ایرانی توانمند
Business is booming.

کامپیوتر و فناوری‌های نرم

0 5

کامپیوتر و فناوری‌های نرم

ظهور و بروز شکل جدیدی از فناوری‌های مرتبط با کامپیوتر و توجه جهانی به چهره ‏ی فناوری‌های نرم به عنوان پیشران جدید در عرصه‏ ی حیات فناورانه موجب شده است که این بخش شتاب بیشتری در حوزه‏ ی نظری و عمل به سیر تکاملی خود ادامه دهد. فناوری‌های نرم به مجموعه‏ ای از رویه‏ ها، مقررات، نهادها و سامانه‏ های دانشی اطلاق می‌شود که انسان و نیازهای روحی ـ روانی، اجتماعی و فرهنگی او را مورد توجه و مطالعه قرار داده و موجبات کارایی و اثربخشی مطلوب فناوری‏ های سخت را فراهم می ‏سازد.

دپارتمان کامپیوتر و فناوری‌های نرم با هدف بسط و توسعه شاخه‌های مختلف علوم کامپیوتر، با تاکید فراوان نسل جدید بر اقتصاد و صنعت دیجیتالی سعی در گام نهادن در مباحث مرتبط با لبه دانش این حوزه در مسیر ایجاد جامعه‏ ی دانش بنیان است. در این مسیر، روندهای عمده ‏ای جهت‏گیری فناوری‏های نرم را مشخص می‏ سازند:

فناوری نرم ‏افزار
فناوری اطلاعات و شبکه‏ ی جهانی وب
فناوری شناختی و هوش مصنوعی
فناوری زیستی و فناوری ژنتیک
فناوری کسب و کار: فناوری تجارت، فناوری آنکوباتور، فناوری مجازی و فناوری مالی
فناوری مدیریت و صنایع پایین‌دستی

در این حوزه تلاش بر آن است تا زمینه‏ های گوناگون تحقیق و توسعه در حوزه‏ ی فناوری‌های نرم شناسایی شده و سرفصل‏ های آموزشی و پژوهشی موردنیاز برای حصول شناخت و به کارگیری عملی این فناوری مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد. دپارتمان کامپیوتر و فناوری‌های نرم ضمن استفاده از کادر هیات علمی توانمند و اساتید متخصص و برجسته، علاوه بر پاسخگویی به نیازهای آموزشی و پژوهشی داوطلبان، سهمی در اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی داشته به گونه‌ای‌که بازده مناسبی نیز از این فعالیت اقتصادی – فرهنگی می‌برند.

امتیاز post

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.