Business is booming.

۳ دلیل مهم که باعث شکست در کاهش وزن می‌شوند

فکر می‌کنید دلیل عدم موفقیت در کاهش وزن چیست؟ و چه باید کرد؟

9

بهترین راه مقابله با این مشکل این است که به آنچه انجام می‌دهید، نگاه کنید و ببینید چه تغییراتی لازم است. برای عدم موفقیت در کاهش وزن، دلایل زیادی وجود دارد، اما در این مقاله از دیجی‌کالا مگ سعی داریم در ابتدا به اصلی‌ترین و کلیدی‌ترین دلایل ممکن بپردازیم. با ما همراه باشید.
۱. مصرف کالری بالا

مصرف کالری بالا

بشر به دلیل دست کم گرفتن میزان کالری مصرفی، بدنام است!

مطالعه‌ای که در مجله‌ی پزشکی بریتانیا منتشر شد نشان داد که بزرگسالان، مقدار کالری وعده‌های مفصل غذایی خود را به طور متوسط، ۱۷۵ کالری تخمین زده‌اند و تنها یک چهارم از آن‌ها، مقدار آن را ۵۰۰ کالری یا بیشتر می‌دانند!

خوردن کالری زیاد به طرز اعجاب‌آوری، آسان است. اگر یک پیراشکی، یک نوشابه، یک تکه نان اضافی و یا حتی یک قاشق غذاخوری اضافی سس سالاد مصرف کنید‌، می‌توانید به راحتی و بدون اینکه خودتان هم متوجه باشید، کالری خود را بالا ببرید.

به علاوه، کالری‌های نهفته‌ای که به صورت روزانه می‌خوریم و تعداد کمتری از آن‌ها را به خاطر داریم را هم باید در نظر گرفت؛ مثلا آن یک مشت اسمارتیز در محل کار، آجیل‌هایی که در طول جلسه خوردید و غذایی که با کمال میل برای تمیز کردن بشقاب کودک خود می‌خورید را به یاد دارید؟ همه‌ی این‌ها جمع می‌شوند و گاهی اوقات به حدی می‌رسد که کالری دریافتی شما بیشتر از حدی می‌شود که می‌سوزانید.

 

۲. ورزش نکردن کافی

ورزش ناکافی

همان‌طور که مقدار کالری مصرفی خود را دست کم می‌گیریم‌، تمایل داریم که میزان کالری‌ای را که با ورزش می‌سوزانیم، بیش از حد ارزیابی کنیم. این ممکن است به این دلیل باشد که ما آگاهی خوبی از میزان سوزاندن کالری در تمرینات مختلف را نداریم و یا اینکه به دستگاه‌های بدنسازی تکیه می‌کنیم، در حالی‌ که این دستگاه‌ها در مورد محاسبه‌ی میزان کالری، چندان دقیق نیستند.

اگر تا به حال با کاهش‌دهندگان موفق وزن صحبت کرده باشید یا در مورد آن‌ها بخوانید، متوجه خواهید شد که سال‌ها طول کشیده تا وزن خود را از دست بدهند و نحوه‌ی کاهش وزن را بیاموزند. طبق آمار اداره‌ی کنترل وزن ملی، برخی از افرادی که به طور موفقیت‌آمیز وزن خود را از دست داده‌اند، ۱۴ سال طول کشید تا به هدف خود برسند.

به جدول زمانی خود برای کاهش وزن و مدت زمانی که روی آن کار می‌کنید، فکر کنید. اگر فقط چند هفته گذشته باشد، ممکن است لازم باشد به بدن خود زمان بیشتری بدهید تا به کارهایی که انجام می‌دهید، پاسخ دهد. این زمان را به عنوان یک دوره‌ی تنظیم در نظر بگیرید؛ زمانی که بدن شما به شیوه‌ای بی‌نظیر، در حال یادگیری نحوه‌ی وفق دادن خود با همه‌ی این تغییرات جدید است.

 

موفقیت در کاهش وزن

ممکن است مدتی طول بکشد تا نتایج مورد نظر خود را مشاهده کنید. صبر در طول راه کاهش وزن، یک نکته‌ی کلیدی است. مهم است که برای هر قدمی که روزانه بر می‌دارید و تلاش‌های مداومی که برای تغییر عادات غذایی و ورزش انجام می‌دهید، اعتبار و ارزش قائل شوید. این‌ها بدون توجه به اینکه آیا تغییرات فیزیکی مورد نظر خود را مشاهده می‌کنید یا نه، نشانه‌های موفقیت است.

یک مشکل رایج دیگر هم وجود دارد: شما به نتیجه می‌رسید، اما نه آن‌طور که می‌خواهید یا انتظار داشته‌اید. چند سانتی‌متر از دور شکم خود کم می‌کنید‌، اما وزن شما کاهش نمی‌یابد و در این شرایط ممکن است فکر کنید در حال شکست هستید، اما این نشانه‌ی موفقیت است. به عنوان مثال، تنگی و گشادی لباس‌های خود را بررسی کنید. آیا آن‌ها شل‌تر هستند؟ اگر بله، این یک موفقیت است! همچنین ممکن است متوجه شوید که می‌توانید با سهولت بیشتری ورزش کنید و یا در طول روز، انرژی بیشتری داشته باشید. این‌ها همگی، نشانه‌های موفقیت است.

