ایرانی توانمند
Business is booming.

۹ ابزار بازاریابی که صاحبان مشاغل در سال ۲۰۲۱ نیاز دارند.

0 5

۹ ابزار بازاریابی که صاحبان مشاغل در سال ۲۰۲۱ نیاز دارند.

نتایج یک بازاریابی موثر به مسئول برگذاری کمپین بستگی دارد. از سال ۲۰۲۰ یاد گرفتیم که هر اتفاقی ممکن است رخ دهد و احتمال اینکه این اتفاقات روی کسب‌وکارها تاثیر مستقیم بگذارد زیاد است. در زمینه بازاریابی داشتن ابزارهای مناسب می‌تواند کمپین را ایجاد یا باعث نابودی آن شود. هرچقدر هم که استراتژی و برنامه‌ریزی بازاریابی شما خوب باشد،‌ نیاز به ابزارهای مناسب برای اجرای آن دارید. بجای بررسی تعداد زیادی سایت و خواندن مقالات متفاوت در مورد ابزارهای بازاریابی پیشنهاد می‌کنیم که مقاله زیر چند بار با دقت مطالعه فرمائید. در این مقاله ۹ ابزار بازاریابی مورد نیاز صاحبان کسب‌وکار در سال ۲۰۲۱ آورده شده است. با استفاده از آ‌ن‌ها کمپین‌های موفقیت آمیز بازاریابی خود را اجرا کنید.
۱- Buffer or Hootsuite
استفاده از Buffer ساده،‌سریع و کارآمد است،‌ این امر باعث شده که در بین محبوب‌ترین ابزارهای بازاریابی قرار بگیرد.

کافی‌است یک حساب رایگان برای خود افتتاح کنید. با حساب کاربری رایگان خود می‌توانید یک شبکه اجتماعی را مدیریت کنید. حداکثر ۱۰ پست را برای ارسال زمان‌بندی کنید. پیشنهاد ما برای استفاده برای یادگیری هرچه بیشتر آن با یک حساب تویتری شروع کنید.

با یک حساب رایگان به آرامی شروع کنید. با یک حساب کاربری رایگان ، می توانید یک شبکه رسانه اجتماعی واحد اضافه کنید و حداکثر برای ده پست از قبل برنامه ریزی کنید. با Twitter شروع کنید زیرا ساده ترین زمان بندی برای ارسال پست ها در Buffer و Hootsuite است. از آنجا که ارسال پیام به توییتر و استفاده از Buffer در این مورد رایگان است ، می‌توانید کاملاً آزمون و خطا کنید تا تجربه به دست آورید.
۲- WishPond
قطعا بودجه در نظر گرفته شده برای کمپین بازاریابی‌ها محدود است. مدیریت و بهینه استفاده کرده از قطعا یک چالش مهم در این راه است. ابزارهای WishPond در واقع به رفع باگ‌های احتمالی که ممکن است در روند کمپین خود با آن روبه رو شوید کمک می‌کند.

به عنوان مثال، اگر صفحات فرود( Landding Page) لحن مناسبی نداشته باشند یا ممکن است عملکرد مطلوبی ارائه ندهند، WishPond می‌تواند پیشنهاد‌هایی به شما بدهد که برای مخاطبان هدف شما موثرتر باشد.

در صورتی که از سایت‌های WordPress استفاده نمی‌کنید و علاقه‌مند به استفاده از pop-ups یا برگذاری یک مسابقه آنلاین و… باشید با استفاده از WishPond می‌توانید این موارد را در سایت خود به سادگی پیاده‌سازی کنید.
۳- Instagram
شاید بسیار تعجب کنید که اینستاگرام در این لیست قرار گرفته است،‌ا ما باید بدانید که اینستاگرام مرتبا در حال تغییر و همگام‌سازی خود با نیازهای کاربران است و همین دلیل مناسبی است که باعث می‌شود اینستاگرام در سال ۲۰۲۱ نیز برگ برنده‌ای برای کسب‌وکارهای کوچک باشد.

به طور مثال فیس‌بوک با تمامی کاربرانی که داشت، اما امروزه کاربرد گذشته را ندارد. اینستاگرام آخرین شبکه اجتماعی است که توانسته خود با تغییرات پیش ببرد و همچنان در میان مخاطبین محبوب بماند. همچنان در کسب‌وکارهای کوچک تاثیر خود را گذاشته است.

