ایرانی توانمند
Business is booming.

جلسه هم اندیشی با هدف ساماندهی وضعیت فعالیت عطاری ها

0 75

جلسه هم اندیشی با هدف ساماندهی وضعیت فعالیت عطاری ها

جلسه هم اندیشی پیرامون بررسی مشکلات عطاری ها با حضور نمایندگان فرماندار ویژه، اداره تعزیرات حکومتی، اداره صنعت، معدن و تجارت، اداره اماکن، اتاق اصناف شهرستان های کاشان و آران و بیدگل و معاونت بهداشتی و شبکه بهداشت آران و بیدگل دانشگاه در تاریخ ۳۱/۰۴/۹۸ در معاونت غذا و دارو برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی معاونت غذا و دارو در این کارگاه که با هدف ساماندهی عملکرد صنف عطاری ها برگزار گردید دکتر محسن تقی زاده معاون غذا و دارو دانشگاه گفت: تخلف در مجموعه عطاری ها موجب نگرانی شده است و باید برای این مهم چاره اندیشی صورت گیرد.

دکتر تقی زاده در ادامه گفت متأسفانه پیرو شکایات و گزارش بازرسی های صورت گرفته توسط این معاونت، مدتی است عده ای در قالب صنف عطاری پا را از دایره صنفی که فروش گیاهان دارویی است فراتر گذاشته و با دخالت در امر درمان و دارو اقدام به تجویز داروهای گیاهی و دست ساز می نمایند که سلامت شهروندان را به خطر انداخته است که در این راستا بر ساماندهی این واحدهای صنفی تاکید کرد.

دکتر تقی زاده بیان کرد: توزیع دارو‌های مخدر و روان‌گردان از قبیل: متادون و ترامادول ، داروهای چاقی و لاغری ، عرضه دارو‌های قاچاق و دست‌ساز از دیگر تخلفاتی است که در بعضی از این عطاری‌ها مشاهده می‌شود.

وی همکاری ارگان‌های ذی‌ربط مانند قرمانداری، دادگستری، اداره تعزیرات حکومتی، نیروی انتظامی و معاونت غذا و دارو در خصوص مبارزه با معضلات این صنف را بسیار حائز اهمیت دانست.

گفتنی است اطلاع رسانی عمومی از کلیه بستر های موجود ، برگزاری کارگاه های آموزشی جهت صنف عطاری ها و تدوین راهکارهای لازم جهت اخذ پروانه های کسب برای این صنف و …. از پیشنهادات این جلسه بود .

در ادامه جلسه پس از از ارائه پیشنهاد و تبادل نظر، راهکار و تصمیمات لازم اتخاذ گردید.

امتیاز post

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.