اگر با از دست دادن چربی، عضله‌ی خود را افزایش دهید، در این صورت ممکن است سایز شما تغییر نکند‌ اما ظاهرا بدن شما تعریف جدیدی پیدا کرده است و این یک نشانه‌ی قطعی است که شما چربی بدن خود را از دست داده‌اید.

همچنین گاهی اگر نتایج را در جایی که می‌خواهیم مشاهده نکنیم، آن‌ها را نادیده می‌گیریم. اکثر ما در قسمت‌هایی از بدنمان چربی اضافی ذخیره می‌کنیم؛ مثل شکم، باسن یا ران‌ها و اگر تغییری در این قسمت‌ها مشاهده نکنید‌، آن را یک شکست می‌دانید. به خاطر داشته باشید که نمی‌توان با تمرینات ویژه، نقاط خاصی از بدن را به لحاظ انباشت چربی، تغییر داد. بدن شما و همچنین ژن‌ها، هورمون‌ها، جنسیت، سن و… تعیین می‌کند که در کجا و چه زمانی چربی را از دست بدهید. بنابراین این نکته را در نظر داشته باشید که اگر در قسمتی از بدن چربی اضافی وجود دارد، کاهش چربی آن قسمت بیشتر طول خواهد کشید.

اگر تغییرات را در نقطه‌ی خاصی از بدن مشاهده می‌کنید، ولو این تغییر دقیقا در جایی که می‌خواهید نباشد، نشانه‌ی این است که شما در مسیر درستی هستید و اگر در از دست دادن چربی خود مداومت کنید، تغییرات در نهایت به آن قسمت‌ها هم می‌رسد.

پیگیری دقیق رژیم غذایی، ورزش و میزان فعالیت روزانه، ممکن است به شما نشان دهد که چرا نمی‌توانید وزن خود را کاهش دهید. قدم بعدی این است که بفهمید چه کاری در مورد آن انجام دهید.

 

نکات سریع برای کاهش وزن

اگر برای کاهش وزن تلاش می‌کنید، اولین قدم منطقی ارزیابی مجدد هدف است. شاید کاهش وزن برای شما ضروری نباشد. اگر پیش از این، وزن مناسبی داشته‌اید، ممکن است بدنتان در برابر تغییرات بیشتر مقاومت کند. اما اگر در دسته‌ی افرادی هستید که اضافه‌وزن دارند و چاق هستند و کاهش وزن‌تان متوقف شده، این نکات را در نظر بگیرید:

یک ایده‌ی کلی از میزان کالری مورد نیاز برای کاهش وزن خود داشته باشید.
اگر برای شما مفید است و به شما انگیزه می‌دهد، میزان کالری دریافتی خود را پیگیری کنید.
یک دفترچه‌ی ورزشی داشته باشید تا بتوانید تمریناتی را که انجام می‌دهید در آن پیگیری کنید.
برای بررسی عادات روزانه، استرس یا خوردن احساسی، با یک متخصص بهداشت رفتاری با تخصص در مسائل مربوط به مسائل مربوط به وزن بدن تماس بگیرید.
اگر احساس ناامیدی می‌کنید، یک مربی شخصی را برای کمک استخدام کنید.
با پزشک خود در مورد علل پزشکی احتمالی کاهش وزن آهسته یا دشوارتان، صحبت کنید.
با یک متخصص رسمی تغذیه برای ارزیابی برنامه‌های غذایی و ایجاد تغییرات، همکاری کنید.
روش‌های دیگری برای اندازه‌گیری موفقیت خود پیدا کنید؛ مثل انجام دادن تعداد معینی از تمرینات ورزشی در طول هفته.
فراتر از کاهش وزن، همه‌ی دلایلی را که تغییرات سلامتی برای شما به ارمغان می‌آورد، به خاطر بسپارید.

کلام آخر

امیدواریم اطلاعات این مطلب برای شما مفید بوده باشد و توانسته باشید علت عدم موفقیت خود در کاهش وزن را پیدا کنید. همان‌طور که گفتیم، کاهش وزن یک شبه اتفاق نمی‌افتد و شما باید بتوانید در طول این مسیر هیجان‌انگیز، روحیه و انگیزه‌ی خود را حفظ کنید. امیدواریم شاهد نتایج خوب و درخشانی باشید. شاد و موفق باشید.
این مطلب صرفا جنبه‌ی آموزش و اطلاع‌رسانی دارد. پیش از استفاده از توصیه‌های این مطلب حتما با پزشک متخصص مشورت کنید. برای اطلاعات بیشتر بیانیه‌ی رفع مسؤولیت دیجی‌کالا مگ را بخوانید.

منبع: verywellfit

امتیاز post

نظرات بسته شده است، اما بازتاب و پینگ باز است.