ایرانی توانمند
Business is booming.

سرنوشت زن جنجالی فوتبال ایران ۴ ماه بعد از بازداشت

191

سرنوشت زن جنجالی فوتبال ایران ۴ ماه بعد از بازداشت

فدراسیون فوتبال ایران روزهای مهمی را پیش‌رو دارد؛ این نهاد آماده می‌شود تا هشتم شهریور انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال را برگزار کند. میرشاد ماجدی، سرپرست کنونی، مهدی تاج رئیس سابق و عزیزالله محمدی، یکی از مسئولان سازمان لیگ سابق فوتبال ایران، سه کاندیدای نهایی هستند.

فارغ از حرف و حدیث‌های ریزودرشتی که درباره مهدی تاج و توانستن و نتوانستن او برای حضور در انتخابات پیش‌رو مطرح است، بزرگ‌ترین علامت سؤال، وضعیت نایب‌رئیس زنان فدراسیون فوتبال ایران است.

این پست پیش از این در اختیار شهره موسوی قرار داشت و همچنان در اختیارش است.

او که به عنوان یکی از مدیران موفق اقتصادی، چندین جایزه را هم به نام خود کرده و در زمره کارآفرینان موفق ایرانی قرار گرفته بود، فروردین ماه همین امسال، با شکایت تعداد زیادی از فعالان حوزه رمزارز بازداشت شد.

به طور مشخص اتهامات شهره موسوی مبنی بر فعالیت او در شرکتی به اسم «کینگ‌مانی» (پادشاه پول) است. او و همسرش با شکایت بیش از سه‌ هزار مال‌باخته مواجه شده و سرانجام بعد از کش‌و‌قوس‌های فراوان رأی به بازداشت آنها داده شد. آن‌طور که عنوان شده همسر او پیش از این دستگیر و قرار وثیقه ۱۸۰۰ میلیارد تومانی برایش صادر شده است.

البته قبل از آنکه فروردین ماه به طور رسمی ویدئوی بازداشت نایب‌رئیس سوم فدراسیون فوتبال ایران منتشر شود، دو بار خبر بازداشت او در رسانه‌ها دست به دست چرخید که هر بار موسوی، آنها را تکذیب کرد.

او گفته بود عده‌ای چشم دیدن موفقیت‌هایش را ندارند و مدام برایش شایعه‌پراکنی می‌کنند. با وجود چنین اظهاراتی، هفتم مهر ۱۴۰۰ وزارت اطلاعات با صدور بیانیه‌ای بخشی از شایعات موجود درباره کینگ‌مانی و شهره موسوی را تأیید کرد.

در آن بیانیه آمده بود: «با اشراف اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان (عجل‌الله تعالی فرجه‌ الشریف) یکی از بزرگ‌ترین شبکه‌های سازمان‌یافته کلاهبرداری در سطح کشور شناسایی شد و مورد ضربه قرار گرفت

این باند با فریب افکار عمومی و تشویق افراد به خرید و سرمایه‌گذاری در رمز‌ارز مجعول «کینگ‌مانی»، مبالغ هنگفتی را از زیر‌مجموعه‌های خود کسب کرده و با ایجاد نوسانات ساختگی در قیمت رمز‌ارز ادعایی، اقدام به خرید و فروش آن کرده است.

در این عملیات اعضای این باند با حکم مرجع قضائی دستگیر شدند و به‌ دلیل تعداد زیاد مال‌باختگان، پرونده آنان در سیر مراحل قضائی است». یک ماه بعد، برای دومین بار شایعه دستگیری شهره موسوی از سوی وزارت اطلاعات مطرح شد؛ ولی طولی نکشید که نایب‌رئیس فدراسیون فوتبال با انتشار ویدئویی که در بخش استوری صفحه اینستاگرام رسمی خود قرار داد، به صورت غیرمستقیم و بدون آنکه به خبر بازداشتش اشاره‌ای کند، آن را رد کرد.

او در آن ویدئو گفت که برخلاف پنجشنبه‌ها که می‌خواهد خانه بماند و آشپزی کند، به شرکت «بادران» می‌رود. ورود شهره موسوی به فدراسیون فوتبال هم از آن دست اتفاقات جالب بود.

