ایرانی توانمند
Business is booming.

یادگیری نجوم و معرفی اپلیکیشن SOLAR WALK

0 10

یادگیری نجوم و معرفی اپلیکیشن SOLAR WALK
نجوم بخش جدایی ناپذیر از تاریخ بشر است . داستانهای فرهنگی از صور فلکی نشانگر این واقعیت است که جوامع گذشته جهان خود را چگونه مشاهده می‌کرده اند .

شکارچیان ، کشاورزان ، ملوانان و سایر کاشفان برای یادگیری ریتم‌های طبیعت در راستای بقا و تجارت ، آسمان را مطالعه میکردند .

یادگیری علوم زمین و فضا بر اساس روش‌های علمی از موضوعات اصلی در استاندارد سازی دروس آموزشی محسوب میشوند؛ همچنین یادگیری الگوهای حرکت خورشید ، ماه و ستارگان در آسمان می توانند موجب توصیف و پیش بینی زمان وقوع پدیده های غیرقابل کنترل به بهترین وجه در سیاره زمین شوند .

planetarium (افلاک نما) ، به عنوان آزمایشگاهی برای دانش آموزان در نظر گرفته می شود که در آن مفاهیم مرتبط با دروس ارائه شده در کلاس منجر به تجربه های یادگیری عمیق ، از بین رفتن تصورات غلط و کشف دیدگاه‌های جدیدی در آنها میشود .

محیط پیشرفته فناوری planetarium از طریق مدل هایی که امکان ایجاد یا تجسم آن در کلاس امکان پذیر نیست ؛ موجب ایجاد خلاقیت ، علاقه و تعامل بیشتر یادگیرندگان میشود .

درک نجوم مدرن به افراد کمک می کند تا مکان خود را در فضا و زمان از جمله تغییر فصول ، تقویم و همچنین برخی حوادث آسمانی در کهکشان‌ها و سیاهچاله‌ها را به کمک روشهای علمی درک کنند .

شبیه سازی‌های سه بعدی از سیارات موجب دیدن ستارگانی است که در یک آسمان تاریک ظاهر می شوند که اکنون در بسیاری از مناطق به دلیل آلودگی نوری از بین رفته اند .

معرفی اپلیکیشن SOLAR WALK در حوزه یادگیری فضا و منظومه شمسی

اپلیکیشن شبیه سازی منظومه شمسی به صورت سه بعدی برای کودکان و نوجوانان ۸ سال به بالا .

از طریق این اپلیکیشن یادگیرندگان قادر هستند بین سیارات حرکت کرده و موقعیت های آنها را در یک تاریخ مشخص مشاهده کنند .

افزایش حس کنجکاووی و کشف با ارائه اطلاعات و جزئیات گسترده در مورد هر سیاره و ساختار داخلی هر جسم آسمانی از جمله اندازه ، جرم ، سرعت مداری ، مأموریت های اکتشافی ، ضخامت لایه های ساختاری و ترکیب جو از مزایای این اپلیکیشن به شمار میروند .

این برند دریافت کننده جوایزی در دسته ابزارهای آموزشی والدین و کودکان که از آن جمله میتوان به :

جوایز ملی انتشارات والدین ( (NAPPA) – و برنده جایزه طلا GOLD به انتخاب والدین اشاره کرد که موجب توسعه این اپلیکیشن و ارائه نسخه ۲ این اپلیکیشن شده است .

از قابلیتهای Solar Walk2 میتوان به:

شبیه سازی مدل سه بعدی از منظومه شمسی اشاره کرد که توسط آن میتوان مسیر پرواز را در طول مأموریت های فضایی به صورت آنلاین مشاهده و به کاوش رویدادهای آسمانی شامل حوادث مختلف نجوم (خورشیدی ، ماه گرفتگی ، فاز ماه) و اکتشافات فضا (پرتاب ماهواره ها ، ایستگاههای بین سیاره ای و غیره) پرداخت .

جلوه های بصری با استفاده از گرافیک زیبا و جذاب موجب میشود یادگیرندگان بتوانند از تصاویر واقعی همراه با بافت سیارات لذت ببرند .

امتیاز post

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.