نوآوری و آکوزش پژوهشگاه قوه قضاییه و سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران به امضای طرفین رسید.

امتیاز post

نظرات بسته شده است، اما بازتاب و پینگ باز است.