او از سوی شهاب عزیزی‌خادم، رئیس سابق فدراسیون فوتبال ایران، به مجمع معرفی شد و برخلاف دو نایب‌رئیس نخست، یعنی حمیدرضا مهرعلی و حیدر بهاروند، شهره موسوی توانست رأی بسیار خوبی هم از مجمع بگیرد.

برخلاف دو نفر مذکور، موسوی با ۷۰ رأی به‌عنوان نایب‌رئیس سوم فدراسیون و نایب‌رئیس زنان فدراسیون معرفی شد. او پیش از این هم مدیرعاملی باشگاه بادران را در عرصه فوتبال بر عهده داشت و موفقیت‌هایی نسبی را هم رقم زد.

با این حال، موضوع عجیب اینکه عزیزی‌خادم مدعی است شناختی از شهره موسوی نداشته و به دلیل آنکه حیدر بهاروند، چنین شخصی را معرفی کرده، از او به عنوان نایب‌رئیس زنان فدراسیون نام برده است.

شاید هیچ‌کدام از این موارد، به اندازه اصرار شهره موسوی برای ماندن در فدراسیون عجیب نباشد. دو نایب‌رئیس نخست و دوم فدراسیون فوتبال، به دلیل آنکه مهلت قانونی حضورشان در این پست به پایان رسیده از هیئت‌رئیسه جدا شدند.

شهاب عزیزی‌خادم هم که با محرومیت دو ساله همراه شد. با آنکه بیش از چهار ماه از بازداشت شهره موسوی می‌گذرد، او پیشنهاد استعفادادن از سمتش در فوتبال ایران را رد و عنوان کرده حاضر به انجام چنین کاری نیست!

جالب آنکه با ادعای مسئولان هیئت‌رئیسه، امکاناتی برای شهره موسوی در اوین فراهم شده تا او از طریق اسکایپ بتواند در جلسات حضور داشته باشد.

این یکی هم همان‌طو‌رکه پیش‌تر عنوان شده، یکی از آن اتفاقاتی است که فقط به افراد خاص در ایران اطلاق می‌شود. اینکه شهره موسوی با وجود مطرح‌شدن نامش در فسادهای مالی احتمالی مرتبط با رمزارزها در بازداشتگاه به سر می‌برد، موضوع بحث‌برانگیزی است، ولی اینکه او چه نفعی از بقا در هیئت‌رئیسه فدراسیون فوتبال ایران می‌برد، از آن دست پرسش‌هایی است که چندان پاسخی برایش پیدا نمی‌شود.

جالب آنکه نه فدراسیون فوتبال اظهارات روشنی درباره وضعیت شهره موسوی مطرح می‌کند و نه خودش حاضر به پذیرش رخدادهای قبلی است که بخواهد لطفی به فوتبال کرده و این سمت را واگذار کند.

این‌طور شده که برخلاف نیاز مبرم به حضور یک مدیر توانمند زن در فدراسیون، این پست خالی مانده است. نه می‌شود کسی به جای شهره موسوی بیاید و نه اینکه شهره موسوی آزاد است که بتواند کاری برای فوتبال، به ویژه فوتبال زنان ایران کند.

در چنین شرایطی، روز هشتم شهریور علاوه بر انتخابات فدراسیون فوتبال ایران باید برای دو پست دیگر هیئت‌رئیسه هم ثبت‌نام شود. برخلاف تصور، نمی‌توان تا زمان تعیین تکلیف پرونده شهره موسوی، اقدامی شتاب‌زده درباره او انجام داد.

حسن انتخاب دو نفر دیگر به عنوان هیئت‌رئیسه، این است که ترکیب این اعضا که در شرایط کنونی به حد نصاب نمی‌رسد، قانونی می‌شود و آن‌وقت آنها می‌توانند به صورت قانونی درباره عضو بازداشتی هیئت‌رئیسه تصمیم‌گیری کنند.

این گمانه‌زنی‌ها در حالی رقم می‌خورد که حتی از چند هفته گذشته اسم جانشین شهره موسوی هم به رسانه‌ها درز کرده ولی مسئله اینجاست که شهره موسوی در بازداشت هم حاضر به واگذاری صندلی‌اش در فدراسیون فوتبال، به این راحتی‌ها، نیست.

 

روزنامه شرق

 

آلبوم سیب هوس

 

 

امتیاز post

نظرات بسته شده است، اما بازتاب و پینگ باز است.