ایرانی توانمند
Business is booming.

چگونه یک تاجر موفق شویم؟

36

چگونه می‌توان در زمینه تجارت یک تاجر موفق بود؟ چه مسیرهایی برای موفقیت در این عرصه وجود دارد؟‌ تاجرهای موفق در دنیا و ایران چه‌ راه‌هایی را برای کامیابی کسب و کارشان انتخاب کرده‌اند؟
پیگیر اطلاعات بودن: دردنیای امروز گردش اطلاعات بسیار سریع است و روزی نیست که داده‌های جدیدی در هر عرصه و زمینه تولید و منتشر نشود. بنابراین نیاز است یک تاجر بیش از سایرین دانسته‌های خود در حوزه فعالیتش را روزآمد کند و به طور مداوم پیگیر آنها باشد. کسی که بتواند یک قدم از سایرین اطلاعات را زودتر به دست بیاورد معمولا می‌تواند تاجر موفقی شود، ‌چرا که بر اساس آن اطلاعات می‌تواند زودتر اقدام به تصمیم‌گیری کند.
رقیب‌های‌تان را بشناسید: در عصر امروز رقابت جزو جدانشدنی از فعالیت کسب و کارها است. بدون شناخت از رقبا،حتی نمی‌توانید خودتان و فعالیت‌تان را به خوبی بشناسید.بنابراین یکی از اصول اولیه برای رسیدن به موفقیت این است که ابتدا رقبای اصلی و توانمندی‌ها و روش‌هایی که آن‌ها در کسب و کارشان به کار می‌گیرند را به خوبی بشناسید.
ریسک‌پذیر بودن: یکی از اصول کار تجارت ریسک‌پذیری و قدرت انتخاب است. یک تاجر باید بداند که در چه زمانی چه تصمیمی را بگیرد.مطمئنا تصمیم درست در زمان درست معنا خواهد یافت. ریسک کردن برای یک تاجر موفق به معنای بی‌گدار به آب زدن نیست، بلکه ریسک‌ کردن همراه با شناخت و اطلاعات کافی است که می‌تواند منجر به رسیدن به هدف شود. اگر هم هدف محقق نشد، نباید از ریسک کردن ناامید شد. چرا که یک تاجر موفق و با اطلاعات حتی می‌تواند شانس را هم با خودش همراه کند.
اهل برنامه‌ریزی بودن: برنامه‌ریزی به این معنی است که به اهداف خود،مشکلات پیش رو، وضعیت بازار و رقبا و به طور خلاصه تمامی جوانب کار اشراف داشته باشید و مسیری را که قرار است طی کنید ابتدا در ذهن خود ترسیم کنید و بعد آن را روی کاغد بیاورید.
زمان را مدیریت کنید: مطمئنا زمان برای یک تاجر نامحدود نیست. او باید بتواند در حداقل زمان درست‌ترین تصمیمات را بگیرد و برای هر برهه زمانی در کوتاه مدت،میان مدت و بلندمدت برنامه داشته باشد.
بازاریابی را شروع کنید: شما حتی اگر محصول با کیفیتی تولید کرده باشید اما اگر تبلیغات و بازاریابی مناسبی انجام ندهید، نمی‌توانید به نتیجه برسید و بازار خوبی برای تولیدتان پیدا کنید. بنابراین پیدا کردن مشتری داخلی یا خارجی جزو اصول اصلی است.
شبکه ارتباطی ایجاد کنید: یکی دیگر از خصوصیات یک تاجر موفق ایجاد یک شبکه ارتباطی است. در واقع عدم توانایی یک تاجر در ایجاد شبکه ارتباطی منجر به شکست کسب و کار او می‌شود. فقدان شبکه ارتباطی هم اعتماد به نفس و هم پتانسیل رشد کسب و کار فرد را کاهش می‌دهد، چرا که هر دو این موارد در کنار هم حرکت می‌کند.
به کار تیمی پایبند باشید:‌ اگر به صورت شخصی کار می‌کنید که نیازی به این کار نیست، اما حتی اگر یک شریک یا یک کارمند دارید، باید بدانید که پایبندی به کار تیمی از اصول مهم و اصلی برای کسب موفقیت است. هماهنگی و داشتن روحیه تیمی مطمئنا شما را در رساندن به اهداف‌تان توانمندتر می‌کند.
خلاقیت داشته باشید: خلاقیت در دوران امروزی بیش از گذشته ضروری است،بازار آنقدر رقابتی است و رقبا آنقدر بهم نزدیک هستند که تنها یک خلاقیت کوچک هم می‌تواند یک برند را از سایر رقبا جدا کند و جایگاهی ویژه به آن ببخشید.
توانایی حل مسئله را داشته باشید: مهمترین عامل در یک تجارت، بقا و تداوم است. مدیریت بحران و حل مسائل و مشکلات در کوتاه ترین زمان ممکن از اقدامات و تدابیر موثر یک مدیر و تاجر قابل و آینده‌نگر است.

امتیاز post

نظرات بسته شده است، اما بازتاب و پینگ باز است.