تجارت بزرگ در تمام شبکه‌های اجتماعی از تویتر تا فیسبوک و یوتیوب حضور دارند و در آن فعالیت می‌کنند. در کسب‌و‌کار کوچک نیاز به هزار برابر کار بیشتر نیاز دارد تا حتی کوچکترین موجی که در آگاهی مخاطب می‌توان ایجاد کرد. در ضمن برای نگهداری آن نیز باید هزار برابر کسب‌وکارهای بزرگ تلاش کنند.

برای یک کسب و کار کوچک در شبکه‌های اجتماعی شروع کار و ایجاد یک موج جهت آگهی از برند دشوار خواهد بود اما بدون آن رشد تقریباً غیرممکن است.
۴- Facebook Post Boost
شاید فکر کنید دیگر کسی از فیس‌بوک برای تبلیغات استفاده نمی‌کند. اما حقیقت این است که در سال ۲۰۲۱ شاهد آن خواهیم بود که صاحبان مشاغل کوچک بخشی از بودجه Google Ads خود را به پست‌‌های تقویت شده در فیس‌بوک اختصاص خواهند داد.

دلیل این امر همانند اینستاگرام است، شرکت‌های بزرگتر بر شبکه‌های وابسته مانند Google Ads ، Bing Ads ، Buy Sell Ads و… تسلط دارند. ترفند عملکرد Facebook Boost کاهش هزینه‌های تبلیغات کسب‌وکارهای کوچک و بهبود استفاده از بودجه‌های در نظر گرفته شده است در ضمن زمان اجرای آن بین چهار تا هفت روز است.
۵- Twitter Explore

ابزار بازاریابی
اکثر شرکت‌های بازاریابی از توییتر دور شده‌اند؛ زیرا اکثر به این نتیجه رسیدن که برای استفاده و بهروری از آن نیاز به همکاری با اینفلوئنسرها یا افراد معروف دارند. از طرفی مردم نیز اینگونه فکر می‌کنند که برای تاثیر گذاری در تویتر حتما باید شخصی مانند رئیس جمهور آمریکا باشند. در نتیجه مشاغل کوچک و متوسط از ارسال پست با هدف تبدیل سرنخ‌ها، شروع به دور شدن از این فضا می‌کنند.

پس زمان آن رسیده که خلاف روند حرکت کنید. در تویتر شما مجبورید با هزاران کاربر دیگر توییتر رقابت کنید، اما در نظر داشته باشید که آن‌ها به طور خاص مشتریان بالقوه شما را هدف قرار نمی‌دهند. پس یک فرصت مناسب برای جذب مخاطبین به سمت محصول یا خدمات خود را دارید.

هرچند، گرفتن دنبال کننده و بازتوییت غیرممکن نیست، اما هدایت کردن افراد از توییتر و وارد کردن آن‌ها به وب سایت برای خرید کمی دشوار است.

با این وجود،این احتمال وجود دارد که رقبای شما زمان و هزینه زیادی را برای توییتر سرمایه‌گذاری نکنند. ممکن است هنوزکار سختی داشته باشید، اما با وجود رقبای کمتری که مخاطبان هدف شما را با خود درگیر می‌کنند،‌ ممکن است خوش شانس باشید و بتوانید تأثیر بیشتری بگذارید و از نرخ تبدیل بالاتر سود ببرید.
۶- HUBSPOT
با توجه به معروفیت HubSpot ، آن‌ها تمام ابزارها را برای افزایش سرنخ‌ها، تسریع در فروش، ساده سازی خدمات به مشتری و ایجاد یک وب سایت قدرتمند ارائه می‌شود را با هم ادغام کرده‌اند.

طیف گسترده‌ای از ابزارها به شما امکان می‌دهد فرم‌هایی برای وب ، امکانات چت زنده، بازاریابی از طریق ایمیل، CRM (مدیریت ارتباط با مشتری) و بسیاری از برنامه های عالی دیگر را مدیریت کنید. شما می‌توانید وبلاگ‌ها، شبکه‌های اجتماعی خود را کنترل کرده و برای همه پروژه های خود صفحات اختصاصی ایجاد کنید. تمامی موارد بالا را می‌توانید در HubSpot به دست آورید. این برنامه به راحتی بیشتر نیازهای شما را پوشش می‌دهد.

در ضمن در طرح رایگان آن از ۲۰۰۰ ایمیل در هر ماه با جذاب ترین و موثرترین الگوها می‌توانید استفاده کنید.
۷- Google Search Console
در بسیاری از مقالات آنلاین، ادعا شده است که گوگل آنالتیک و گوگل سرچ کنسول طراحی شده‌اند تا با کارشکنی در کارهای کسب‌وکارهای کوچک، پول بیشتری از شرکت‌های بزرگ بدست‌آورد. البته این مطلب کاملا نادرست است. می‌توان گفتن که این ابزار بازاریابی از لحاظ ساختاری ممکن است مشکل داشته باشند اما نیت سوء نخواهند داشت.

سرچ کسول گوگل تنظیماتی دارد تا روند ورود و خروج به سایت شما را بررسی کند اما اگر کسی وب‌سایت شما را با VPN یا از طریق برنامه‌های دیگر جستجو کند، به احتمال زیاد سرچ کنسول گوگل آن را ثبت نمی‌کند.

با این وجود ، کنسول جستجوی گوگل رایگان است و استفاده از آن بسیار آسان‌تر از Google Analytics است. به سادگی می‌تواند بررسی کنید که کاربران چگونه به سایت شما دسترسی پیدا می‌کنند، کدام صفحات وب شما در گوگل بیشتر جستجو شده است، کدام صفحات را کاربران کمتر بازدید کرده‌اند و چرا؟، و… حتی اگر از آن به عنوان ابزاری برای بازاریابی استفاده نمی‌کنید، حداقل می‌توانید از آن به عنوان یک سنجشگر معتبر که مشکلات وب‌سایت شما بررسی می‌کند بهره ببرید. علاوه بر بررسی مشکلات راه حل‌هایی برای بهبود و رفع آن‌ها نیز ارائه می‌دهد.
۸- Google Ads
درست است که این روزها افراد کمتری از Google Ads استفاده می‌کنند، اما همچنان در دسترس‌ترین ابزار تبلیغاتی و کارآمدترین آن‌هاست. اما توصیه ما این است که به یکباره هزینه زیادی را برای Google Ads خرج نکنید. بهتر است بودجه تبلیغات خود را متناسب با چندین ابزار تبلیغاتی تقسیم کنید.

با این اوصاف، Google Ads هنوز کاربردهای خود را دارد، خصوصاً اگر می خواهید برای یک رسانه، یک صفحه وب یا یک محصول را در پیشنهادهای اول گوگل برسانید. دشوارترین قسمت یک کمپین اجرای صحیح آن است. بسیار آسان است که هزینه‌های زیادی را با Google Ads G صرف کنید و در ازای آن چیزی دریافت نکنید. پس برای استفاده از این ابزار تا اجرای کمپین خود با استفاد از ابزارهای دیگر و به دست آوردن علاقه‌مندان به محصول یا خدمات خود و تبدیل آن‌ها به مشتری صرفه نظر کنید.
۹- Sprout Social
اگر شما در استفاده از شبکه‌های اجتماعی حرفه‌ای هستید، اگر فالورهای زیادی داشته باشید و میزان تأثیرگذاری معقولی نیز داشته باشید، احتمالاً می توانید استفاده زیادی از Sprout Social داشته باشید. اشتباه نکنید، این ابزاری نیست که اگر تازه شروع به کار کرده‌اید و می خواهید نفوذ خود را افزایش دهید از آن استفاده کنید. این برای افرادی است که از قبل فعالیت ‌های موفقی داشتند و می‌خواهند تأثیر بیشتری بگذارند.

دلیل این امر این است که این ابزار بازاریابی به اطلاعاتی که از کانال‌های شبکه‌های اجتماعی شما جمع می‌کنند، و هرچه تعداد بیننده و دنبال کننده شما بیشتر باشد، اطلاعات بیشتری برای جمع آوری خواهید داشت. با استفاده از ابزاری که در اختیار دارید، ممکن است بتوانید مسیر بازاریابی هدفمندتری را طی کنید که کمی بیشتر به استراتژی و کمتر به شانس، متکی باشد.
کلام آخر

اگر به مدت کافی در زمینه بازاریابی کار کرده باشید، متوجه شکافها و روندهایی می‌شوید که خارج از کنترل شما خواهد بود. آیا سرویس ایمیل خودکار خود را به یک ابزار بازاریابی بی عیب و نقص برای گرفتن سرنخ های مفید تبدیل کرده‌اید یا آن را فقط به یک سرویس خبرنامه خسته کننده دیگر است که برای مشتریان ارسال می‌شود؟ آیا سرویس برنامه ریزی شبکه های اجتماعی به شما کمک می کند پست‌های جذاب یا کلیک‌های بیشتری را به دست‌آورید؟

می‌توان گفت این که ابزارهای در دسترس شما نه تنها کارآمد، بلکه بسیار ارزان نیز هستند، که به شما کمک می کند تا مجدداً ثابت کنید برای بازاریابی خدمات یا تجارت کوچک خود به بودجه هنگفتی نیاز ندارید.

امتیاز post

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.